Nem a földutak miatt választanak legtöbben céges terepjárót

Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének felméréséből kiderült, hogy az ezeket a modelleket céges autónak választó munkatársak nem elsősorban azért kedvelik a négykerékhajtásos járműveket, mert kiválóan navigálnak a göröngyös utakon. Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei év első felében hazánkban újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik 16%-a terepautó, illetve SUV volt, melynek 70%-át vállalatok vásárolták meg. A LeasePlan által kezelt közel 9000 járművet számláló vállalati flottában is több mint 8%-ban találhatók meg a szegmens modelljei. A Ford, a Toyota és a Volvo a legnépszerűbb gyártó, előbbi a Ranger, míg a két utóbbi a Hilux és az XC60 modellekkel. Gyakran választott típus még a Nissan Qashqai és a Dacia Duster, melyek az idei, országos újautó regisztrációs adatok alapján értékesített darabszám tekintetében vezetik a terepautó kategóriát. A Qashqai inkább a céges vásárlók körében népszerű, a Duster pedig - bár szintén jelentős darabszámban értékesítik vállalati ügyfeleknek - inkább a magánvásárlók körében kedvelt.


Presztízsszimbólum a terepjáró - Fotó: SXC

A céges terepjárók és szabadidőautók 89%-át férfiak vezetik és csak 11%-ukat használja nő. A flottakezelő gépjárműhasználói körében végzett felméréséből a márkák részesedése mellett az is kiderül, hogy az egyes modelleket milyen döntési szempontok szerint választják és milyen célra használják.

A legtöbb céges autóban műholdal navigálnak
A cégautó használók többsége GPS alapú navigációs eszközzel tájékozódik a hazai utakon - derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének kutatásából. A közel százötven megkérdezett gépjárműhasználó kétharmada tart ugyan hagyományos, papír alapú térképet a gépkocsiban, de a mindennapokban 90%-uk inkább a műholdas navigációra támaszkodik úti célja megtalálásához. A válaszok alapján a férfiak autóinak 57%-ban, azaz közel másfélszer akkora arányban fordul elő beépített vagy hordozható GPS készülék, mint a hölgyek járműveiben. Az okostelefonok sokoldalúságát igazolja, hogy minden második válaszadó ilyen készülékére letöltött programokat használ a tájékozódás során. Sőt az eredmények alapján a kérdőívet kitöltők egyharmada elsősorban telefonjával tervezi meg útvonalát. A válaszokból az is látszik, hogy a nők preferálják kifejezetten a telefonnal történő navigálást, míg a férfiak inkább a gyárilag beépített vagy hordozható, de kifejezetten csak navigálásra alkalmas készülékeket kedvelik - derül ki a Lease Plan felméréséből.

A terepautót vezetők egynegyede a fővárosban, háromnegyedük pedig vidéken közlekedik. A kérdőívet kitöltők válaszai alapján a munkavállalók többsége nem saját döntése alapján ül ezekben a gépkocsikban. 80%-uk számára a gépkocsi típusa a munkakörhöz van rendelve, és csak egyötödük választhatott szabadon vagy egy cégautó szabályzat által előre definiált modell listából.

A válaszok alapján azok közül, akik juttatásként kapják a céges terepjárót és szabadon választhattak volna akár más gépkocsi típust, mindössze minden tízedik jár rendszeresen mellék- vagy földúton négykerékhajtású autójával, 90%-uk általában csak városi közlekedésben és autópályán használja terepautóját. Egynegyedük még soha nem tért le az aszfaltról cégautójával, viszont 40%-uk már került olyan helyzetbe - igaz többnyire véletlenül -, amikor nem boldogultak volna másfajta járművel. A választásnál csupán kevesebb mint 20 %-uknál volt szempont, hogy a munkahelyük, otthonuk terepjáróval jobban megközelíthető. A válaszadók többsége elsődlegesen a biztonság és a tágas belső tér miatt preferálja ezeket a modelleket, és a városban is praktikusnak találja a terepjárókat. Ezt azzal indokolták, hogy a magasabb karosszéria miatt a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, utasként nagyobb a biztonságérzet, és a kátyús, valamint havas téli utakon egyszerűbb a közlekedés. A városi használat során az ilyen modellek hátrányaként a kérdőívet kitöltők jelentős része a nehezebb parkolást említette.

A felmérésben résztvevő cégautóhasználók elégedettek terepjárművükkel, hisz 70%-uk újra ilyen autót választana, ha lehetősége lenne rá.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo