Júliustól e-útdíj, mindenáron

Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az előírt ütemezés szerint az ED-rendszer kiépítéséhez szükséges feladatok részletes meghatározásának határideje február 15. Az ED rendszer üzemeltetéséhez szükséges, megfelelően képzett személyi állomány biztosításának határideje május 31., a tesztüzem indításáé június 5., a teljes ED-rendszeré pedig július 1.

A fejlesztési tárca vezetőjének kell gondoskodnia az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és a magyar állam nevében eljáró szervezet által a díjszedési, díjellenőrzési feladatokra kötendő 10 évre szóló szolgáltatási szerződés előkészítéséről és a nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben történő jóváhagyásáról május 31-ig. A miniszternek az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét a kormány ülésére március 15-ig,  a rendszer indulásához és működéséhez szükséges kormányrendeletek tervezeteit április 15-ig kell benyújtania.

A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a belügyminiszterrel, valamint a közigazgatási és igazságügyi miniszterrel együttműködve a díjfizetés ellenőrzésére vonatkozó jogszabály – a jelenlegi hatósági ellenőrzési jogosítványok kiterjesztését is magában foglaló – tervezetét a kormány ülésére nyújtsa be, ennek határideje május 15.

Az e-útdíjból a költségvetésben 75 milliárd forint bevétel szerepel a második félévben. Az elektronikusútdíj-tender kiírója, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) január végén jelentette be, hogy visszalépett a pályázat nyertese, a Getronics Magyarország Kft., arra hivatkozva, hogy az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá.

Ezt követően Orbán Viktor Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után tartott sajtótájékoztatón közölte: az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert. A kormányfő elmondta, miután visszalépett a nyertes Getronics, a kabinet két lehetőséget mérlegelt: új pályázat kiírását és az állami megvalósítást. Végül az utóbbi mellett döntöttek. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő" - fogalmazott a miniszterelnök.

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo