Az első tapasztalatok alapján látható, milyen különös figyelmet kell fordítani az érintett felhasználók kellő időben történő regisztrációjára. Ennek eredményeképpen érhető el, hogy az érintett gépjárműállomány fedélzeti berendezéseinek üzemszerű működése a bevezetés időpontjára már túlnyomó részben biztosítható legyen. A szlovákiai díjszedő rendszer fél évnél is rövidebb kommunikációs kampánya láthatóan nem volt elegendő: számos olyan belföldi és külföldi úthasználó maradt, akik a jelek szerint nem bíztak kellően a rendszer időben történő éles indíthatóságában, így az utolsó pillanatra halasztották a felkészülést, későn döbbentek rá, hogy egy fedélzeti eszközzel működő díjszedési rendszerbe való legelső belépés jóval hosszadalmasabb folyamat mint például egy matrica megvásárlása. Minden új rendszer elindulásakor a viszonteladói pontok és ügyfélszolgálati irodák számára ez a lökésszerű terhelés jelenti a legnagyobb kihívást, ezért a megfelelően időzített tájékoztatás mellett törekednünk kell majd az előzetes regisztráció szélesítésére.
A bevezetés fogadtatásának másik már ismert tapasztalata, hogy a szlovákiai fuvarozók magasnak tekintik az induló árakat. A hazai bevezetés díjpolitikai és gyakorlati előkészítése során épp ezért a kilométerenkénti útdíj szlovákiai mértékénél alacsonyabb induló díjszintekkel számolunk, amelyek csak többéves átmeneti időszakot követően érnék el a nemzetközi átlagot.
A méltánytalanságokat szüntetnék meg
Mind az úthasználók - a személy és teherfuvarozók - mind a lakosság számára egyértelművé kell váljon, hogy az útdíj fizetési rendszer módosítása nem a fuvarozók - így közvetetten a lakosság - terheinek növelésére, hanem az időtartamhoz kötött (matricás) díjak méltánytalanságainak megszüntetésére szolgálnak. A megtett úttal arányos díjakkal természetesen megszűnik az utakat rendkívüli mértékben igénybe vevő - évente akár több százezer kilométert futó - járművek üzemeltetőinek, illetve a nagy távolságból szállítók előnye, ugyanakkor a mezőgazdasági termelők, a gyártók, a fuvarozók és a fogyasztók számára is arányosan érzékelhető lesz az egyes árucikkek szállításának valós költsége. Mindezektől a szállítmányozási tevékenység racionalizálása - a környezetbarát járművek fokozatos térhódítása és az üres- vagy csak részben kiterhelt futások csökkenése - folytán a környezeti terhek csökkenése várható. Emellett, a hazai, de különösen a helyi, regionális termelők versenyelőnyének fokozódására is számíthatunk, hiszen a közelben előállított áruk költsége a nagyobb távolságról ideszállítottakkal szemben csökken.
A szlovákiai díjpolitikai váltás következtében esetlegesen hazánkba átterelődő, a hazai közúthálózatot terhelő forgalmat az aktuális forgalmi adatok elemzésével és az e-matrica bevételek változásával figyelemmel fogja kísérni a KKK. Hosszú távú megoldást azonban a szakmailag már előkészített és kedvező döntések esetén legkorábban 2013-ban bevezethető elektronikus útdíjszedési rendszer hazai elindítása jelenthet, hiszen 3,5 tonna felett mára már öt szomszédos országban is megtett úttal arányos tarifarendszer működik. Az Eurovignetta irányelv alapján a megtett úttal arányos tarifarendszerhez képest alacsonyabb árszinten maximált, időtartamhoz kötött tarifarendszerünkkel nem lehet eredményesen befolyásolni a nemzetközi forgalom áramlását.