Céges autó cikkek


Új világ kezdődött a céges autóknál

Új világ kezdődött a céges autóknál  

Az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága a cégautóflotta-piacon is újraírta a szabályokat.
Nem kell évekig várni céges autóra

Nem kell évekig várni céges autóra 

Az elmúlt másfél évben akkut problémává vált a vállalati flották beszerzése.
Mire figyeljünk, ha céges autóval megyünk külföldre?

Mire figyeljünk, ha céges autóval megyünk külföldre? 

A LeasePlan összegyűjtötte, hogy ha már elkerülni nem tudtuk, mi a teendő külföldről érkező bírság esetén.
Égető kérdéssé vált a céges flották üzemanyag felhasználása

Égető kérdéssé vált a céges flották üzemanyag felhasználása  

A tartósan magas üzemanyagárak, valamint a cégautók esetében a kedvezményes tankolási lehetőség eltörlése komoly kihívás elé állítja a cégeket.
Kedvező kamat mellett lízingelhetnek tisztán elektromos autót a magyar cégek

Kedvező kamat mellett lízingelhetnek tisztán elektromos autót a magyar cégek 

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk - derül ki a K&H összeállításából. 
Menekülés a céges autóktól - milyen buktatókat rejt a váltás?

Menekülés a céges autóktól - milyen buktatókat rejt a váltás? 

Magánszemélyeknek adnák át üzemeltetésre céges autójukat, zömében családi kisvállalkozások, hogy továbbra is az olcsóbb, hatósági áras üzemanyagból tankolhassanak. A váltáskor azonban jó tudni, hogy új kötelező – és akinek van – casco biztosítást kell kötni – figyelmeztet a CLB. A biztosítási alkusz szerint egy esetlegesen nagyobb üzemeltető váltási hullám újabb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányt generálhat.
Tartósan megduplázódik a cégautóadó

Tartósan megduplázódik a cégautóadó 

Jövőre is annyit kell fizetni a cégautók után, mint amennyit a kormány az extraprofitadós rendeletben 2022 második félévére bevezetett. Időhatár nélkül tartósan megduplázódik a cégautók közterhe.
Hogyan juthatunk cégautóhoz a chiphiány ellenére?

Hogyan juthatunk cégautóhoz a chiphiány ellenére? 

A globális chiphiány, valamint a termelési láncokban kialakult problémák még mindig világszerte gátolják az újautópiac fejlődését. Részben emiatt a márkaimportőrök nagyon kevés új autót kapnak, és csak jelentős csúszással tudják kielégíteni a megrendeléseket, ez az állapot pedig várhatóan 2023-ig elhúzódik majd. A helyzetet jól mutatja, hogy a DataHouse Kft. adatai alapján tavaly mintegy 122 000 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 4,8 százalékkal kevesebb 2020-hoz képest.
Mennyire éri meg most egy céges autó?

Mennyire éri meg most egy céges autó? 

A vállalatok és a munkavállalók körében továbbra is népszerű cafeteria elem a cégautó, amelyet a legtöbb esetben a dolgozók magáncélra is használhatnak. Mivel gyártói oldalról a pandémia okozta alkatrészhiány miatt továbbra is áremelkedés várható az autópiacon, a vállalati autó mint munkáltatói juttatás még inkább felértékelődik a dolgozók körében. Ráadásul a munkaadói járulékokkal összevetve a cégautót terhelő adók és költségek is kedvezőbbek lehetnek, így vállalati oldalról is jobban megérheti autóval „kiváltani” a fizetésemelést. A cégautó nyújtotta legfontosabb előnyöket a Mercarius Flottakezelő szakértői gyűjtötték össze.
Veszélyben a cégautók – hogyan lehet áthidalni a chiphiány miatti problémákat?

Veszélyben a cégautók – hogyan lehet áthidalni a chiphiány miatti problémákat? 

A koronavírus-járvány továbbra is érezteti hatását az autóiparban. Az elektronikai termékek, valamint az autók iránt megnövekedett hirtelen kereslet következtében egyre növekvő félvezető-, illetve mikrochiphiány alakult ki a világ különböző elektronikaialkatrész-beszállítóinál az elmúlt időszakban.

Mire figyeljünk, ha céges kocsival visszük nyaralni a családot? 

Idén nyáron a járványhelyzetből eredő bizonytalanságok miatt valószínűleg minden eddiginél többen döntenek úgy, hogy autóval indulnak útnak idei nyaralásukra. A vállalatok jelentős részénél magáncélra is használható a céges jármű, így hosszabb belföldi vagy külföldi autózásnál az aktuális utazási szabályok mellett érdemes utánanézni annak is, milyen iratokat és kártyákat szükséges magunkkal vinnünk, mikor jár le ezek érvényességi ideje, és mi az, amit esetleg pluszban be kell szereznünk indulás előtt. Ehhez nyújt segítséget a flottakezelésben piacvezető LeasePlan alábbi összefoglalója.

Elektromos vagy hibrid autó – melyik mikor éri meg jobban? 

A magánszemélyek és a vállalatok részéről is egyre nagyobb az igény a környezettudatos közlekedésre. Sokan azonban még nem mernek tisztán elektromos autóra váltani, mert a folyamatos fejlesztések ellenére tartanak a hatótáv és a töltési infrastruktúra korlátozottságától, valamint attól, hogy a folyamatos technológiai fejlesztések következtében kiszámíthatatlan az e-autók maradványértéke. A zéró kibocsátású járművek mellett több egyéb fajtája is létezik a villanyautóknak, amelyek köztes megoldást jelentenek a hagyományos meghajtású és a tisztán elektromos modellek között, és amelyekkel megtehetjük az első fontos lépést a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért. Az e-mobilitás iránt elkötelezett LeasePlan összegyűjtötte, mit érdemes tudni a különféle elektromos autókról, és tanácsokat ad a hajtásmódok kiválasztásával kapcsolatban.  

A járvány miatt új autót se nagyon vettek a cégek 

A koronavírus-járvány hatására a magyar cégvezetők harmada várakozó álláspontra helyezkedett a céges flotta bővítését illetően és elhalasztotta az autóvásárlást, 12 százalékuk viszont a felgyorsult beszerzést választotta stratégiájául, hiszen a vírushelyzet miatt a munkavállaóik körében is körülbelül ugyanekkora arányban növekedett az igény a céges autóhasználatra - derült ki egy most publikált kutatásból. 

Áttörés jöhet a céges autóhasználatban 

Az üzleti szereplők fele fontolgatja az autómegosztás igénybevételét vagy használ már most is ilyen mobilitási szolgáltatást – derül ki egy friss kutatásából. A kis-, közepes- és nagyvállalatok hasonló mértékben érdeklődnek a lehetőség iránt, amelyet leginkább üzleti találkozókhoz és munkába járáshoz használnak. A nyitottságon meglepő módon az sem változtat, hogy az adott vállalkozás rendelkezik-e saját céges gépjárműflottával vagy sem.

Hogyan kezelhető hatékonyan a céges autóflotta a járvány alatt? 

A koronavírus terjedésével az élet eddig megszokott ritmusa számos országban jelentősen lelassult vagy szinte teljesen megállt. A járvány megfékezését célzó intézkedések nemcsak az emberek életvitelére, hanem majdnem minden iparág működésére is hatással vannak, beleértve az autóiparét is. Az országonként eltérő kijárási korlátozások pedig a céges eszközöket, így például az autóflottákat is érintik. Ezért a flottakezelésben piacvezető LeasePlan összegyűjtött néhány tanácsot, amelyekkel a flottamenedzserek csökkenthetik a gazdasági recesszió hatásait, minimalizálhatják kollégáik és partnereik fertőzésének kockázatát, ugyanakkor biztosíthatják a sürgős feladatok elvégzéséhez szükséges kapacitást.

Mindenki jól jár a céges autókkal? 

Továbbra is igen népszerű béren kívüli juttatás, sőt, a vállalatok és munkavállalók számára egyaránt előnyös megoldás a céges autó. Fontos azonban, hogy a vállalati jármű nyújtotta előnyökkel a dolgozó és a munkáltató is egyaránt tisztában legyen. Az Arval szakértői most összegyűjtötték a legfontosabb érveket, amiért adni és választani is érdemes a flottás autót.

Mennyit spórolhatnak a cégek az elektromos autón? 

