Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A tárcavezető hangsúlyozta, a német minimálbér-törvény egyes rendelkezései miatt az Európai Bizottság már korábban kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, amelyet "az Unió szándékosan a lehető leghosszabb ideig nem kíván lezárni" - fogalmaz az NGM közleménye. (Korábban azt is mondta, a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya.

Mint mondta, a hátrányos adminisztratív intézkedések a közép-kelet európai vállalkozások kiszorítására irányulnak, amit Magyarország sem nézhet tétlenül. A szállítmányozási ágazat a hazai GDP 7 százalékát adja, a korlátozó intézkedések miatt 15 ezer álláshely is veszélybe kerülhet, ami az államháztartásnak is jelentős, mintegy 300 milliárd forintos hiányt okozhat. Varga Mihály felidézte, az utóbbi időszakban a V4-ek országai egységesen léptek fel a térség gazdaságai érdekében, közös nyilatkozatot is tettek az együttműködésük jeleként.

Kép:Pixabay

Az Európai Bizottság a közúti közlekedési szektorban is alkalmazni szeretné az ún. kiküldetés intézményét, ami jelentős versenyhátrányt jelentene a térség vállalkozásainak az NGM közleménye szerint. Magyarország számára továbbra is elfogadhatatlan, hogy a régi uniós tagállamok különböző rendelkezései hátrányosan érintsék a magyar árufuvarozói szektor hazai szereplőit – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter. A tárgyaláson a felek egyet értettek abban, hogy meg kell védeni a magyar cégek érdekeit, hiszen nemcsak Magyarország, hanem egész Európa versenyképességét veszélyeztetik a korlátozó lépések.

A Németországban hatályba lépett intézkedés szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására. Itt olvashatja az ügy további részleteit.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo