Így lehet sokat spórolni a céges kocsin

A cégautó, ha tartós bérlettel és flotta-kiszervezéssel is együtt jár, jelentős költségcsökkentő tényező, amellyel a magyarországi cégek mindössze 20 százaléka él. De ez a trend most kezd megfordulni, ahogy egyre többen ráébrednek ennek a konstrukciónak az előnyeire.

Kép: NGM

A trend azonban megfordulni látszik, a vállalatok egyre inkább felismerik, hogy bizonytalan gazdasági környezetben a közvetett költségek lefaragása és a céges források értéktermelő tevékenységekre fordítása jelentheti a különbséget a csődhelyzet és a növekedés között – hangsúlyozta Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója.  Az operatív lízing adó-, kockázati és költségszempontból a leghatékonyabb flottamegoldás, amelyet a gépjárműadótól mentes elektromos autók használata még vonzóbbá tehet, hozzájárulva a legmodernebb, alacsony károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztású autók elterjedéséhez.

A hazai és multinacionális vállalatoknál és nagyvállalatoknál a hatékonyságnövelés egyik fő akadálya volt, hogy erősen beágyazott üzleti modell épül a belső flottakezelésre, míg a kis cégek az autók havi bérleti díját igyekeztek megspórolni azzal, hogy inkább saját tulajdonban tartják a cégautót. Az eredmény mindkét esetben ugyanaz: a céges ráfordítások miatt az autó használati idejére kivetített költségek jóval magasabbak, mintha az autókat flottakezelőtől operatív lízing konstrukcióban bérelték volna.

„A válság után kialakult új üzleti környezet megköveteli, hogy a vállalatok racionalizálják költségszerkezetüket és nyitottá váljanak a megszokott struktúrák lebontására. Magyarországon ez a szemléletváltás és flotta-kiszervezésnél most kezdi éreztetni a hatását” – emelte ki Vincent van der Meijden. „Tíz-tizenöt éve ugyanilyen vitás kérdés volt a bérszámfejtés kiszervezése; ma nem találunk olyan céget, amelynek megéri házon belül tartani ezt a pusztán működéstámogató tevékenységet.”

Így kell megfizetni 2015-ben a cégautóadót
Mennyi cégautóadót kell fizetni 2015-ben? Mikor úszhatjuk meg idén a cégautóadó fizetését? Íme a legfontosabb tudnivalók ezzel az adónemmel kapcsolatban.
Az operatív lízing hozzájárul a vállalatok növekedéséhez, hiszen így a céges autók nem kötik le tárgyi eszközként a vállalat forrásait, nem terhelik a beruházási keretet és nem rontják a befektetések megtérülési mutatóját, viszont havi költségként elszámolhatók, így a társasági adóalapot csökkentik. Az operatív lízingnél egyszerűbb és gyorsabb a hitelbírálati folyamat és mivel nincs önrész, a tőkehiány sem jelent akadályt. Az autó árának áfatartalmát a bérbeadó visszaigényli, a számítás alapját a gépjármű nettó vételára és a regisztrációs adó képezi, azaz a bérbevevő nem finanszírozza az áfát, ugyanakkor a havi bérleti díj áfája üzleti használat arányában visszaigényelhető.

Azon vállalatoknál, amelyek úttörő szerepet vállalnak a fenntartható fejlődés, a környezet védelme érdekében, a flotta keretein belüli elektromos autók üzemeltetése további kedvezménnyel jár. „Magyarországon a száz százalékban elektromos meghajtású személyautók mentesülnek a gépjárműadó-fizetés alól, de a szabályozás révén további eszközökkel is ösztönözhető az alacsony széndioxid-kibocsátású és alacsony fogyasztású, illetve a „tiszta” autók használata” – hangsúlyozta Vincent van der Meijden. „Hollandiában, például, az elektromos autók, hibridek és 100 grm/km-nél kevesebb széndioxidot kibocsátó autókat használók adókedvezményben részesülnek, de a fejlett országokban szintén vonzó az áfa-mentesség, az autócsere-támogatás, a külön parkolók, az ingyenes parkolás, az útdíj-mentesség vagy az ingyenes parkolás. Hasonló kedvezményekkel pár éven belül minden korábbinál modernebb és költséghatékonyabb cégflották jönnének létre, majd a flottaperiódus lejártával ezek egyre nagyobb arányban kerülnének a használtautó-piac közvetítésével a lakossági felhasználókhoz.”

Minden cégnek kell a megújuló
Akár beszállító lenne egy nagy gyártócégnél, akár a költségeit akarja csökkenteni, a jövőben egyetlen cég sem kerülheti meg a megújuló energiaforrások használatát. Segítségükkel ugyanis javíthatja a versenyképességét, csökkentheti a költségeit és az ökológiai lábnyomát.

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo