Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt

Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre kevesebb a viszonylati jegyet váltó – 
Kép: MTI

Tovább nőtt az elmúlt évben az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységek elterjedtsége: a regisztrált felhasználók száma közel harmadával bővült az egyik bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország adatai szerint. A látványos emelkedéshez hozzájárult, hogy a külföldi fuvarozók közül is egyre többen választják a fedélzeti egység használatát a viszonylati jegy megvásárlása helyett.

A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművekre vonatkozó elektronikus útdíjfizetési kötelezettség 2013. július 1-jei bevezetése óta eltelt két év során a rendszer kiforrottá vált. (Bár induláskor a hazai vállalkozások mellett az Európai Uniónak is volt gondja az e-útdíj rendszer pályázat nélküli kiépíttetésével, az eljárást végül eljárásjogi szabályok miatt megszüntették.) Jelenleg a regisztrált járművek közel 90 százaléka bevallási közreműködőn keresztül oldja meg az útdíj bevallását, és csak nagyjából 10 százalék választja a viszonylati jegy megvásárlását, utóbbiak jellemzően külföldről érkező, alkalmi úthasználók.

Megszokták a fedélzeti egységet

A fedélzeti egységek iránti kereslet az elmúlt évben is fokozódott: a felhasználók száma mintegy 30 százalékkal nőtt tavaly óta a WebEye Magyarország adatai szerint, s ezzel közel azonos arányban, 27 százalékkal emelkedett a virtuális jegytépések száma. A külföldi fuvarozók közül is mind többen veszik igénybe a bevallási közreműködők szolgáltatásait, a WebEye ügyfelei körében arányuk meghaladja a 40 százalékot. Az útdíjbevallás során összesített adatokból kiderül az is, hogy javult a jobb környezetvédelmi besorolású járművek aránya a hazai utakon.

A felhasználók számának növekedésével párhuzamosan az előfizetők egyre tudatosabban élnek a szolgáltatás kínálta lehetőségekkel. „A fuvarozók tapasztalataink szerint ma már jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket. Az elmúlt évben például a korábbi időszakhoz képest pontosabban végezték el a járművek tengelyszám-állítását, s így csökkenteni tudták az úthasználattal összefüggő kiadásaikat, illetve elkerülték a pontatlan adatszolgáltatással járó büntetéseket” – mondta el Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezető igazgatója.

Mikor lehet levonni az útdíjat a HIPA-ból?
Számos cég esetében merül fel a 2013. július 1-jétől fizetendő e-útdíj helyi iparűzési adóból való levonásának lehetősége. Érdemes megvizsgálni, hogy a levonásra milyen esetben van lehetőség.
A bevallási kötelezettség teljesítésén túl a fuvarozók mind nagyobb számban veszik igénybe az olyan fixen beépített egységeket, amelyek segítségével egyéb, korszerű telematikai szolgáltatásokat is elérhetnek. Ezek közé tartozik a szállítmány nyomon követése, a raktér hőmérsékletének monitorozása, a járművezetők vezetési és pihenési idejére vonatkozó adatok távoli ellenőrzésére és letöltésére szolgáló eTachograph, illetve a járművek nem megfelelő használatát felderítő vezetési stíluselemző megoldás.

Kevesebb a gond

Jelentősen csökkent az elmúlt évben a rendszer használatával kapcsolatos problémák és panaszok száma a WebEye Magyarország tapasztalatai szerint: havi szinten átlagosan már csak öt ilyen jellegű értesítés érkezik a szolgáltatóhoz. Az egyéb megkeresések száma ezzel szemben folyamatosan növekszik, ezért a szolgáltató bővítette  operátorközpontja személyi állományát. Az általános megkeresések túlnyomó többsége – havonta nagyságrendileg 1000 hívás és kétszer ennyi e-mail – főként a rendszer működésének megerősítésére, regisztrációs kérdésekre, illetve adatmódosításra irányul.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo