Újra felfedezték a lízing előnyeit a magyar cégek

Kis önerő, egyszerű, gyors ügyintézés, minimális dokumentációs igény, kedvező adózási szabályok – ezek a legfontosabb előnyök, amiért a cégvezetők egyre gyakrabban választják a lízingfinanszírozást. A CIB Bank és a GfK közös kutatásából kiderül, hogy a vállalatok elsősorban az autóvásárlásra használják a lízinget, ezen belül is jellemzően öt éves futamidőre, havi 150 ezer forintos átlagos lízingdíjjal. A finanszírozás igényléséről szóló döntéshez a vállalatok leginkább a bankjuktól, az internetről, és személyes pénzügyi tanácsadótól szereznek információkat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Újra felfedezték a lízing előnyeit a magyar cégek: a nagy visszaesés, majd stagnálás után határozott felívelésbe kezdett az ágazat. A kedvező tendenciát optimista várakozások szerint a gazdaság élénkülése, a járműpiac bővülése és a kkv-szektor fejlődése tarthatja fenn. Utóbbiban fontos szerepet játszanak a jegybanki és az eximbankos hitelprogramok is, miután tavaly mindkét konstrukció kibővült a lízingfinanszírozással.

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2014-ben a finanszírozott összeg 453 milliárd forint volt, ami 24 százalékkal haladja meg a 2013-as adatot, miközben a szerződések száma 10 százalékkal, 73 ezerre emelkedett. A cégvezetők, illetve a cégek pénzügyi vezetői közül minden ötödik kifejezetten előnyben részesíti a lízinget a többi finanszírozási formával szemben, és csupán 2 százalékuk utasítja el azt; derül ki a CIB Bank és a GfK közös felméréséből. Ez megmutatkozik a tervekben is: a nagyobb beruházást tervezők kétharmada számol lízingfinanszírozással. A konstrukció hátrányai között tízből csupán egy cégvezető említi, hogy az eszköz a finanszírozás futamideje alatt nem kerül a lízingelő tulajdonába, vannak ugyanakkor, akik ugyanezt az előnyök között sorolták fel, hivatkozva arra, hogy később nem kell foglalkozni az eszköz eladásával.

A lízinggel finanszírozott beruházások jobbára gurulnak, a cégek elsősorban teher - és személyautót vásárolnak így. A mezőgazdasági vállalkozások aktívak még a lízingpiacon, minden második így szerzi be a gépeit. Az átlagos lízingszerződés értéke 12 millió forint, a futamideje pedig öt év.

A lízinget választók legfontosabb szempontjai pénzügyiek, ezek közé tartozik a THM (46 százalékos említési arány mellett), illetve a törlesztőrészlet nagysága (25 százalék). Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a potenciális ügyfeleknél nagyon komoly a súlya a korrekt tájékoztatásnak is: a megkérdezettek 7 százaléka említette ezt a legfontosabb, és 79 százalék a nagyon fontos szempontok között.

A finanszírozás igényléséről szóló döntéshez a vállalatok leginkább a bankjuktól, az internetről, és személyes pénzügyi tanácsadótól szereznek információkat, a márkakereskedők súlya – ellentétben a válság előtti időszakkal – már viszonylag csekély. A felmérés alapján az összes cég 48, a beruházást tervező vállalatoknak pedig 40 százaléka fordulna tanácsért a pénzügyi szolgáltatójához, 38 százalékuk az interneten is tájékozódna, és a cégvezetők nagyjából harmada pedig a személyes pénzügyi tanácsadó segítségét is igénybe venné.

A kkv-k húzzák a lízing piacot
Növekedéssel zárta a múlt évet a magyarországi lízingpiac. A jegybanki növekedési hitelprogram 103 milliárd forinttal járult hozzá a 453 milliárd forintos finanszírozott összeghez, ez utóbbi 24 százalékos növekedést jelent ez előző évhez képest – derül ki a Magyar Lízingszövetség összesítéséből. A bővülés motorját a vállalkozások, azon belül is a kkv-k jármű- és eszközbeszerzései jelentették, a Lízingszövetség arra számít, hogy a jövőben is a kkv-k húzzák majd a piacot. Itt találja a részleteket.
„A lízing fellendülésében komoly szerepe volt az MNB növekedési hitelprogramjának (ld. keretes írásunkat), de a pénzügyi elvárások, az ügyfelek tudatossága is változott az elmúlt években. Nem elhanyagolható emellett, hogy az ügyfelek a bankok, szolgáltatók javuló, ügyfélközpontú hozzáállását is pozitívan értékelik” – mondta Pituk Attila, a CIB Lízing lakossági és kisvállalati szegmens vezetője.

Hozzátette: az a tény, hogy az ügyfelek jelentős hányada ma már az internetet használja az egyik elsődleges forrásnak a finanszírozási döntések támogatásához, igazolja a CIB csoport lépését, hogy online kalkulátort indított januárban. Ez ugyanis egyrészt megkönnyíti az előzetes tájékozódást, másrészt támogatja a személyes tanácsadók munkáját is, akik segítenek az ügyfélnek a számára legideálisabb pénzügyi megoldás kidolgozásában. A CIB Csoport folyamatosan emeli szolgáltatásainak színvonalát, ennek részeként az online kalkulátor a közeljövőben már haszongépjárművek és pótkocsik beszerzésekor is tájékozódási pont lehet.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo