Februártól súlyt is mérnek az utakon

A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését egyelőre tesztüzemben, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Napokon belül befejeződik a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat telepítése, a működtetéséhez szükséges informatikai hálózat kiépítése, a rendszer februárban válik működőképessé, az év második felében pedig az objektív felelősség elvén alapuló automatikus üzemmód is beindulhat. A nemzeti tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat 2017 februárjától előszűrő funkcióban, a tervek szerint idén szeptembertől pedig teljes funkcionalitású rendszerként kezdi meg működését – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Az NFM tájékoztatása szerint az ország 89 mérőpontja közül 74 csatlakozik az útdíjrendszer ellenőrző kapuihoz, a fennmaradó 15 mérőpontot az országhatárhoz közeli helyszíneken alakítják ki. Tavaly év végéig tíz helyszínen telepítettek szenzorokat, a kivitelezési munkák tavasztól folytatódnak. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciummal megkötött támogatási szerződés bruttó 29,9 milliárd forintot biztosít a feladatok ellátásához. A szaktárca kiemelte: az előszűrés eredményének függvényében a járművet a hatóság megállíthatja, ha a jogsértés olyan mértékű, hogy a bírság egyértelműen megállapítható, az üzembentartó szankcionálására is lehetőség lesz.

A hatékonyabb ellenőrzés a túlterhelt járművek közlekedésének visszaszorításával javítja a közlekedésbiztonságot, és védi a közutakat a gyorsabb állapotromlástól. A kapcsolódó jogszabály-módosítások tavasszal készülnek el, a mérőpontokat hitelesíteni kell, az általuk szolgáltatott adatok pontosságának ismeretében lehet javaslatot tenni a tűréshatárra, a bírságtételekre.

Az „alvó” cég is kockázatos?
Január 1-jétől szigorodott az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) szabályozása, amely új kötelezetti kör részére is előírja a biztosítékadási kötelezettséget – hívta fel a figyelmet szakértő partnerünk a Saldo.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo