Milliós kárt kerülhetnek el odafigyeléssel a fuvarozók

A legmelegebb nyári napokon átlagosan másfélszer több riasztás érkezik a hűtött árut szállító járművek raktérhőmérsékletének emelkedése miatt – derül ki a WebEye Magyarország adataiból. Az élelmiszeripari és a gyógyszeripari szállítmányok esetén ilyen helyzetekben az azonnali beavatkozás elmulasztása akár több millió forintos kárt is okozhat.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A nyári időszakban a hűtést igénylő rakomány – például élelmiszeripari és gyógyszeripari termékek – közúti szállítása során a járművezetőknek és a fuvarozás egyéb szereplőinek is fokozott körültekintéssel kell eljárni. Elsősorban a gyógyszeripar, az élelmiszeripar és az FMCG-szektor termékei érzékenyek a hőmérsékleti változásokra. Az ilyen típusú hűtött és fagyasztott áruk fuvarozása során éppen ezért kulcsfontosságú a hűtési lánc folyamatos fenntartása. Ez azt jelenti, hogy a fuvarteljesítés teljes időtartama alatt, a rakomány átvételétől annak kiszállításáig az előírásoknak megfelelő raktérhőmérsékletet kell biztosítani. Ezt leggyakrabban két probléma veszélyezteti: a tehergépkocsi hűtőberendezésének meghibásodása, illetve a raktérajtó indokolatlan felnyitása. Ezek hatására a nyári kánikulában a szokottnál is gyorsabban megváltozik a raktér hőmérséklete, s emiatt a szállított áru tönkremegy. Egy ilyen káresemény jelentős, akár több milliós veszteséget is okozhat a szállítmányozó vállalatoknak.

„Az extrém nyári hőség különösen nagy veszélyt jelent a hűtött áruk biztonságos szállítására. Ezt támasztja alá, hogy a legforróbb napokon 50 százalékkal több riasztás érkezik rendszerünkbe a hűtött és fagyasztott termékeket szállító járművekből. Ilyen esetekben a raktér hőmérsékletének valós idejű ellenőrzésének köszönhetően a fuvarozók még időben megakadályozhatják az áru megromlását és az ezzel járó jelentős anyagi kárt” – mondta el Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezető igazgatója.

Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt
Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.
A fuvarozók a hűtött és fagyasztott áruk szállításához szükséges klíma fenntartását olyan telematikai megoldások segítségével tudják ellenőrizni, mint a raktérbe szerelt hőmérséklet-ellenőrző, illetve a raktérajtó nyitását monitorozó rendszerek. Ezek folyamatosan nyomon követik a raktér, illetve a megfigyelni kívánt raktérrekeszek hőmérsékletének alakulását, valamint a raktérajtók állapotát, a mért értékeket pedig 15 másodpercenként rögzítik. Egyes árutípusok esetén eltérő lehet az optimális hőmérséklet, ezért az eszköz lehetővé teszi a rekeszenként eltérő hűtési értékek nyomon követését is. A raktér hőmérsékletének megváltozásáról, illetve ajtajának felnyitásáról a járművezető, illetve a diszpécser azonnali riasztást kap, s így megelőzhető a szállítmány károsodása. Ezek a telematikai megoldások egy esetleges reklamáció esetén is hasznosak a fuvarozók számára, mivel a mért adatok tárolásának köszönhetően megállapítható a kártérítési igény jogossága.

A nyári hőmérsékleti értékek folyamatos emelkedésével, az újabb és újabb melegrekordok megdőlésével a raktér hőmérsékletének valós idejű ellenőrzésére szolgáló telematikai megoldások használata egyre inkább elengedhetetlenné válik a hűtést igénylő termékek szállítása során.

Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo