A trend azonban megfordulni látszik, a vállalatok egyre inkább felismerik, hogy bizonytalan gazdasági környezetben a közvetett költségek lefaragása és a céges források értéktermelő tevékenységekre fordítása jelentheti a különbséget a csődhelyzet és a növekedés között – hangsúlyozta Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója. Az operatív lízing adó-, kockázati és költségszempontból a leghatékonyabb flottamegoldás, amelyet a gépjárműadótól mentes elektromos autók használata még vonzóbbá tehet, hozzájárulva a legmodernebb, alacsony károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztású autók elterjedéséhez.
A hazai és multinacionális vállalatoknál és nagyvállalatoknál a hatékonyságnövelés egyik fő akadálya volt, hogy erősen beágyazott üzleti modell épül a belső flottakezelésre, míg a kis cégek az autók havi bérleti díját igyekeztek megspórolni azzal, hogy inkább saját tulajdonban tartják a cégautót. Az eredmény mindkét esetben ugyanaz: a céges ráfordítások miatt az autó használati idejére kivetített költségek jóval magasabbak, mintha az autókat flottakezelőtől operatív lízing konstrukcióban bérelték volna.
„A válság után kialakult új üzleti környezet megköveteli, hogy a vállalatok racionalizálják költségszerkezetüket és nyitottá váljanak a megszokott struktúrák lebontására. Magyarországon ez a szemléletváltás és flotta-kiszervezésnél most kezdi éreztetni a hatását” – emelte ki Vincent van der Meijden. „Tíz-tizenöt éve ugyanilyen vitás kérdés volt a bérszámfejtés kiszervezése; ma nem találunk olyan céget, amelynek megéri házon belül tartani ezt a pusztán működéstámogató tevékenységet.”
Azon vállalatoknál, amelyek úttörő szerepet vállalnak a fenntartható fejlődés, a környezet védelme érdekében, a flotta keretein belüli elektromos autók üzemeltetése további kedvezménnyel jár. „Magyarországon a száz százalékban elektromos meghajtású személyautók mentesülnek a gépjárműadó-fizetés alól, de a szabályozás révén további eszközökkel is ösztönözhető az alacsony széndioxid-kibocsátású és alacsony fogyasztású, illetve a „tiszta” autók használata” – hangsúlyozta Vincent van der Meijden. „Hollandiában, például, az elektromos autók, hibridek és 100 grm/km-nél kevesebb széndioxidot kibocsátó autókat használók adókedvezményben részesülnek, de a fejlett országokban szintén vonzó az áfa-mentesség, az autócsere-támogatás, a külön parkolók, az ingyenes parkolás, az útdíj-mentesség vagy az ingyenes parkolás. Hasonló kedvezményekkel pár éven belül minden korábbinál modernebb és költséghatékonyabb cégflották jönnének létre, majd a flottaperiódus lejártával ezek egyre nagyobb arányban kerülnének a használtautó-piac közvetítésével a lakossági felhasználókhoz.”