Flottakövetés cikkek
Igazi családi cég
A száz százalékban magyar tulajdonú iData flottakövetéssel, üzemanyagkontrollal, járművédelemmel, tehergépjárművek útdíjfizetésével foglalkozik. Fő terméke az iTrack GPS nyomkövető rendszer. Az alapító tulajdonos, Szabó Lajos saját gyermekeként tekint birodalmára, hiszen tizenkét éve egymaga hozta létre. Három fiával és azok barátaival fejlesztették ki az azóta Magyarországon és külföldön is elismert, nyomkövetéssel foglalkozó rendszerüket.
Több milliós veszteség is lehet az üzemanyagon havonta
Havonta átlagosan 1000 kilométernyi út megtételére elegendő gázolaj tűnik el flottánként egy-egy közepes méretű szállítmányozó vállalatnál a különböző, üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések miatt a WebEye Magyarország adatai szerint. A lopásokon túl az üzemanyag hígítása akár esetenként 1,5 millió forintos kárt is okozhat a járművekben.
Digitális költségcsökkentés a munkaszervezésben
Egyre nagyobb igény mutatkozik széles körben felhasználható feladatkiosztó rendszerekre, hiszen a hálózatba kapcsolt megoldások képesek minden nagyobb vállalatnál jelentősen lerövidíteni az egyes projektek sikeres végrehajtásának életciklusát.
Már nem csak azt akarják tudni hol a sofőr, hanem azt is mennyit aludt
Látványosan bővült a hazai telematikai piac az elmúlt évben: a járműkövetés és hasonló alapvető szolgáltatások széleskörű elterjedését követően tavaly már az újabb, összetettebb M2M-megoldásokat keresték egyre nagyobb számban a fuvarozók.
A megtakarított forint megkeresett forint - de hol spóroljunk?
Egy vállalkozás indulásakor minden fillér megtakarítás fontos. Később is az, de akkor már lehetősége van arra a menedzsmentnek - ha jó a cég gazdasági iránya-, hogy bizonyos dolgokban nagyvonalúbb lehessen.
A vezetési stíluson is múlik a károsanyag kibocsátás
Számottevő mértékben csökkenthető a szállítmányozás során a légkörbe kerülő üvegházhatású gázok mennyisége az útvonal alapos megtervezésével, a flottakövető megoldások segítségével, illetve a vezetési stílus megfelelő megválasztásával.
Gyorsan tanulnak a fuvarozók
Az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.
Útdíj: most már nem ússzuk meg
Július elsejétől valósággá válik a fuvarozók mumusa, az elektronikus útdíj-rendszer. Az e-útdíj kiépítését komoly botrányok kísérték, ám az elmúlt hónapok hektikus eseményei után a rendszer kiépítése már a célegyeneséhez érkezett, a Magyar Közlönyben megjelent végrehajtási rendelettel.
E-útdíj: Hiánycikk lesz a GPS
Mintegy 170 ezer fuvarozó törheti azon a fejét, milyen eszközzel teljesítse július 1-jétől az e-útdíj fizetési kötelezettségét. A lehetséges módozatok közül ugyanis az előre váltott viszonylatjegy a legkevésbé praktikus megoldás. Ha valaki úgy dönt, hogy GPS segítségével tesz eleget a rendeletnek, akkor lassan nem lesz könnyű hozzájutnia sem a beépíthető, sem a szivargyújtóról működő eszközhöz.
Nem a földutak miatt választanak legtöbben céges terepjárót
Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének felméréséből kiderült, hogy az ezeket a modelleket céges autónak választó munkatársak nem elsősorban azért kedvelik a négykerékhajtásos járműveket, mert kiválóan navigálnak a göröngyös utakon. Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek.
Tudom, merre jártál
Az üzemanyagárak emelkedése mellett a cégek számára plusz költséget jelent, hogy a céges személyautók használatának egy része - egy felmérés szerint átlagosan 10 százaléka - magáncélú. Pedig ez könnyedén kiküszöbölhető lenne.