Kínában már megy a kamionos Uber

A mindössze 2014 óta működő Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobilplatformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nemcsak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.

Kép: SXC

A világ második legnagyobb gazdaságában az árucikkek 80 százalékát a közutakon szállítják, a teljes logisztikai szektor forgalmát a Deloitte három évvel ezelőtt is bőven több mint 1500 milliárd dollárra becsülte. A Huochebang és legalább 200 közvetett vagy közvetlen riválisa abból csinálna nagy pénzt, hogy megoldásaival leszorítja azt az időt, amíg a szállítóeszközök üresen állnak.

Ez az arány most 40 százalék körül lehet, így a piac méretét figyelembe véve egy sikeres szolgáltatás aranybányának bizonyulhat. A Huochebang saját statisztikája szerint egyébként az előző évben a vállalkozáshoz kapcsolódó szállítmányozóknál átlagosan 6 százalékkal csökkent az állásidő, összességében pedig 30 milliárd jüan (4,3 milliárd dollár) értékű üzemanyagot spóroltak, nem beszélve a 27 millió tonnával alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátásról – írta a Bitport.hu.

Ezt a befektetők is így gondolják, hiszen a Huochebang legutóbbi befektetési körében újabb 115 millió dollárt szerzett növekedési céljainak megvalósítására, ami így már több mint egymilliárd dollárra értékeli magát a céget. A startup saját számítási és big data platformot fejleszt, amire szüksége is lesz, hiszen jelenleg már 2,3 millió kamiont regisztráltak a társaság rendszerében, amelyek révén naponta több mint 100 ezer megrendelést szolgál ki, és egymilliárd dollárnyi árut, ezzel kapcsolatban pedig 120 millió dollárnyi tranzakciót kezel.

Szemben az Uberrel, ahol a szolgáltató minden egyes fuvar után leveszi a sápot, a Huochebang az úthasználati díjak fizetésére szolgáló kártyákat árul, és azok feltöltéseiből kanyarítja ki a maga részét. Emellett kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt a fuvarozóknak, áthidalva az esetleges finanszírozási problémákat.

A cikk teljes formában itt olvasható!

A kamionsofőrök helyét is átveszik a robotok
Október 20-án kezdődött a közúti árufuvarozás történelmének új fejezete: az Uber fejlesztőcége, az Otto ugyanis ekkor szállította le „élesben” az első szállítmányt az egyik önvezető kamionjával. A 120 mérföldes út négyötödét, több mint száz mérföldet a sofőr közbeavatkozása nélkül tette meg a Volvo típusú tehergépjármű, amely határidőre szállította le az ötvenezer doboznyi Budweiser sört.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo