Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.

A tárcavezető hangsúlyozta, a német minimálbér-törvény egyes rendelkezései miatt az Európai Bizottság már korábban kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, amelyet "az Unió szándékosan a lehető leghosszabb ideig nem kíván lezárni" - fogalmaz az NGM közleménye. (Korábban azt is mondta, a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya.

Mint mondta, a hátrányos adminisztratív intézkedések a közép-kelet európai vállalkozások kiszorítására irányulnak, amit Magyarország sem nézhet tétlenül. A szállítmányozási ágazat a hazai GDP 7 százalékát adja, a korlátozó intézkedések miatt 15 ezer álláshely is veszélybe kerülhet, ami az államháztartásnak is jelentős, mintegy 300 milliárd forintos hiányt okozhat. Varga Mihály felidézte, az utóbbi időszakban a V4-ek országai egységesen léptek fel a térség gazdaságai érdekében, közös nyilatkozatot is tettek az együttműködésük jeleként.

Kép:Pixabay

Az Európai Bizottság a közúti közlekedési szektorban is alkalmazni szeretné az ún. kiküldetés intézményét, ami jelentős versenyhátrányt jelentene a térség vállalkozásainak az NGM közleménye szerint. Magyarország számára továbbra is elfogadhatatlan, hogy a régi uniós tagállamok különböző rendelkezései hátrányosan érintsék a magyar árufuvarozói szektor hazai szereplőit – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter. A tárgyaláson a felek egyet értettek abban, hogy meg kell védeni a magyar cégek érdekeit, hiszen nemcsak Magyarország, hanem egész Európa versenyképességét veszélyeztetik a korlátozó lépések.

A Németországban hatályba lépett intézkedés szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására. Itt olvashatja az ügy további részleteit.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo