Februártól súlyt is mérnek az utakon

A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését egyelőre tesztüzemben, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Napokon belül befejeződik a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat telepítése, a működtetéséhez szükséges informatikai hálózat kiépítése, a rendszer februárban válik működőképessé, az év második felében pedig az objektív felelősség elvén alapuló automatikus üzemmód is beindulhat. A nemzeti tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat 2017 februárjától előszűrő funkcióban, a tervek szerint idén szeptembertől pedig teljes funkcionalitású rendszerként kezdi meg működését – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Az NFM tájékoztatása szerint az ország 89 mérőpontja közül 74 csatlakozik az útdíjrendszer ellenőrző kapuihoz, a fennmaradó 15 mérőpontot az országhatárhoz közeli helyszíneken alakítják ki. Tavaly év végéig tíz helyszínen telepítettek szenzorokat, a kivitelezési munkák tavasztól folytatódnak. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciummal megkötött támogatási szerződés bruttó 29,9 milliárd forintot biztosít a feladatok ellátásához. A szaktárca kiemelte: az előszűrés eredményének függvényében a járművet a hatóság megállíthatja, ha a jogsértés olyan mértékű, hogy a bírság egyértelműen megállapítható, az üzembentartó szankcionálására is lehetőség lesz.

A hatékonyabb ellenőrzés a túlterhelt járművek közlekedésének visszaszorításával javítja a közlekedésbiztonságot, és védi a közutakat a gyorsabb állapotromlástól. A kapcsolódó jogszabály-módosítások tavasszal készülnek el, a mérőpontokat hitelesíteni kell, az általuk szolgáltatott adatok pontosságának ismeretében lehet javaslatot tenni a tűréshatárra, a bírságtételekre.

Az „alvó” cég is kockázatos?
Január 1-jétől szigorodott az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) szabályozása, amely új kötelezetti kör részére is előírja a biztosítékadási kötelezettséget – hívta fel a figyelmet szakértő partnerünk a Saldo.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo