Mit tegyünk, ha csak rövid időre kell céges autó?

Sok esetben csak átmenetileg van szükség céges autóra, így a lízing nem opció. Erre is van azonban megoldás, a hagyományos autóbérlésen túl is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalati autók beszerzésében egyre népszerűbb és gyakrabban igénybe vett szolgáltatás az operatív lízing, más néven tartós bérlet, amikor egy fix havidíjért cserébe az autóhasználat mellett az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat (pl. szerviz, gumicsere, kárrendezés stb.) is megkapjuk. A „tartós” kifejezés miatt hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ez a típusú konstrukció csak hosszú távra szólhat. Vannak azonban olyan helyzetek, amikor csak pár hónapra és viszonylag rövid időn belül szeretnénk a flottát bővíteni, illetve a szerződést hosszabbítani, például távozás előtt álló vagy próbaidős, esetleg külföldről projektmunkára érkező kollégák esetében.

Vegyünk vagy béreljünk?
Noha hosszú generációk óta a saját tulajdon és a megtakarítások felhalmozása jelentette a biztos pontot, manapság átalakulóban van ez a szemlélet. Úgy tűnik, a fiatalabb generáció már egyre inkább bérel, ugyanakkor a különböző konstrukciók lehetőségeivel kapcsolatban még vannak „homályos” foltok.
Szerencsére léteznek kifejezetten ilyen időszakokra szóló lízingkonstrukciók is, amellyel a vállalkozások akár már egy hónapra is bérelhetnek többféle típusú céges autót, miközben a teljes körű szolgáltatásokról sem kell lemondaniuk. Ez a rugalmas forma elsősorban olyan esetekben kínál kedvező megoldást, amikor a hosszú távú elköteleződés túl nagy kockázatot jelentene a bérlőnek.

Kifejezetten előnyös többek között induló vállalkozások számára vagy olyan vállalatoknak, amelyek egy-egy munkatárs speciális státusza miatt nem tudnak vagy nem akarnak évekre lízingelni. Ezenfelül a legtöbb konstrukció – így a LeasePlan által kínált is –  igénybe vehető lopott vagy totálkáros autó pótlására is, de akkor is praktikus megoldás, ha a cég épp az új flottaautó beérkezésére vár, vagy esetleg csak mérlegel, melyik gépjárművet válassza hosszabb távra.

A szerződés bármikor módosítható, meghosszabbítható vagy az első hónapot követően akár fel is mondható kötbér-kötelezettség és egyéb szankciók nélkül.

Minden egyben

A szűkebb időszak nem jelent szűkebb választékot, ugyanis jól felszerelt, közép- és felsőkategóriás autókból választhatunk a legkisebb kocsitól a kilencszemélyes buszig vagy akár a 3,5 tonnás tehergépjárműig. Az autók átlagéletkora csupán egy év, ami egyedülálló a piacon, és D kategóriától felfelé kizárólag automata váltós gépjárművek találhatók a kínálatban. Az autókhoz járó szolgáltatáscsomag pedig minden olyan elemet tartalmaz, amelyekhez egyébként csak hosszú távú (3–6 éves) bérleti szerződéssel lehet hozzájutni, beleértve a biztosítást, szervizelést, karbantartást, gumicserét, éves autópálya-matricát vagy az assistance szolgáltatást. Az 1–24 hónapra szóló lízingforma ráadásul a klasszikus autóbérlés napi tarifáihoz képest 20 százalékkal olcsóbb, nem korlátozza a futásteljesítményt, és lehetővé teszi, hogy a külföldi üzleti tárgyalásokra is elutazzunk az autóval.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo