Gyorsan tanulnak a fuvarozók

Az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.

Jegyet kell váltani - Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK  szerint az úthasználati díjat a fuvarozók 36 százaléka fedélzeti eszköz (OBU) segítségével, 64 százaléka viszonylati jeggyel fizeti. A legfrissebb adatok szerint a rendszerbe 29 198 ügyfél regisztrált 102 071 gépjárművet. Összesen 46 370 tehergépjárműhöz regisztráltak OBU-t. Jelenleg 41 szerződött flottakövető szolgáltató teljesíti a műszaki feltételrendszert, közülük 23 csatlakozási auditon is átesett, így a fuvarozók rajtuk keresztül végezhetik a fedélzeti eszközzel történő bevallást. Közlésük szerint az országban a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) júniusi adatai alapján 44 892 darab 3,5 tonna feletti gépjármű van.

A rendszer bevezetése óta eltelt három hónap tapasztalatai alapján az ÁAK rámutat: a regisztráció, illetve az útvonaltervezés során előfordul, hogy a jármű felségjelzését hibásan adják meg. A rendszámhoz tartozó felségjelzés helyes megadása fontos, mert az ellenőrzések során a rendszám mellett ez a jármű egyértelmű beazonosíthatóságának másik fontos paramétere. Az e-útdíj rendszerben nincs jogi lehetőség a rendszámelírás vagy felségjeltévesztés utólagos - azaz a szankció kiszabását követő - javítására.

Ismertetésük szerint a viszonylati jegy csak a kifizetést követően jogosít fel úthasználatra, az adott útszakaszra utólag megváltott jegy jogosulatlan úthasználatnak minősül. A megváltott és kifizetett viszonylati jegy kizárólag az érvényességi időtartamában, azon belül is a megtervezett útvonalra, egy irányban biztosít egyszeri úthasználati jogosultságot.

Nem érdemes bliccelni az útdíjjal!
Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, céljuk az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása. Az ellenőrzéseket megállítás nélkül végzik, hogy ne zavarják a többi közlekedőt, a bírságot pedig az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójának kézbesítik.
Az ÁAK felhívta az érintettek figyelmét, hogy a fedélzeti eszközzel történő fizetésnél az utazás megkezdése előtt mindig ellenőrizzék, hogy fedélzeti eszköz megfelelően működik-e, az eszköz hozzá van rendelve a járműhöz, továbbá hogy rendelkezésére áll az utazáshoz szükséges összeggel feltöltött egyenleg.

Az egyenleg átutalással történő feltöltésénél érdemes figyelembe venni a befizetés 1-2 munkanapos átfutási idejét, mivel a feltöltött összeg csak ezután használható fel - jegyezték meg. Az ÁAK által auditált bevallási közreműködők listája megtekinthető a www.hu-go.hu oldalon.

A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert július 1-jével vezették be, a díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon. Fedélzeti eszköz nélkül előre megváltott jeggyel lehet közlekedni.

 

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo