Fuvarozók cikkek
Hihetetlenül trükkös fuvarozókat buktattak le a NAV-osok
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Veszélybe került több száz magyar vállalkozás
Az ukrán áruszállítók uniós piacon való megjelenése miatt több száz magyar vállalkozás került a "tönk szélére".
Retteghetnek a sumák fuvarozók - újított a NAV
Négy új, tehergépjárművek rakományát átvilágító röntgenberendezést szerzett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
A minisztertől várnak magyarázatot a fuvarozók
Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez a fuvarozókat képviselő két legmaghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy indokolják meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben, hiszen az ő mindennapi munkájukhoz is a gázolaj az egyetlen és elengedhetetlen energiaforrás.
Milliárdos adóbevételtől eshet el az államháztartás
Jelentős, mintegy 1,52 százalékos a hozzájárulása a hazai GDP-hez a 110 hazai piacvezető fuvarozó vállalkozásnak, mégis veszélybe került versenyképességük fenntartása. Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti.
Tovább kapnak könnyítést az ukrán fuvarozók
Júliustól sem kell fuvarozási engedély az ukrán teherautókra.
Még két hónap könnyítést kaptak az ukrán fuvarozók
Június végéig fuvarozási engedély nélkül közlekedhetnek az ukrán teherautók.
Komoly figyelmeztetés: megbénulhat az ellátási lánc Magyarországon is?
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közleményében úgy fogalmazott, hogy a brit áruellátási zavarhoz hasonló súlyos helyzet küszöbén áll az Európai Unió és Magyarország.
Bizonytalan helyzetben vannak a magyar fuvarozók a koronavírus miatt
A koronavírus terjedésének megállítását célzó nemzetközi intézkedések, legfőképpen az olaszországi hírek bizonytalanná teszik a vállalkozásokat a kialakult helyzetben követendő protokollról.
Teljesen át kellett alakítaniuk számlázási gyakorlatukat a fuvarozó cégeknek
Az eddigi szabályozás megváltoztatására volt szükség az Európai Bírósági ítélete miatt. A legfontosabb változás, hogy idén január 1-től már csak azon fuvarokat lehet áfa nélkül számlázni, amelyek közvetlenül a terméket exportáló vállalkozás részére nyújtanak.
Vérre menő viták várhatók a fuvarozók béréről
Egységes, egyenlő munkáért egyenlő bért előíró rendelkezéseket fogadtak el a távolsági teherautó-vezetők foglalkoztatására az Unió közlekedési miniszterei. A tervezet majd csak az Európai Parlament jóváhagyásával lehet érvényes.
Elfogynak a fuvarozók Magyarországról
2018-ban 902-vel kevesebb közúti árufuvarozással foglakozó cég működik Magyarországon, mint 2016-ban az OPTEN céginformációs szolgáltató adatai szerint. A szektor jövőjét alapvetően határozza meg a 2017 májusában beterjesztett Európai Mobilitási Csomag, melynek több rendelkezésével nem értettek egyet a fuvarozók és érdekképviseleteik.
Megkongatták a vészharangot a magyar fuvarozók
Az Európai Parlament Mobilitási Csomagjában megfogalmazott kiküldetési irányelvek ellehetetlenítheti a kelet-európai, s azon belül a magyar fuvarozók helyzetét. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary ezért levélben fordult az Európai Parlamenti képviselőkhöz, a nemzetközi szervezetekhez és az állami döntéshozókhoz, hogy a tárgyalási folyamatok során képviseljék az alágazat érdekeit.
Nem pihenhetnek kamionjukban a sofőrök
A luxembourgi székhelyű uniós bíróság egy belgiumi törvényszék kérésére értelmezte a sofőrök pihenőidejére vonatkozó szabályozás szövegét. A jogalkotó ily módon arra törekedett, hogy a járművezetőknek lehetőségük legyen arra, hogy szokásos heti pihenőidejüket olyan helyen töltsék, amely alkalmas és megfelelő szálláskörülményeket biztosít, márpedig egy kamion vezetőfülkéje nem tűnik ilyennek.
Kiküldetési irányelvről tárgyalna az EP
Várhatóan novemberben megkezdődnek az intézményközi egyeztetések az Európai Unióban a kiküldetési irányelv módosításáról, miután ezt a tagállami kormányokat tömörítő tanács után szerdán a másik társjogalkotó szerv, az Európai Parlament (EP) is jóváhagyta.
920 milliárd forintot megközelítő díjbevétel
A magyar fuvarozási vállalkozások minden adminisztratív korlátozás ellenére teret nyernek a nyugat-európai piacokon. Ennek bizonyítéka a hazai szállítmánybiztosítási piac stabil növekedése is, derül ki egyebek mellett a hazai biztosítók 2017-es évkönyvéből, amelyet most tett közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Modern kori útonállók - megemelkedtek a kamionos támadások
Útonállók, kocsisokat fosztogatók – tévedés lenne azt gondolni, ők csak a múltban jelentettek veszélyt az értékes árukat szállító járművezetőkre: régiós szinten tavaly több mint 2600, közúti áruszállításban résztvevő jármű ellen követtek el bűncselekményt. A magyar utakon a rendőrség 2016-ban 50 olyan bűncselekményt regisztrált, ahol az elkövetés helyszíne kamion, vagy tehergépjármű volt. A fuvarcégek esetében a GPS alapú járműkövetés ma már alap védekezési forma az ilyen jellegű bűncselekmények ellen, de ez kiegészülhet egyéb IT megoldásokkal is.
Túlzott terheket jelentenek a vám- és adóhatározatok
A vám területén érintett hazai gazdálkodók körében elvégzett felmérés eredménye azt mutatja, a vám és adókötelezettségekhez kapcsolódó szankciók és azok jogorvoslati költségei túlzott terheket rónak a cégekre. A jogorvoslathoz kapcsolódó illetékek mellett a bírság a pótlólagosan kiszabott vámot és adót tartalmazó határozat jogerőre emelkedése előtt befizetendő, amely akár a vitatott összeg 2-5-szörösét is kiteheti. Az RSM Hungary felmérése, mely több iparági szakmai szövetséggel együttműködve készült, ugyanakkor arra is rámutat, hogy a cégek kétharmada annak ellenére sem végez legalább félévente önellenőrzést vám, és a termékek vámtarifális besorolása terén, hogy tudja, a vámszankció önellenőrzéssel elkerülhető.
A közúti fuvarozás ellenőrzése segíti az ágazat versenyképességének megőrzését
A magyar közúti fuvarozók üdvözlik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szervezetén belül létrejött közúti ellenőrzési munkacsoport tevékenységének megkezdését. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elkötelezetten támogatja a tematikus ellenőrzéseket lefolytató speciális közúti ellenőri szervezet felállítását, és kész továbbra is megadni minden támogatást a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítását szolgáló intézkedésekhez – mondta sajtótájékoztatóján Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára.
Túlélésért fognak össze a magyar fuvarozók
Soha ekkora összefogásra és összezárásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek egyértelműen ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből - mondta az MTI érdeklődésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.
Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv
Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.
A bajban összefogtak a furvarozók
Komoly szabályozási nehézségekkel néznek szembe a magyar fuvarozók. Bizottsági irányelv is támogatja a nemzetközi fuvarozókra vonatkozó magasabb minimálbér fizetési kötelezettséget és adminisztrációs terheket. A piaci szereplők egy része szerint ellehetetlenül a működés, mások példátlan összefogással javaslatokat tettek a kormány elé.
A Bizottsághoz fordulnak a fuvarozókat sértő szabály miatt
Beadvánnyal fordul az Európai Bizottsághoz a VOLÁN Egyesülés egy osztrák jogszabály miatt, amely az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja.
Igazságtalanul büntetik a magyar fuvarozókat külföldön?
A türelmi időszaknak vége, az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. A fuvarozók érdekképviselete szerint szociális köntösbe bújtatott piacvédelmi mechanizmusról van szó, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek.
Orosz embargó, eu-s áfa döntés, aszály - ez volt augusztusban
Kiderült, közösségi jogba ütközik a vissza nem igényelhető áfa után felszámított kamat, az oroszok embargót vezettek be egyebek között az unióból érkező élelmiszerekre és megúszhatják az e-útdíj miatti bírságot a fuvarozók. Mi történt még augusztusban? Összefoglaltuk.
Egyéves az e-útdíj
Egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90 százaléka fedélzeti egységet használ. Az OBU segítségével megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót.
Brutálisan sokat szakít az állam az e-útdíjból, de nem eleget
A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból. Azonban az év végéig még kilencmilliárdnak kellene becsorognia a kasszába, ahhoz, hogy az eredeti bevételi terv teljesüljön.
Több tízmilliós büntetés eddig a bliccelő kamionosoknak
A teherautósok három százaléka bliccel az utakon, eddig több tízmilliós büntetést szabtak ki rájuk. Emiatt a NÚSZ az OBU-val fizetést javasolja. Az útdíjbevételek elérték a 60 milliárd forintot, egy átlag munkanapon 580 millió forint folyik be. Kevesen, mindössze 130 vállalkozás vette fel eddig a Kavosz útdíjhitelét összesen 1100 járműre. Az útdíj júliusi bevezetése óta mintegy 300 fuvarozó adta vissza az ipart, és nagy a sofőrhiány, a fuvarozócégek egyre több külföldit kénytelenek alkalmazni – tudósít az útdíjhírek.hu a csütörtökön Siófokon, a Lábunk a földig ér elnevezésű logisztikai konferenciáról.
E-útdíj: olcsóbb nem lesz
2015-ig a fizetős útszakaszok bővülésére és a bevallási közreműködők fokozott szelekciójára számíthatunk. A jövőben tovább finomodik majd a rendszer érzékenysége és bővül a kényelmi funkciók köre, azonban a tarifák csökkenését nem tartja valószínűnek.
Gyorsan tanulnak a fuvarozók
Az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.
Nem érdemes bliccelni az útdíjjal!
Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, céljuk az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása. Az ellenőrzéseket megállítás nélkül végzik, hogy ne zavarják a többi közlekedőt, a bírságot pedig az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójának kézbesítik.
Most már Brüsszelnek is gondja van az útdíjjal
Az Európai Bizottság szerint a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal. Erről már tájékoztatták a magyar hatóságokat is – mondta Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője.
Útdíj: ha nem elég a KRESZ-módosítás, kitalálnak mást
Bár az e-útdíj bevezetésével egyidőben a nehéz tehergépkocsik mozgását jelentősen korlátozták a fő forgalmi útvonalakon kívül, egyes fuvarozókat ez nem akadályozott meg abban, hogy a kisebb utakra meneküljenek a magas költségek elől. A fejlesztési minisztérium ezért újabb módokat keres, hogy visszakényszerítse őket az útdíjköteles szakaszokra.
E-útdíj: a vállalkozókkal fizettetik a próbaidőszak költségeit
Viharos első hónapon van túl a használatarányos útdíjrendszer (e-útdíj). A fuvarozók szerint a rendszer működése továbbra is zavaros, a túlszámlázások nem szűntek meg. A helyzet változatlanul kritikus: az útdíj miatti többletteher mellett indokolatlan bírságok sújthatják a fuvarozókat, az ígért kedvezményes forgóeszközhitel pedig még mindig nincs a piacon.
Stratégiai partnerségi megállapodás a kormányzat és a logisztikai szakma között
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a teljes magyar logisztikai szakmát képviselő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) között 2013. július 11-én létrejött egy stratégiai partnerségről szóló megállapodás. Az együttműködés célja olyan jogszabályi környezet megteremtése, amely hozzájárul az ország és a logisztikai szakma versenyképességéhez. A LEF tagjai a közös munka során részt vesznek a logisztikai szektort érintő jogszabálytervezetek társadalmi egyeztetésében, és szakmai javaslataikkal segítik az NFM munkáját.
A kormány nem ért egyet a fuvarozók aggályaival
A díjfizetés fuvarozó érdekképviseletek által javasolt felfüggesztésével nem ért egyet Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára. Mint mondta, a problémák ezt nem indokolják. A kifogásolt túlszámlázásokkal kapcsolatban közölte: természetesen, ami az ÁAK-t nem illeti meg, azt a fuvarozók vissza fogják kapni.
100 milliós túlszámlázás az e-útdíj rendszerben
A fuvarozók a használatarányos útdíjfizetési rendszer átmeneti leállítását kérik, mert az, tapasztalataik szerint rosszul számláz, és ezzel megkárosítja a vállalkozókat - jelentette be Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) főtitkára.
Több adószabály is változik a távollétidíj-törvény elfogadásával
Elfogadta az Országgyűlés a távolléti díj számításával kapcsolatos törvényjavaslatot, vele együtt pedig több adó-, illeték- és jövedéki szabály módosítását is. Többek között csökken a helyi iparűzési adó és a gépjárműadó szintje a fuvarozóknak és változnak szabad vállalkozási zónákra vonatkozó szabályok is.
Minden tizedik baleset túlvezetés miatt következik be
Magyarországon minden tizedik baleset fáradtság vagy elalvás miatt következett be, ezek 9%-át a teherautósok okozták a 2011-es statisztikai adatok szerint. A balesetek háttérében gyakran a túlvezetés okozta kimerültség és a koncentráció csökkenése áll. A tehergépjárművek sofőrjeinek vezetési idejét jogszabály korlátozza, és a teljes ellátási lánc együttes felelősségének elvéről rendelkezik.