Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.

A tárcavezető hangsúlyozta, a német minimálbér-törvény egyes rendelkezései miatt az Európai Bizottság már korábban kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, amelyet "az Unió szándékosan a lehető leghosszabb ideig nem kíván lezárni" - fogalmaz az NGM közleménye. (Korábban azt is mondta, a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya.

Mint mondta, a hátrányos adminisztratív intézkedések a közép-kelet európai vállalkozások kiszorítására irányulnak, amit Magyarország sem nézhet tétlenül. A szállítmányozási ágazat a hazai GDP 7 százalékát adja, a korlátozó intézkedések miatt 15 ezer álláshely is veszélybe kerülhet, ami az államháztartásnak is jelentős, mintegy 300 milliárd forintos hiányt okozhat. Varga Mihály felidézte, az utóbbi időszakban a V4-ek országai egységesen léptek fel a térség gazdaságai érdekében, közös nyilatkozatot is tettek az együttműködésük jeleként.

Kép:Pixabay

Az Európai Bizottság a közúti közlekedési szektorban is alkalmazni szeretné az ún. kiküldetés intézményét, ami jelentős versenyhátrányt jelentene a térség vállalkozásainak az NGM közleménye szerint. Magyarország számára továbbra is elfogadhatatlan, hogy a régi uniós tagállamok különböző rendelkezései hátrányosan érintsék a magyar árufuvarozói szektor hazai szereplőit – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter. A tárgyaláson a felek egyet értettek abban, hogy meg kell védeni a magyar cégek érdekeit, hiszen nemcsak Magyarország, hanem egész Európa versenyképességét veszélyeztetik a korlátozó lépések.

A Németországban hatályba lépett intézkedés szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására. Itt olvashatja az ügy további részleteit.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo