Már nem csak azt akarják tudni hol a sofőr, hanem azt is mennyit aludt

Látványosan bővült a hazai telematikai piac az elmúlt évben: a járműkövetés és hasonló alapvető szolgáltatások széleskörű elterjedését követően tavaly már az újabb, összetettebb M2M-megoldásokat keresték egyre nagyobb számban a fuvarozók.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A szállítmányozás és a logisztika azon területek közé tartoznak, ahol az elmúlt években a leggyorsabb volt a gépek közötti, automatikus adattovábbításon alapuló, úgynevezett M2M-technológia terjedése. 2014-ben a közúti áruszállítás résztvevői például 20 százalékkal több telematikai eszközt használtak, mint az azt megelőző időszakban.

Míg korábban a járművek helyzetének, útvonalának és sebességének nyomon követésére irányuló eszközök terjedése nyomán nőtt az ilyen típusú adatkapcsolatok száma, addig az elmúlt évben már a komplex információszolgáltatást biztosító megoldások járultak hozzá a telematikai piac további bővüléséhez – derül ki a WebEye Magyarország elemzéséből.

„Az elmúlt időszakban elsősorban az összetettebb telematikai megoldások iránt nőtt meg az érdeklődés. Ennek a hátterében az áll, hogy a fuvarozók többsége már a korábbi években is rendelkezett legalább egy alapszolgáltatással, amelynek használata során pozitív tapasztalatokat szerzett az M2M-technológiában rejlő kényelmi funkciókról és megtakarítási lehetőségekről. Ezekre alapozva egyre többen érdeklődnek az olyan egyedi, testre szabott szolgáltatások iránt, amelyekkel tovább javíthatják működésük hatékonyságát” – mondta el Nagybalyi Nándor, a WebEye Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Miért jó tabletről irányítani a kombájnt?
Egy magyar mezőgazdasági dolgozó termelékenysége messze elmarad a nyugat-európai társakétól, de a szakadék akár tovább is nőhet, ha a magyar gazdáknak csak egy kis része változtat a szemléletén.
2014-ben a logisztikai szektor szereplői által leginkább keresett telematikai szolgáltatások közé tartozott az üzemanyagszint mérésére szolgáló megoldás, illetve az elektronikus útdíj bevallására használt fedélzeti egység. Számottevő mértékben hozzájárultak még a fuvarozók által használt M2M-eszközök számának növekedéséhez az olyan újdonságok, mint a vezetéssel és pihenéssel töltött idő nyomon követését, illetve a tachográf adatok távoli letöltését segítő eTachograph, valamint a járművezetők vezetési stílusát elemző új fejlesztés.

A telematikai piac bővülésében szerepet játszott az is, hogy az elmúlt időszakban számottevő mértékben megnőttek a közúti áruszállítást érintő terhek, így a fuvarozók már tudatosan keresik az olyan megoldásokat, amelyek segítségével csökkenteni tudják kiadásaikat. A szállítmányozás során használt legújabb M2M-alapú szolgáltatások az üzemanyag-költségek, a gyorshajtás vagy túlvezetés miatt kiszabott bírságok és a járművek nem megfelelő üzemeltetésére visszavezethető amortizációs kiadások visszaszorításához egyaránt hozzájárulnak.

A szállítmányozó, fuvarozó vállalatokon túl a logisztikai szektor további szereplői is egyre nagyobb arányban támaszkodnak a telematikai eszközök által előállított adatokra. A nagy értékű rakomány valósidejű nyomon követése, a gyorsan romló áru szállítási útvonalának, idejének megtervezése és betartása a megbízó számára elengedhetetlen feltétel, így tavaly már számos esetben nem csak a fuvarozó vállalatok, hanem a megbízók körében is felmerült az igény az ilyen típusú szolgáltatások segítségével begyűjthető információk iránt.

Cunamiként közelít a technológia
Az M2M átrajzolja valamennyi iparág működési modelljét, a szereplők egymáshoz való viszonyát, az üzleti stratégiákat. Az okos kütyük új lehetőségeket teremtenek az egészségügyben is: a megelőzésben, a gyógyításban, az egészségmenedzsmentben és a beteg–orvos viszonyban. Az elmúlt pár évben hirtelen már kézzelfogható közelségbe került számtalan sci-fibe illő eszköz, ám a java még hátra van!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo