Így lehet sokat spórolni a céges kocsin

A cégautó, ha tartós bérlettel és flotta-kiszervezéssel is együtt jár, jelentős költségcsökkentő tényező, amellyel a magyarországi cégek mindössze 20 százaléka él. De ez a trend most kezd megfordulni, ahogy egyre többen ráébrednek ennek a konstrukciónak az előnyeire.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: NGM

A trend azonban megfordulni látszik, a vállalatok egyre inkább felismerik, hogy bizonytalan gazdasági környezetben a közvetett költségek lefaragása és a céges források értéktermelő tevékenységekre fordítása jelentheti a különbséget a csődhelyzet és a növekedés között – hangsúlyozta Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója.  Az operatív lízing adó-, kockázati és költségszempontból a leghatékonyabb flottamegoldás, amelyet a gépjárműadótól mentes elektromos autók használata még vonzóbbá tehet, hozzájárulva a legmodernebb, alacsony károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztású autók elterjedéséhez.

A hazai és multinacionális vállalatoknál és nagyvállalatoknál a hatékonyságnövelés egyik fő akadálya volt, hogy erősen beágyazott üzleti modell épül a belső flottakezelésre, míg a kis cégek az autók havi bérleti díját igyekeztek megspórolni azzal, hogy inkább saját tulajdonban tartják a cégautót. Az eredmény mindkét esetben ugyanaz: a céges ráfordítások miatt az autó használati idejére kivetített költségek jóval magasabbak, mintha az autókat flottakezelőtől operatív lízing konstrukcióban bérelték volna.

„A válság után kialakult új üzleti környezet megköveteli, hogy a vállalatok racionalizálják költségszerkezetüket és nyitottá váljanak a megszokott struktúrák lebontására. Magyarországon ez a szemléletváltás és flotta-kiszervezésnél most kezdi éreztetni a hatását” – emelte ki Vincent van der Meijden. „Tíz-tizenöt éve ugyanilyen vitás kérdés volt a bérszámfejtés kiszervezése; ma nem találunk olyan céget, amelynek megéri házon belül tartani ezt a pusztán működéstámogató tevékenységet.”

Így kell megfizetni 2015-ben a cégautóadót
Mennyi cégautóadót kell fizetni 2015-ben? Mikor úszhatjuk meg idén a cégautóadó fizetését? Íme a legfontosabb tudnivalók ezzel az adónemmel kapcsolatban.
Az operatív lízing hozzájárul a vállalatok növekedéséhez, hiszen így a céges autók nem kötik le tárgyi eszközként a vállalat forrásait, nem terhelik a beruházási keretet és nem rontják a befektetések megtérülési mutatóját, viszont havi költségként elszámolhatók, így a társasági adóalapot csökkentik. Az operatív lízingnél egyszerűbb és gyorsabb a hitelbírálati folyamat és mivel nincs önrész, a tőkehiány sem jelent akadályt. Az autó árának áfatartalmát a bérbeadó visszaigényli, a számítás alapját a gépjármű nettó vételára és a regisztrációs adó képezi, azaz a bérbevevő nem finanszírozza az áfát, ugyanakkor a havi bérleti díj áfája üzleti használat arányában visszaigényelhető.

Azon vállalatoknál, amelyek úttörő szerepet vállalnak a fenntartható fejlődés, a környezet védelme érdekében, a flotta keretein belüli elektromos autók üzemeltetése további kedvezménnyel jár. „Magyarországon a száz százalékban elektromos meghajtású személyautók mentesülnek a gépjárműadó-fizetés alól, de a szabályozás révén további eszközökkel is ösztönözhető az alacsony széndioxid-kibocsátású és alacsony fogyasztású, illetve a „tiszta” autók használata” – hangsúlyozta Vincent van der Meijden. „Hollandiában, például, az elektromos autók, hibridek és 100 grm/km-nél kevesebb széndioxidot kibocsátó autókat használók adókedvezményben részesülnek, de a fejlett országokban szintén vonzó az áfa-mentesség, az autócsere-támogatás, a külön parkolók, az ingyenes parkolás, az útdíj-mentesség vagy az ingyenes parkolás. Hasonló kedvezményekkel pár éven belül minden korábbinál modernebb és költséghatékonyabb cégflották jönnének létre, majd a flottaperiódus lejártával ezek egyre nagyobb arányban kerülnének a használtautó-piac közvetítésével a lakossági felhasználókhoz.”

Minden cégnek kell a megújuló
Akár beszállító lenne egy nagy gyártócégnél, akár a költségeit akarja csökkenteni, a jövőben egyetlen cég sem kerülheti meg a megújuló energiaforrások használatát. Segítségükkel ugyanis javíthatja a versenyképességét, csökkentheti a költségeit és az ökológiai lábnyomát.

Véleményvezér

A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak

A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak 

Óvodások gázálarcban, ennél már szebb nem is lehet.
A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget

A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget 

A Fidesz lebontaná a jogállamot.
Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo