Már nem csak azt akarják tudni hol a sofőr, hanem azt is mennyit aludt

Látványosan bővült a hazai telematikai piac az elmúlt évben: a járműkövetés és hasonló alapvető szolgáltatások széleskörű elterjedését követően tavaly már az újabb, összetettebb M2M-megoldásokat keresték egyre nagyobb számban a fuvarozók.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A szállítmányozás és a logisztika azon területek közé tartoznak, ahol az elmúlt években a leggyorsabb volt a gépek közötti, automatikus adattovábbításon alapuló, úgynevezett M2M-technológia terjedése. 2014-ben a közúti áruszállítás résztvevői például 20 százalékkal több telematikai eszközt használtak, mint az azt megelőző időszakban.

Míg korábban a járművek helyzetének, útvonalának és sebességének nyomon követésére irányuló eszközök terjedése nyomán nőtt az ilyen típusú adatkapcsolatok száma, addig az elmúlt évben már a komplex információszolgáltatást biztosító megoldások járultak hozzá a telematikai piac további bővüléséhez – derül ki a WebEye Magyarország elemzéséből.

„Az elmúlt időszakban elsősorban az összetettebb telematikai megoldások iránt nőtt meg az érdeklődés. Ennek a hátterében az áll, hogy a fuvarozók többsége már a korábbi években is rendelkezett legalább egy alapszolgáltatással, amelynek használata során pozitív tapasztalatokat szerzett az M2M-technológiában rejlő kényelmi funkciókról és megtakarítási lehetőségekről. Ezekre alapozva egyre többen érdeklődnek az olyan egyedi, testre szabott szolgáltatások iránt, amelyekkel tovább javíthatják működésük hatékonyságát” – mondta el Nagybalyi Nándor, a WebEye Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Miért jó tabletről irányítani a kombájnt?
Egy magyar mezőgazdasági dolgozó termelékenysége messze elmarad a nyugat-európai társakétól, de a szakadék akár tovább is nőhet, ha a magyar gazdáknak csak egy kis része változtat a szemléletén.
2014-ben a logisztikai szektor szereplői által leginkább keresett telematikai szolgáltatások közé tartozott az üzemanyagszint mérésére szolgáló megoldás, illetve az elektronikus útdíj bevallására használt fedélzeti egység. Számottevő mértékben hozzájárultak még a fuvarozók által használt M2M-eszközök számának növekedéséhez az olyan újdonságok, mint a vezetéssel és pihenéssel töltött idő nyomon követését, illetve a tachográf adatok távoli letöltését segítő eTachograph, valamint a járművezetők vezetési stílusát elemző új fejlesztés.

A telematikai piac bővülésében szerepet játszott az is, hogy az elmúlt időszakban számottevő mértékben megnőttek a közúti áruszállítást érintő terhek, így a fuvarozók már tudatosan keresik az olyan megoldásokat, amelyek segítségével csökkenteni tudják kiadásaikat. A szállítmányozás során használt legújabb M2M-alapú szolgáltatások az üzemanyag-költségek, a gyorshajtás vagy túlvezetés miatt kiszabott bírságok és a járművek nem megfelelő üzemeltetésére visszavezethető amortizációs kiadások visszaszorításához egyaránt hozzájárulnak.

A szállítmányozó, fuvarozó vállalatokon túl a logisztikai szektor további szereplői is egyre nagyobb arányban támaszkodnak a telematikai eszközök által előállított adatokra. A nagy értékű rakomány valósidejű nyomon követése, a gyorsan romló áru szállítási útvonalának, idejének megtervezése és betartása a megbízó számára elengedhetetlen feltétel, így tavaly már számos esetben nem csak a fuvarozó vállalatok, hanem a megbízók körében is felmerült az igény az ilyen típusú szolgáltatások segítségével begyűjthető információk iránt.

Cunamiként közelít a technológia
Az M2M átrajzolja valamennyi iparág működési modelljét, a szereplők egymáshoz való viszonyát, az üzleti stratégiákat. Az okos kütyük új lehetőségeket teremtenek az egészségügyben is: a megelőzésben, a gyógyításban, az egészségmenedzsmentben és a beteg–orvos viszonyban. Az elmúlt pár évben hirtelen már kézzelfogható közelségbe került számtalan sci-fibe illő eszköz, ám a java még hátra van!

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo