A világ második legnagyobb gazdaságában az árucikkek 80 százalékát a közutakon szállítják, a teljes logisztikai szektor forgalmát a Deloitte három évvel ezelőtt is bőven több mint 1500 milliárd dollárra becsülte. A Huochebang és legalább 200 közvetett vagy közvetlen riválisa abból csinálna nagy pénzt, hogy megoldásaival leszorítja azt az időt, amíg a szállítóeszközök üresen állnak.
Ez az arány most 40 százalék körül lehet, így a piac méretét figyelembe véve egy sikeres szolgáltatás aranybányának bizonyulhat. A Huochebang saját statisztikája szerint egyébként az előző évben a vállalkozáshoz kapcsolódó szállítmányozóknál átlagosan 6 százalékkal csökkent az állásidő, összességében pedig 30 milliárd jüan (4,3 milliárd dollár) értékű üzemanyagot spóroltak, nem beszélve a 27 millió tonnával alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátásról – írta a Bitport.hu.
Ezt a befektetők is így gondolják, hiszen a Huochebang legutóbbi befektetési körében újabb 115 millió dollárt szerzett növekedési céljainak megvalósítására, ami így már több mint egymilliárd dollárra értékeli magát a céget. A startup saját számítási és big data platformot fejleszt, amire szüksége is lesz, hiszen jelenleg már 2,3 millió kamiont regisztráltak a társaság rendszerében, amelyek révén naponta több mint 100 ezer megrendelést szolgál ki, és egymilliárd dollárnyi árut, ezzel kapcsolatban pedig 120 millió dollárnyi tranzakciót kezel.
Szemben az Uberrel, ahol a szolgáltató minden egyes fuvar után leveszi a sápot, a Huochebang az úthasználati díjak fizetésére szolgáló kártyákat árul, és azok feltöltéseiből kanyarítja ki a maga részét. Emellett kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt a fuvarozóknak, áthidalva az esetleges finanszírozási problémákat.
A cikk teljes formában itt olvasható!