A kis- és középvállalkozások céges autóflottáinál megfigyelhető, hogy a járműpark nagy részét nem munkaeszközként használják, hanem béren kívüli juttatásként, kényelmi szolgáltatásként tekintenek a cégautókra. Azok a cégek, ahol él ez a gyakorlat, jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha a flottát elektromos autókból állítják össze. A Mercarius Flottakezelő összegyűjtötte milyen költségvonzata van egy e-autó fenntartásának, és mely területeken tudnak költségeket optimalizálni a fenntarthatóbb közlekedési formát előnyben részesítő vállalkozások.

A vállalkozások életét is megnehezítheti az új benzin 

Bár a cégautók terén a dízel gépkocsik vannak többségben közel 60 százalékos aránnyal, a benzines modellek részesedése sem elhanyagolható, az idősebb modellek üzemeltetését pedig jelentősen megnehezítheti a vállalatok számára a január 1-től bevezetett, E10-es (95-ös) jelzésű új üzemanyag.

Járműbeszerzés előtt áll a cég? Ezeket érdemes megfontolni 

Akár termelő, akár szolgáltatásokat kínáló vállalkozásokról van szó, nagyon gyakran felmerül a gépjárműbeszerzés kérdése. A különböző konstrukciók között nem olyan könnyű eligazodni, de mindegyik mellett szólnak érvek és ellenérvek. Ezek közül a legfontosabbat foglaljuk össze.

Buktatók a cégautó-áfánál 

2019. január 1-jétől a személygépkocsik bérbevételére jutó áfa 50 százaléka levonható abban az esetben is, ha erről az adóalany nem vezet tételes útnyilvántartást. Az első pillantásra egyszerűnek tűnő szabályozás azonban a gyakorlati életben ennél bonyolultabb, és akár a korábbinál kedvezőtlenebb eredményű is lehet bizonyos esetekben.

Felpörgethetik a lízingpiacot a családi autók 

A Lízingszövetség szerint a nyár közepétől elérhető családi támogatás plusz keresletet hozhat a lendületesen növekvő autópiacra, és a lízingfinanszírozásban is bővülést eredményezhet. A gépjármű-kereskedők a családokat célzó programmal készülnek az új időszakra.

Megéri céges kocsinak oldtimer? 

Egyre többen kacérkodhatnak a gondolattal, hogy beszereznek egy oldtimer autót, vagy a saját autójuk éri el azt a kort, amivel kiérdemelheti ezt a minősítést. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen költségvonzattal, illetve költségelszámolási lehetőséggel kell számolnunk, ha beszerzünk egy muzeális autót. Egyáltalán megéri-e cégre megvenni, vagy jobban járunk, ha magánszemélyként tesszük ezt.

A legfontosabb tudnivalók az elektromos autók adózásáról és költségelszámolásáról 

Egyre több és több helyütt láthatunk elektromos autókat, hibrideket, nulla emissziós járműveket. Papp Tibor, az Írisz Office vezérigazgatójának segítségével körüljártuk, milyen szabályok vonatkoznak az ilyen járművek adózására és költségelszámolására.

Néhány dolog, amit jó, ha tudsz az autólízingről 

A tavaly év végén elfogadott őszi adócsomag 2019. január 1-től még kedvezőbbé teszi a vállalatok számára a cégautóbérlést. Mostantól nem kell útnyilvántartást vezetni ahhoz, hogy a bérleti díj áfájának 50 százaléka levonható legyen. A vállalatok számára tehát egyre több előnnyel jár, ha lízingkonstrukcióban használják a gépjárműveket. Többféle típusú lízing létezik azonban, ezért a vállalkozásoknak célszerű előre tájékozódniuk, melyik éri meg számukra a legjobban. A LeasePlan szakértői most összefoglalják a legfontosabb tudnivalókat és különbségeket.

Cégautólízing-változás: milliókat spórolhat 

A cégautókkal rendelkező társaságok jó részét érinti a januárban életbe lépett új szabály, amely szerint már útnyilvántartás vezetése nélkül levonható a személygépkocsi bérleti díja áfájának 50 százaléka. Ez a lehetőség elsőre ugyan jól hangzik, de a módosítás miatt a túl elfoglalt cégvezetők jókora összegtől eshetnek el, hiszen útnyilvántartással továbbra is akár a teljes áfát vissza lehet igényelni.

Mi számít személygépkocsinak cégautóadó szempontjából? 

A cégautókra vonatkozó adó egyre nagyobb hangsúlyt kap a vállalatok működésében, ahogy szaporodnak a céges kocsik. Az Írisz Office adótervezőinek segítségével megnéztük, mi tartozik a személygépkocsik közé.

Sok vállalkozást érint az új szabályozás 

Év elejétől változtak az autók bérlésére vonatkozó áfalevonás szabályai, vagyis bizonyos esetekben a bérlőnek már érdemes és indokolt lehet a bérleti díj áfájának 50%-át visszaigényelnie a sokszor hosszadalmas adminisztrációs eljárás helyett, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.

Rizikós idős dízelautót vásárolni 

Bár Budapestet egyelőre nem érinti a dízelautók kitiltása, az európai tendencia nagyban befolyásolja a hazai autóárakat is. Egyre nehezebb jó áron eladni a 2005 előtt gyártott dízeleket, míg a környezetbarát autók kereskedelme szárnyal.

Egyszerűbb és olcsóbb lesz a cégautó 

Olcsóbb és egyszerűbb lehet a cégautók bérlése és adminisztrációja az adócsomag alapján – hívja fel a figyelmet a MAZARS legfrissebb elemzése.

Jövőre már nem kell útnyilvántartás a lízingelt céges autókra 

2019. január 1-től nem szükséges nyilvántartást vezetni a bérbe vett céges személygépkocsik magáncélú használatáról, a bérbevételhez kapcsolódó kiadások áfájának 50 százaléka igazolás nélkül is levonható.

Kedvező változás jöhet a lízingpiacon 

Egy uniós határozat alapján egyszerűbb lehet a magán- és üzleti használatban egyaránt lévő vállalati autók bérleti díja, valamint a nyílt végű lízing díja forgalmi adójának arányos levonásba helyezése.

Hibridre is vonatkozik a cégautóadó? 

A gépjárműadóról szóló törvény kizárólag a környezetkímélő gépkocsikat veszi ki a cégautóadó hatálya alól - hívják fel a figyelmet az Írisz Office adótervezői.

Mit tegyünk, ha csak rövid időre kell céges autó? 

Sok esetben csak átmenetileg van szükség céges autóra, így a lízing nem opció. Erre is van azonban megoldás, a hagyományos autóbérlésen túl is.

Céges autó, bankkártya, telefon: mit használhatsz a nyaraláson? 

Egy nyaraláson sokat lehet spórolni, kezdve azzal, hogy csak a telekre ugrunk ki, vagy lemegyünk a Balatonra, esetleg külföldre utazunk, szállodába megyünk vagy apartmanba, étteremben eszünk vagy magunk főzünk. A spórolás mellett felmerül az is, hogyan használhatjuk fel ésszerűen a rendelkezésre álló erőforrásokat. Például céges autót, céges üzemanyagkártyát, céges telefont. Néha nagyon hasznos lehet ezeket igénybe venni, de nem árt pontosan tudni, melyik mire használható – hívta fel a figyelmet az OTP Bank.

Erre az 5 dologra szánjunk 10 percet, az életünket mentheti meg 

Bár a hosszú autós utak során fokozott terhelés éri a kocsik abroncsait, adatok szerint 10-ből 7 magyar autótulajdonos még mindig úgy vág neki az útnak, hogy nem ellenőrzi azok állapotát és a pótkerék nyomását. A Bridgestone szakemberei ezért 5 pontba gyűjtötték az autógumikkal kapcsolatos legfontosabb tennivalókat, amelyek mindössze 10 perc alatt elvégezhetők.

Céges autó: tudnivalók a tartós bérletről 

A tartós bérlet továbbra is a céges autók finanszírozásának és az autópark kezelésének egyik legkedvezőbb módja, de még mindig sok a tévhit ezzel a konstrukcióval kapcsolatban.

Erre figyeljen, ha céges autóval megy nyaralni 

Sok vállalat megengedi alkalmazottainak, hogy a szabadságuk ideje alatt is használják juttatásként biztosított vállalati autóikat. Ezekre érdemes figyelni.

GDPR: önéletrajzok, GPS-ek és munkahelyi kamerák 

A meghirdetett állásra jelentkező személyek önéletrajza bővelkedik személyes adatokban. A felvett munkatársakról is számos adattal rendelkeznek a munkaadó cégek. És akkor még szó sincs a térfigyelő kamerákról és GPS-ekről. Hogyan kell kezelni ezeket az adatokat a GDPR elvei szerint?

Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk! 

A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.

Külföldi cégautó után is kell adózni 

Külföldön bérelt cégautó után is adót kell fizetni, írja az adozasitanacsadas.hu. Érdemes informálódni arról is, milyen az autó környezetvédelmi besorolása.

A baráti kölcsönautó továbbra sem számolható el 

2018-tól a közeli hozzátartozók tulajdonában álló személygépjármű üzleti célú használata  esetén is elszámolható a kiküldetéseknél általánosan alkalmazott 15 Ft/km mértékű adómentes költségtérítés.

A céges kocsiknak is egyre többet kell tudnia 

A céges flották esetében egyre nagyobb figyelmet kap a gépjárművek biztonsági felszereltsége, de legalább ekkora volt az érdeklődés a manapság még extrának számító komplex fedélzeti rendszerek iránt.

Nyaralás autóval: mire figyeljünk? 

Számos vállalatnál a céges autó a béren kívüli juttatások közé tartozik, így nemcsak munkaügyben, hanem magáncélra is használják a dolgozók. Különösen igaz ez a nyári szabadságok idején, amikor a munkatársak a rendszeresen szervizelt, karbantartott céges járművekkel biztonságosabbnak érzik az elindulást. A hőség, a túlzsúfolt utak és az ezekből adódó ingerlékenység és romló koncentrációs képesség azonban fokozzák a balesetveszélyt. Az Arval flottakezelő szerint néhány alapvető óvintézkedéssel elkerülhetők a veszélyes helyzetek, de a felelős autóvezetés alapja, hogy a sofőrök tisztában legyenek autójuk tulajdonságaival és saját képességeikkel.

Nyáron is nézegetik a flottás kocsikat a cégek 

A flottás autók iránti kereslet nyáron sem csökken, és egyre több kis- és középvállalat ismeri fel a flottamenedzsment kiszervezésének előnyeit – vélekedtek az Arval szakemberei. A flottakezelést ennek ellenére sok cégnél még mindig házon belül tartják, így maguk fognak hozzá az autópark frissítéséhez is.

Nem csak új korszak, de új kihívások elé is néz a magyar autópiac 

Tartósan bővül a magyarországi jármű- és autópiac, tavaly a személyautóknál 25 százalékos volt a bővülés, az idei év első négy hónapjában pedig 19 százalékos emelkedés következett - derül ki a Magyar Lízingszövetség és a fennállásának 15. évfordulóját idén ünneplő GÉMOSZ közleményéből. A szervezetek szerint tartósan emelkedő pályára állt az új autók piaca, ezzel egy új korszak indult. Ugyanakkor új kihívások is vannak, az újautó-eladások bővülése ellenére az autópark öregszik.

Rengeteg kárt okoznak az adókedvezmények 

Magyarország a harmadik helyet nyerte meg azon az európai szavazáson, amelyen a Föld éghajlatára nézve a leginkább káros adókedvezményeket „jutalmazták”. Ezt a kétes dicsőségű eredményt hazánk a céges személygépkocsi-vásárlás és -használat gáláns adókedvezményeivel érdemelte ki.

Parkoláskor törik a legtöbb céges kocsi 

Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentősek az elsőbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki egy friss kutatásból.

Nem véletlenül a lízing a menő az autóvásárlóknál 

Az elmúlt 25 évben óriási növekedést mutatott fel a világ autóipara, és 2016 új rekordot hozhat, elsőként lépheti át a 100 milliós határt a világpiac. Tévhit, hogy a növekedés csak Kínából származott, és hogy Magyarország lemaradóban, itthon az európai 9 százaléknál is gyorsabban, 13,4 százalékal növekedtek az eladások tavaly, és idén is hasonló dinamikát várnak a piac szereplői. A növekedés motorja azonban nem az életszínvonal látványos növekedése, hanem a céges operatív lízing volt.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből?

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből? 

 Bár az albérletpiaci főszezon rajtjára még két hónapot várni kell, a piac már most megmozdult.

Pénzszerzés

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon  

Magyarországon 2010 előtt még évi 30-40 ezer lakás épült, tavaly kevesebb mint 19 ezer.

Klímablog

Karácsony Gergely tett egy ígéretet

Karácsony Gergely tett egy ígéretet  

A következő ciklusban 18 milliárd forintból többszáz négyzetméteres zöldterület jön létre - jelentette be a főpolgármester.

Infokom

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós 

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo