Már nem csak azt akarják tudni hol a sofőr, hanem azt is mennyit aludt

Látványosan bővült a hazai telematikai piac az elmúlt évben: a járműkövetés és hasonló alapvető szolgáltatások széleskörű elterjedését követően tavaly már az újabb, összetettebb M2M-megoldásokat keresték egyre nagyobb számban a fuvarozók.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A szállítmányozás és a logisztika azon területek közé tartoznak, ahol az elmúlt években a leggyorsabb volt a gépek közötti, automatikus adattovábbításon alapuló, úgynevezett M2M-technológia terjedése. 2014-ben a közúti áruszállítás résztvevői például 20 százalékkal több telematikai eszközt használtak, mint az azt megelőző időszakban.

Míg korábban a járművek helyzetének, útvonalának és sebességének nyomon követésére irányuló eszközök terjedése nyomán nőtt az ilyen típusú adatkapcsolatok száma, addig az elmúlt évben már a komplex információszolgáltatást biztosító megoldások járultak hozzá a telematikai piac további bővüléséhez – derül ki a WebEye Magyarország elemzéséből.

„Az elmúlt időszakban elsősorban az összetettebb telematikai megoldások iránt nőtt meg az érdeklődés. Ennek a hátterében az áll, hogy a fuvarozók többsége már a korábbi években is rendelkezett legalább egy alapszolgáltatással, amelynek használata során pozitív tapasztalatokat szerzett az M2M-technológiában rejlő kényelmi funkciókról és megtakarítási lehetőségekről. Ezekre alapozva egyre többen érdeklődnek az olyan egyedi, testre szabott szolgáltatások iránt, amelyekkel tovább javíthatják működésük hatékonyságát” – mondta el Nagybalyi Nándor, a WebEye Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Miért jó tabletről irányítani a kombájnt?
Egy magyar mezőgazdasági dolgozó termelékenysége messze elmarad a nyugat-európai társakétól, de a szakadék akár tovább is nőhet, ha a magyar gazdáknak csak egy kis része változtat a szemléletén.
2014-ben a logisztikai szektor szereplői által leginkább keresett telematikai szolgáltatások közé tartozott az üzemanyagszint mérésére szolgáló megoldás, illetve az elektronikus útdíj bevallására használt fedélzeti egység. Számottevő mértékben hozzájárultak még a fuvarozók által használt M2M-eszközök számának növekedéséhez az olyan újdonságok, mint a vezetéssel és pihenéssel töltött idő nyomon követését, illetve a tachográf adatok távoli letöltését segítő eTachograph, valamint a járművezetők vezetési stílusát elemző új fejlesztés.

A telematikai piac bővülésében szerepet játszott az is, hogy az elmúlt időszakban számottevő mértékben megnőttek a közúti áruszállítást érintő terhek, így a fuvarozók már tudatosan keresik az olyan megoldásokat, amelyek segítségével csökkenteni tudják kiadásaikat. A szállítmányozás során használt legújabb M2M-alapú szolgáltatások az üzemanyag-költségek, a gyorshajtás vagy túlvezetés miatt kiszabott bírságok és a járművek nem megfelelő üzemeltetésére visszavezethető amortizációs kiadások visszaszorításához egyaránt hozzájárulnak.

A szállítmányozó, fuvarozó vállalatokon túl a logisztikai szektor további szereplői is egyre nagyobb arányban támaszkodnak a telematikai eszközök által előállított adatokra. A nagy értékű rakomány valósidejű nyomon követése, a gyorsan romló áru szállítási útvonalának, idejének megtervezése és betartása a megbízó számára elengedhetetlen feltétel, így tavaly már számos esetben nem csak a fuvarozó vállalatok, hanem a megbízók körében is felmerült az igény az ilyen típusú szolgáltatások segítségével begyűjthető információk iránt.

Cunamiként közelít a technológia
Az M2M átrajzolja valamennyi iparág működési modelljét, a szereplők egymáshoz való viszonyát, az üzleti stratégiákat. Az okos kütyük új lehetőségeket teremtenek az egészségügyben is: a megelőzésben, a gyógyításban, az egészségmenedzsmentben és a beteg–orvos viszonyban. Az elmúlt pár évben hirtelen már kézzelfogható közelségbe került számtalan sci-fibe illő eszköz, ám a java még hátra van!

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo