Mitől lesz olcsóbb a fuvar?

Hatalmas hatása van az árversenyben, hogy milyen – idő, munkaerő és költség – ráfordítást igényel egy-egy fuvar létrejötte. A hatékonyság növeléséhez pedig ki kell használni az újabb és újabb IT megoldásokat. A nemzetközi tendenciák is azt mutatják, hogy a közúti közlekedés minden szegmense az ilyen technológiai megoldások felé fordul. Becslések szerint csak az autóiparban 2015-re már több, mint 128 millió M2M (machine-to-machine, gépek közti kommunikáció; a telematikai rendszerek alapja) modult értékesítettek, 2016-ra pedig ez a szám 180 millió darabra emelkedhet.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az áruszállítási feladatok megszervezése és működtetése igen jelentős idő- és erőforrás ráfordítást igénylő feladat. Az új technológiák kihasználása nélkül a cégek a kelleténél magasabb üzemköltségeket vonnak magukra, nem képesek teljes körűen kihasználni a vállalkozásukban rejlő potenciálokat, és ebből kifolyólag versenyképességük sem üti meg az optimális szintet. Ez azért is kiemelt fontosságú, mivel a hazai, belföldi áruszállítás több, mint 75%-a közúton történik. Ez a tavalyi év első kilenc hónapjának adatai alapján átlagosan, havonta több, mint 13,5 ezer tonna fuvarozott árut jelent – csak belföldön.

Napjainkban, amikor talán mindenki számára az idő jelenti a legnagyobb értéket, egyre kevésbé érthető, hogy egyes társaságok miért vállalják mégis a manuális adatkezelésből adódó - egyébként elkerülhető – időkiesést és veszteséget. Saját vállalatuk és végső soron ügyfeleik is profitálnának abból, ha a rendelkezésre álló szoftveres megoldások felé fordulnának - mondja a WebEye közleménye.

Kép:WebEye

Az IT stratégia újragondolásának szükségességét jelezheti, ha egy vállalatnál a működési folyamatok és a flotta kihasználtságának folyamatos optimalizálása nem állandó napirendi pont. Szintén intő jel, ha a cég munkatársai túlterheltek, a hívásfogadásokból eredő nehézkes és hosszadalmas információáramlás kitölti munkaidejük nagy részét, ezzel késleltetve egyéb feladataik elvégzését. Ezen kihívásokra a különféle telematikai szolgáltatások nyújthatnak hatékony megoldást, melyek iránt az áruszállítási ipar egyre nagyobb érdeklődést mutat.

Az erőforrások megfelelő szintű kihasználásával a fuvarozó vállalkozások több szállítást képesek realizálni, ezáltal pedig jelentősen növelhetik bevételeiket.

Ezzel párhuzamosan vállalati működésükről is átfogóbb képet kapnak. Pontosan fel tudják mérni, mely területeken keletkeznek felesleges kiadásaik, és megfelelően tudnak reagálni a többletköltségekre, illetve a humán erőforrás- és időgazdálkodás vonatkozásában keletkező veszteségekre egyaránt. Ennek eredményeképp pedig nagyobb figyelmet tudnak szentelni üzleti céljaik megvalósításának.

Ne a jósgömbből döntsünk!
A vezetők inkább a megérzéseikre hagyatkoznak az üzletet alakító döntések során, mintsem az adatokra. Az adatelemzés minőségének javításába azonban egyre többen fektetnek be, annak hosszú távú hatásai miatt.
Az információs technológiák révén rendelkezésre álló, pontos adatok felhasználásával nemcsak a szervezeti működés fejleszthető nagymértékben, hanem az ügyfélkiszolgálás minősége is növelhető, amely a siker egyik kritikus pillére a közúti szállítmányozási szektorban. A nyomkövetésre alkalmas telematikai szolgáltatásokkal például értesítést lehet küldeni ügyfeleinknek (akár valós időben is) a várható szállítási időről. Sőt, a rendelkezésre álló, releváns adatok alapján a fuvarozó kiválaszthatja a szállítmányhoz legközelebbi helyen tartózkodó járművet és hozzárendelheti az új fuvarfeladatot. Ez azért is előnyös, mert a fuvarozók így gyorsabban és kevesebb üzemanyag-fogyasztással képesek elvégezni a szállításokat.

Az új technológiáknak köszönhetően a járművezetők egyszerűen tudnak kapcsolatot tartani a fuvarszervezőkkel. Ha szükséges, üzenetet küldhetnek a diszponenseknek többek közt az esetleges késésekről, jármű meghibásodásokról, közlekedési dugókról vagy épp közúti akadályokról. Az információ rögtön továbbításra kerül a fuvarszervező felé, aki így azonnali válasszal szolgálhat bármilyen fennakadás esetén a helyszínről, és ezáltal elkerülhetőek az ezekből származó késések, illetve többletköltségek.

„Emellett a telematikai szolgáltatások lehetőséget adnak a szervezőknek arra is, hogy a korábban megtett utakat szisztematikusan elemezzék, visszanézzék, ami által a jövőbeni szállítási idők és ellátási lánc folyamatokat pontosabban tervezhetővé, optimalizálhatóvá váljanak” – mondta Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo