Pokolba a biztonsággal, ide a metálfényt!

Az autógyártók által kínált temérdek extrából a metálfényezés és a klímaberendezés a legnépszerűbbek hazánkban új cégautó beszerzésekor – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből. Sok kiegészítő nem csak kényelmi szolgáltatás, a fokozottabb biztonsághoz is hozzájárul, a választást azonban nem mindig a racionális érvek vagy a költségek vezérlik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közel kilencezer autót üzemeltető LeasePlan adatai alapján a vásárlók egy, a kényelmet és a biztonságot nem növelő extrát, a metálfényt kérik leggyakrabban. Ez a pluszköltség azonban általában megtérül, hiszen az autó futamidő végén történő értékesítése során is értéknövelő tényező marad. A metálfény annak ellenére vezeti a legkedveltebb extrák listáját, hogy a vállalati arculatra matricázott cégautók esetében nem merül fel opcióként.

A szépség fontosabb, mint a biztonság - Kép: SXC

A második legnépszerűbb kiegészítő, a klímaberendezés. Bár a legtöbb gépjármű esetében az alapár tartalmazza a manuálisan állítható légkondicionálót, ez az extra többszázezer forintba is kerülhet, ha valaki mindent tudó, négyzónás, állófűtéssel kombinált luxusberendezést szeretne autójában.Az extrák népszerűségi rangsorán dobogós még a biztonsági szempontból kiemelkedően fontos telefon-kihangosító, mely szabványos bluetooth kapcsolattal csatlakozik a mobilkészülékekhez, így a gépkocsi élettartama alatt akár többször cserélt telefonmodellekhez is használható marad.

A tempomat, az elektromos ablakemelők, a ködfényszóró és az MP3-CD-s rádió azok a kényelmi extrák, amelyeket az előzőek után a legtöbbször rendelnek a flottatulajdonosok. A kereskedések ennek tudatában általában az alapcsomag részeként, kedvező áron kínálják ezeket a kiegészítőket. Előkelő helyen szerepel még a népszerűségi listán a tolatóradar, a könnyűfém felni, valamint a teljes értékű pótkerék is. Érdekes módon a riasztóberendezés nem került be az éllovasok közé, valószínűleg azért, mert a biztosítók a gépjárműflottáknál ritkán honorálják beszerelését díjcsökkentéssel.

Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója szerint nem könnyű döntés, hogy mennyit és milyen extrákra költsenek a céges flottával rendelkező vállalatok. Számos kiegészítő, mint a metálfény, a könnyűfém felni, a klíma, nagyobb értékű autók esetében pedig a bőr belső és az automataváltó tartja az értékét, és könnyebben értékesíthetővé teszi a használt járműveket. Az utasok és a vezető kényelmét növelő egyéb extrák azonban sokszor jelentős befektetéssel járnak, és a vásárlók később nem hajlandóak ezeket a többletráfordításokat megfizetni a használt autó árában.

Flottakezelés: gyakorlati tanácsok cégvezetőknek
A kis- és középvállalatok számára is figyelemre méltó előnyökkel járhat, ha flottakezelőre bízzák az autóikat. Flottának ugyan a több autóból álló gépjárműparkot szokás nevezni, de a legtöbb flottakezelő teljes körű szolgáltatást ajánl mikrocégek egyetlen autóból álló autóparkjának is. A köztudatban a céges autóflotta több száz vagy akár ezres nagyságrendű, óriási járműparkként él, pedig a valóságban – különösen a magyar piacon – nem ez a helyzet.
Egy előrelátó vállalat a cégautó szabályzatban összefoglalja, hogy milyen munkakörhöz, milyen értékben választhatóak kiegészítők, és kötelezően előírja azoknak az extráknak a megrendelését, melyek majd növelik a futamidő végi maradványértéket. „Tapasztalatunk szerint a nagy értékű autók esetében a felsorolt kiegészítők szinte minden járműbe belekerülnek. Ezeknél a cégautóknál megjelennek olyan gyakran kért extrák is, melyek a közép- és alsó-középkategóriás járműveknél egyáltalán nem jellemzőek. A prémium modellek esetében a gépkocsi alapértékén felül több millió forintot is el lehet költeni pár olyan plusz opció megrendelésével, mint a bőr belső, a beépített navigáció, a nagyméretű alumínium keréktárcsák, a high-end audio rendszer vagy az automataváltó. Ezeknél a drága autóknál az egyik leggyakrabban kért extra azonban a típus és hengerűrtartalom megjelölés nélküli karosszéria, ami nem kerül semmibe. A nulla forintos opció népszerűségének oka, hogy a kíváncsiskodók és a tolvajok előtt jól leplezi az autó valódi értékét.

Cégautó választásnál a nagy értékű autók esetén is érdemes komplexen gondolkodni. Bár a bőr belső plusz költséget jelent, egyúttal növeli a jármű maradványértékét is. A nagyméretű alumínium felni és gumi viszont nem csak a gépjármű beszerzési árát emeli, hanem a havidíjba kalkulált abroncs költségét, vagyis a bérleti díjat is. Az olyan kényelmi extrák, mint a multimédiás fejtámla, nem biztosítanak magasabb maradványértéket a futamidő végén, viszont jelentősen növelik a beszerzési árat.” – mondta el a szakember.

Nem a földutak miatt választanak legtöbben céges terepjárót
Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének felméréséből kiderült, hogy az ezeket a modelleket céges autónak választó munkatársak nem elsősorban azért kedvelik a négykerékhajtásos járműveket, mert kiválóan navigálnak a göröngyös utakon. Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo