A LeasePlan egyebek mellett azt vizsgálta, miként alakultak 2012-ben a cégautókat érintő kárösszegek, játszott-e ezekben szerepet a szezonalitás, valamint melyek voltak a leggyakrabban előforduló káresetek és mely gépjármű-kategóriákban. A számok azt mutatják, hogy 4800 káresemény során több mint egymilliárd forint értékben károsodtak az autók a tavalyi évben, és átlagosan több mint 200 ezer forintos kár jutott egy gépjárműre. A legtöbb autó esetében a jármű nem csak egyszer, hanem többször is megsérült. A flottakezelő adatai szerint az elmúlt évben a nagyautó és a terepjáró kategóriában volt a legmagasabb arányú a sérülések száma 65 és 76 százalékkal.
92 százalékban törésből származó és üvegkárokat állapítottak meg a kárszakértők, és alig 2 százalék volt a lopott és a totálkáros autók száma. A totálkáros eseteket jellemzően a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált. A fentieken túl 6 százalékban egyéb károkat is jelentettek a gépjárművezetők, melyek között a zárrongálás volt a leggyakoribb, amelyet a kulcs elvesztése, a dísztárcsa lopás és a jég okozta kár követett.
Az autók életkorának növekedésével és értékének csökkenésével párhuzamosan a sérülésekre a kárszakértők által megállapított kár összege csökken. Az egy évnél fiatalabb autóknál volt a legmagasabb az egy autóra jutó megállapított kárösszeg, 271 000 Ft.
Az év eleji téli hónapokban a fagyos, csúszós utak, valamint a kátyúk miatt jóval több sérülést regisztrált a flottakezelő. A „legkárszegényebb” hónap a december volt, amikor az autókat érintő balesetek átlagos kárösszege mindössze a fele volt a havi átlagnak, ez az ünnepekhez közeli szabadságok ideje alatta csökkenő gépjárműhasználattal magyarázható.
„A mostanihoz hasonlóan minden évben részletesen elemezzük gépkocsiflottánk káreseményeit. Az üzleti életben különösen fontos, hogy a cégautók minél rövidebb időre essenek ki a napi használatból. Egy-egy káresemény kapcsán pedig nem csak az időkieséssel és a keletkező plusz költségekkel, hanem a kárrendezéssel járó adminisztrációval és az ideiglenes csereautó miatti ügyintézéssel is számolni kell. Flottakezelőként e területen is tehermentesítjük ügyfeleinket és segítünk abban, hogy mihamarabb újra használhassák gépjárműveiket. Ugyanakkor arra is bíztatjuk a vállalatokat, hogy cégautó szabályzatban rögzített irányelvekkel és vezetéstechnika tréninggel ösztönözzék a gépjárműhasználókat közlekedési kultúrájuk fejlesztésére, mert ezzel megelőzhetik a felsorolt költségek egy részét.” – mondta el Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.