Céges autó cikkek
Parkoláskor törik a legtöbb céges kocsi
Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentősek az elsőbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki egy friss kutatásból.
Nem véletlenül a lízing a menő az autóvásárlóknál
Az elmúlt 25 évben óriási növekedést mutatott fel a világ autóipara, és 2016 új rekordot hozhat, elsőként lépheti át a 100 milliós határt a világpiac. Tévhit, hogy a növekedés csak Kínából származott, és hogy Magyarország lemaradóban, itthon az európai 9 százaléknál is gyorsabban, 13,4 százalékal növekedtek az eladások tavaly, és idén is hasonló dinamikát várnak a piac szereplői. A növekedés motorja azonban nem az életszínvonal látványos növekedése, hanem a céges operatív lízing volt.
Cégautónak ezért is olcsóbb az elektromos
A külföldi autóbérlés költsége elszámolható, de már az egynapos bérlés után is cégautóadót kell fizetni. Az adó mértéke attól is függ, hogy városi kisautót vagy luxusterepjárót bérelünk, csak a „zöld” gépkocsik mentesülnek az adó alól.
Akkor is fizethet adót, ha itthon sem volt!
Számos vállalkozásnál fordul elő, hogy egy kiküldetés, vagy valamilyen üzleti utazás során személygépkocsit bérelnek külföldön. Sokakban fel sem merül a kérdésként, hogy ezen gépjárművek után is keletkezhet cégautóadó fizetési kötelezettség. Pedig így van – figyelmeztet szakértőnk.
Idén meglehet a céges kocsi
Minden harmadik vállalat tervezi új autó vásárlását az idén, ennek részben az is az oka, hogy most igen kedvező feltételekkel vehetnek igénybe lízinget a finanszírozásnál. A lakosság inkább a használt kocsikból szemezget.
Így lehet sokat spórolni a céges kocsin
A cégautó, ha tartós bérlettel és flotta-kiszervezéssel is együtt jár, jelentős költségcsökkentő tényező, amellyel a magyarországi cégek mindössze 20 százaléka él. De ez a trend most kezd megfordulni, ahogy egyre többen ráébrednek ennek a konstrukciónak az előnyeire.
Újra felfedezték a lízing előnyeit a magyar cégek
Kis önerő, egyszerű, gyors ügyintézés, minimális dokumentációs igény, kedvező adózási szabályok – ezek a legfontosabb előnyök, amiért a cégvezetők egyre gyakrabban választják a lízingfinanszírozást. A CIB Bank és a GfK közös kutatásából kiderül, hogy a vállalatok elsősorban az autóvásárlásra használják a lízinget, ezen belül is jellemzően öt éves futamidőre, havi 150 ezer forintos átlagos lízingdíjjal. A finanszírozás igényléséről szóló döntéshez a vállalatok leginkább a bankjuktól, az internetről, és személyes pénzügyi tanácsadótól szereznek információkat.
Kibújhat-e a bank a devizahitel-elszámolás alól?
Márciusban elindult a fogyasztói devizahitelekkel való kötelező elszámolás, amely alapján a bankok el kell számoljanak a fogyasztói kölcsönszerződéseikben alkalmazott árfolyamréssel, valamint a tisztességtelennek minősülő kamat- és díjemelések összegével. Van azonban, aki olyan levelet kapott a pénzintézettől, hogy bár magánszemélyként vásárolta a gépjárművet, de a jármű jellegéből adódóan ő mégsem minősülhet fogyasztónak. Valóban így van-e ez?
A cégautóadóról is bevallást kell készíteni április 20-ig!
Április 20-át hallva a könyvelők és adótanácsadók elsőként az Áfa bevallásra és a hozzá kapcsolódó összesítő nyilatkozatra asszociálnak, azonban ekkor – egyéb más adókötelezettségek mellett – a cégautóadóról is bevallást kell tenni a NAV felé.
Így kell megfizetni 2015-ben a cégautóadót
Mennyi cégautóadót kell fizetni 2015-ben? Mikor úszhatjuk meg idén a cégautóadó fizetését? Íme a legfontosabb tudnivalók ezzel az adónemmel kapcsolatban.
Ezzel a nagymenővel kiríhatunk a tömegből
A kompakt szabadidő-autók szegmensét megalapító Toyota RAV4 jobb, mint valaha: tágas, csendes, jól felszerelt, és olcsón üzemeltethető. Mindennek azonban megkérik az árát.
Baleset cégautóval - a legfontosabb tudnivalók
Mit tegyünk, kihez forduljunk, milyen papírokat tartsunk magunknál arra az esetre, ha bérelt vagy céges autóval balesetet szenvedünk? Mi a teendő, ha sérül a rendszámunk? Íme a legfontosabb tudnivalók.
Nyaralás cégautóval: mire figyeljünk?
Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak. Legyen szó munkavállalóról vagy a tulajdonos barátjáról, érdemes minden szükség papírt , illetve a gépjárműhöz járó tartozékot körültekintően ellenőrizni az utazás előtt.
Kinek éri meg céges kocsit adni?
Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.
Egy biztosítási ügy margójára, avagy ki hamisít okiratot
Olykor a legjobb szándék mellett is kerülhetünk kellemetlen jogi szituációba. Tanulságos történet szakértőnktől arra vonatkozóan, hogy megéri figyelni!
Így veszítheti el a céges autó garanciáját!
Új autó vásárlását követően a gyártó által nyújtott garancia szavatolja a szervizelés folytonosságát. Ezt a teljes körű jótállást azonban könnyen elveszíthetik azok, akik nincsenek tisztában a garancia pontos vonatkozásaival és feltételeivel.
Ki fizeti az áfát a cégautó után?
A 2013. április 21-től érvényes áfatörvény több ponton is változást hozott a céges személygépkocsik értékesítésével kapcsolatosan. Kinek kedvez a változás a cégautó értékesítése kapcsán?
Céges kocsival menne nyaralni? Erre ügyeljen!
A nyár elérkeztével a nyaralási szezon is kezdetét veszi; sokan indulnak rövidebb vagy hosszabb útra autójukkal. Indulás előtt azonban nem szabad kihagyni a gépjármű műszaki állapotának ellenőrzését és a megfelelő dokumentumok beszerzését, ugyanis egy esetleges meghibásodás vagy baleset – különösen külföldön – sok bosszúságot okozhat.
Nehéz idők járnak a céges terepjárókra
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, legtöbbször a nagyautók és a terepjárók szenvedtek el károkat – többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt. elemzéséből, melyet a közel 9 ezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el.
Többen igényelhetik vissza az áfát a céges kocsi után
2012 év eleje óta – a módosult áfa visszaigénylési szabályoknak köszönhetően – jelentős pénzügyi előnnyel jár a vállalatok számára, ha cégautóikat operatív lízing formájában finanszíroztatják és üzemeltetik. Sok kis-, közepes- és néhány nagyvállalat is már tavaly élt a személygépjármű bérlet után megfizetett áfa levonásának lehetőségével, de eddig az egységes jogszabály-értelmezés hiányában többen nem használták ki az új szabályozás minden előnyét. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a NAV tavaly év végi írásos tájékoztatásának köszönhetően idén még többen választhatják a tartósbérlet konstrukciót a céges gépjárműflották beszerzésekor.
Lélegzethez jutott a magyar autópiac
Tavaly enyhén nőtt a magyarországi használtautó piac, a növekedést elsősorban a kedvezőbbé vált regisztrációs adó következtében megugrott import generálta. Az év végén az új gépjárművek forgalomba helyezéseinek száma is nőtt, de a piacot még mindig a céges vásárlások tartják életben.
Jobban megéri legális szervizbe vinni a kocsit
A jövőben az áfa-körbe tartozó cégek visszaigényelhetik személygépjárművek javítására és karbantartására fizetett költség áfa-tartalmának 50 százalékát.
Már százezer kilométert futott autót is szívesen veszünk
Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó értékesítést a LeasePlan Hungária Zrt., flotta- és gépjárműkezelő cég szerint. A több ezer használtautót értékesítő cég szakértőjének véleménye alapján reálisabbá váltak az autók adatai, ami az eladási trendekben is érezteti hatását.
Autóteszt: Városi vagány
Szerintünk még vonzóbb lett a Nissan Qashqai külseje, motorterében pedig megjelent a vadi új erőforrás, az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor. Az új Nissan Qashqai 1,6 dCi Teknát teszteltük.
Pokolba a biztonsággal, ide a metálfényt!
Az autógyártók által kínált temérdek extrából a metálfényezés és a klímaberendezés a legnépszerűbbek hazánkban új cégautó beszerzésekor – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből. Sok kiegészítő nem csak kényelmi szolgáltatás, a fokozottabb biztonsághoz is hozzájárul, a választást azonban nem mindig a racionális érvek vagy a költségek vezérlik.
Tényleg a gázra lépett a gépjármű-kereskedelem?
Az elmúlt pár hónapban többen arról cikkeznek, hogy a gépjármű-kereskedelem fellendülőben van. Reméljük, hogy a 2012 és 2013-as év meghozza végre a várva várt fellendülést, sajnos azonban a jelenlegi adatok még nem ezt mutatják. Az elmúlt 12 hónapban ugyanis 5,17 százalék volt a gépjármű-kereskedő cégek bedőlés aránya az egy évvel ezelőtti 4,45%-kal szemben - derül ki a Bisnode csoporthoz tartozó, PartnerControl döntéstámogató céginformációs szolgáltató elemzéséből. Az egy évvel korábbinál tehát jóval több kereskedő cég vált fizetésképtelenné a szaktorban, ami negatív tendenciát jelez.
Flottakezelés: gyakorlati tanácsok cégvezetőknek
A kis- és középvállalatok számára is figyelemre méltó előnyökkel járhat, ha flottakezelőre bízzák az autóikat. Flottának ugyan a több autóból álló gépjárműparkot szokás nevezni, de a legtöbb flottakezelő teljes körű szolgáltatást ajánl mikrocégek egyetlen autóból álló autóparkjának is.
Nem a földutak miatt választanak legtöbben céges terepjárót
Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének felméréséből kiderült, hogy az ezeket a modelleket céges autónak választó munkatársak nem elsősorban azért kedvelik a négykerékhajtásos járműveket, mert kiválóan navigálnak a göröngyös utakon. Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek.
Hogyan csökkentsük az üzemanyagköltségeket?
Néhány tipp segítségével akár 20 százalékkal is csökkenthetőek az üzemanyagköltségek a Lambda-Com Grouphoz tartozó WebEye szolgáltatásban dolgozó szakemberek szerint.
Se munka, se munkaerő
Megjelent a Piac&Profit magazin márciusi száma, benne többek között részletes összeállítás a hazai foglalkoztatási helyzetről és elvándorlásról. Interjút készítettünk Vámosi-Nagy Szabolcs adószakértővel a hazai adópolitikáról. Olvashatnak praktikus tanácsokat a kkv-k közösségi oldalakon való megjelenéséről, valamint a cégautóval kapcsolatos finanszírozási és költségoptimalizálási lehetőségekről.
Tudom, merre jártál
Az üzemanyagárak emelkedése mellett a cégek számára plusz költséget jelent, hogy a céges személyautók használatának egy része - egy felmérés szerint átlagosan 10 százaléka - magáncélú. Pedig ez könnyedén kiküszöbölhető lenne.
Költségoptimalizálás négy keréken
Az autó szinte nélkülözhetetlen munkaeszköz a legtöbb vállalkozás számára. Mutatja ezt az is, hogy az újautó-beszerzésekben egyre nagyobb a cégek súlya: 2009-ben az összes értékesítés több mint fele vállalkozások számára történt, 2010-ben pedig - miközben a teljes újautó-értékesítés a válság előtti érték negyedére csökkent - ez a mutató már elérte a 70 százalékot. A hatékony működés érdekében az autókkal kapcsolatos költségeket is számba kell tehát venni, és nem kell feltétlenül belenyugodni, hogy ez hatalmas tételt jelentsen a cég büdzséjében. Megfelelő finanszírozással, típusválasztással, az üzemanyag-fogyasztás kontrollálásával, flottamenedzseléssel jelentős megtakarítások érhetők el ezen a területen.
Fedezetlenné válhat az autó a baleseti adó miatt
Akár a rendszeresen befizetett kötelező biztosításunk ellenére is fedezetlenné válhat gépjárművünk az újonnan belépő baleseti adó következtében egyes biztosítók szerint. Az ügyfélszolgálatok tapasztalatai szerint sokan nem is tudnak az adóról. De nem csak az autósok, a biztosítók is bizonytalanok a baleseti adó beszedését illetően.
Így is lehet spórolni a benzinnel
A folyamatosan növekvő benzinár nem csak a fuvarozókat, de minden vállalkozót és fogyasztót is közvetlenül érint. Az üzemanyag spórolás egyik, itthon még kevéssé alkalmazott módja lehet cégek számára a flottakövetés.
Kigazdálkodhatatlan az adó
A gépjárművet tulajdonló vállalkozások számára új terhet jelent a baleseti adó, amelyet a népegészségügyi termékadóról szóló törvény tartalmaz, emellett emelkedik a cégautóadó mértéke is.
Cégenként akár 60 milliós kár évente
Egy közepes méretű fuvarozócég esetében éves szinten akár 60 millió forint kárt is okozhat a trükkös módszerekkel végrehajtott üzemanyaglopás. Ez 12 alkalmazott éves bérének, illetve 600 ezer kilométerre elég gázolaj árának felel meg.
Milliárdokat spórolunk, mégis többet fizetünk
Visszaigényelhető lesz a cégautó bérleti díjának áfája a kormány múlt héten benyújtott törvénymódosító javaslata szerint, ami komoly könnyebbséget jelenthet a cégeknek- bár ugyanakkor negyven százalékkal nő a cégautóadó.
Hogyan nyaraljunk céges autóval?
Megkezdődött a nyaralások időszaka, sokan céges autóval vágnak neki az utazásnak. Különösen külföldi út esetén érdemes előre meggyőződni arról, hogy a használati, kiviteli engedélyek, az autó tartozékai rendben vannak-e. Jó tisztában lenni azzal is, mire terjed ki a céges autókra kötött biztosítás - hívja fel a figyelmet a KBC Autolease szakértője.
Hogyan adózzunk a cégautó után jövőre?
A nem elektromos motorral hajtott cégautók után akkor kell cégautó adót fizetni, ha azokra költséget számoltak el, mivel az eva jövő évtől nem tartalmazza a cégautó adót, az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól - mondta az MTI-nek Zara László adótanácsadó szerdán.