Fontos változás jön az autószerelőknél

Jövő keddtől csak köztartozásmentes cég lehet tachográf műhely és a műhelynek a közlekedési hatóság engedélyével rendelkező szerelőt kell alkalmaznia - a kibővített feltételeket a nemzeti fejlesztési miniszternek a Magyar Közlönyben megjelent rendelete tartalmazza.

Kép: Pixabay

A közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről (tachográfokról) 2005. december végén hozott rendeletet az akkori gazdasági és közlekedési miniszter, ezt módosítja a mostani rendelet. Az új jogszabály először is tisztázza a fogalmakat. A tachográf műhely olyan gépjármű fenntartó szervezet, amely - hatósági engedéllyel - tachográf-szerelést végezhet. A szerelés a tachográf beszerelését, üzembe helyezését, kalibrálását és javítását is jelenti. A javítás a készüléket lezáró plombák megbontását igénylő szerelést fedi.

A rendelet a tachográfok között azok digitális, illetve analóg működésmódja között tesz különbséget. A készülék beszerelését tehát tachográf műhely végezheti, kivéve, ha új járműről van szó. Akkor ugyanis a jármű gyártója, vagy annak elkülönült szervezeti egysége, továbbá a tachográf gyártója jogosult a beszerelésre.

A digitális tachográf szerelőnek a gyártó által meghatározott és igazolt ismerettel, továbbá személyre szóló műhelykártyával kell rendelkeznie. Az analóg készülékek is hasonló feltétellel javíthatók, de ott minden típushoz külön kell a gyártói kiképzés, viszont nincs szükség műhelykártyára.

Amikor egy tachográf műhely engedélyt kér a tevékenységére, hosszú listán szereplő feltételeknek kell megfelelnie. Így például legalább egy készülékgyártónak kell igazolnia azt, hogy a saját termékét javítani képes szerelővel rendelkezik a műhely, köztartozásmentes adózónak kell lennie a cégnek és be kell adni a cég képviselőjének az aláírási címpéldányát is.

A műhely minden vizsgálatról jelentést készít és azt 2 évig megőrzi. A digitális készüléket csak akkor lehet újra kalibrálni, ha az utolsó 90 nap adatait előbb letöltötték. Ha a memória energiaellátásával van gond, akkor javítás előtt a megelőző teljes év adatállományát kell letölteni.

Már nem csak azt akarják tudni hol a sofőr, hanem azt is mennyit aludt
Látványosan bővült a hazai telematikai piac az elmúlt évben: a járműkövetés és hasonló alapvető szolgáltatások széleskörű elterjedését követően tavaly már az újabb, összetettebb M2M-megoldásokat keresték egyre nagyobb számban a fuvarozók.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo