Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tárcavezető hangsúlyozta, a német minimálbér-törvény egyes rendelkezései miatt az Európai Bizottság már korábban kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, amelyet "az Unió szándékosan a lehető leghosszabb ideig nem kíván lezárni" - fogalmaz az NGM közleménye. (Korábban azt is mondta, a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya.

Mint mondta, a hátrányos adminisztratív intézkedések a közép-kelet európai vállalkozások kiszorítására irányulnak, amit Magyarország sem nézhet tétlenül. A szállítmányozási ágazat a hazai GDP 7 százalékát adja, a korlátozó intézkedések miatt 15 ezer álláshely is veszélybe kerülhet, ami az államháztartásnak is jelentős, mintegy 300 milliárd forintos hiányt okozhat. Varga Mihály felidézte, az utóbbi időszakban a V4-ek országai egységesen léptek fel a térség gazdaságai érdekében, közös nyilatkozatot is tettek az együttműködésük jeleként.

Kép:Pixabay

Az Európai Bizottság a közúti közlekedési szektorban is alkalmazni szeretné az ún. kiküldetés intézményét, ami jelentős versenyhátrányt jelentene a térség vállalkozásainak az NGM közleménye szerint. Magyarország számára továbbra is elfogadhatatlan, hogy a régi uniós tagállamok különböző rendelkezései hátrányosan érintsék a magyar árufuvarozói szektor hazai szereplőit – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter. A tárgyaláson a felek egyet értettek abban, hogy meg kell védeni a magyar cégek érdekeit, hiszen nemcsak Magyarország, hanem egész Európa versenyképességét veszélyeztetik a korlátozó lépések.

A Németországban hatályba lépett intézkedés szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására. Itt olvashatja az ügy további részleteit.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo