Az egyesülés csütörtökön az MTI-t arról tájékoztatta, hogy álláspontja szerint súlyosan sérti az európai uniós joganyagot és mesterségesen teremt versenyhátrányt a külföldi, így a magyar fuvarozási vállalkozások számára az a jogszabály, amely az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja.
A VOLÁN Egyesülés megdöbbenéssel tapasztalja, hogy Ausztria súlyos, akár 20-30 ezer eurós pénzbüntetést kíván kiszabni azokra a vállalkozásokra, amelyek nem tartják be az osztrák szabályozást - írták.
A VOLÁN Egyesülés jogi beadványában kezdeményezni kívánja, hogy az Európai Bizottság haladéktalanul indítson kötelezettségszegési eljárást, és ebben kötelezze Ausztriát arra, hogy hozza jogszabályát összhangba az európai uniós jogi követelményekkel.
Ausztria jogellenes eszközökkel kívánja megvédeni piacát a magyar, valamint más közép- és kelet-európai országok fuvarozási vállalatai által támasztott versennyel szemben. Ez különösen azoknak a közép- és kisvállalkozásoknak jelent behozhatatlan versenyhátrányt, amelyek képtelenek kigazdálkodni az osztrák jogszabály által megkövetelt minimálbért - idézi a közlemény Tóth Andor Nándort, a VOLÁN Egyesülés vezérigazgatóját.
A vezérigazgató szerint az osztrák jogszabály várhatóan azt fogja eredményezni, hogy a jelentős bérköltségnövekmény miatt a magyar fuvarozó vállalkozások kénytelenek lesznek elbocsátani gépjárművezetőik egy részét annak érdekében, hogy talpon tudjanak maradni.
A NiT Hungary is jogtalannak tartja a nehezítést, véleményük szerint piacvédelmi jellegű korlátozásokról van szó a külföldi fuvarozókkal szemben, és ezek sokszor teljesíthetetlen adminisztrációs terheket rónak a magyar fuvarozó vállalkozókra is.
Ausztria nem az első, aki a helyi minimálbér kifizetésére kötelezi a külföldi fuvarozó vállalkozásokat az adott terülten fuvarozással eltöltött idő függvényében; korábban már Németország, Franciaország és Olaszország is bevezetett hasonló intézkedéseket.