Többen igényelhetik vissza az áfát a céges kocsi után

2012 év eleje óta – a módosult áfa visszaigénylési szabályoknak köszönhetően – jelentős pénzügyi előnnyel jár a vállalatok számára, ha cégautóikat operatív lízing formájában finanszíroztatják és üzemeltetik. Sok kis-, közepes- és néhány nagyvállalat is már tavaly élt a személygépjármű bérlet után megfizetett áfa levonásának lehetőségével, de eddig az egységes jogszabály-értelmezés hiányában többen nem használták ki az új szabályozás minden előnyét. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a NAV tavaly év végi írásos tájékoztatásának köszönhetően idén még többen választhatják a tartósbérlet konstrukciót a céges gépjárműflották beszerzésekor.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Lízingszövetség Flotta Bizottságának kezdeményezésére a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pontosította a bérbe, operatív lízingbe vett személygépkocsik bérleti díjához kapcsolódó áfalevonási jog módját, mivel szakmai és üzleti körökben is bizonytalanság volt a tekintetben, hogy az operatív lízingdíj elszámolásakor a gépjármű finanszírozás mellett a járulékos szolgáltatásokhoz tartozó díjtételek áfájának levonására is jogosultak-e a vállalatok.

Többen igányelhetik vissza az áfát - kép: SXC

A tájékoztató, mely megtalálható a Lízingszövetség weboldalán is, most egyértelműen megerősíti, hogy személygépkocsikat tartós bérletbe vevők nemcsak a finanszírozási díjra eső áfát jogosultak levonni, hanem az adott operatív lízingügylet keretében felmerülő járulékos szolgáltatások költségének áfáját is, ha a személygépkocsikat adólevonásra jogosító gazdasági tevékenységükhöz használják, és megfelelő nyilvántartást vezetnek. E lehetőséggel a vállalatok akkor is élhetnek, ha az egyes díjtételeket külön számlákon terheli feléjük a lízingtársaság. A gyakorlatban egy gépkocsira vetítve több tízezer forintot jelenthet a járulékos szolgáltatások áfa tétele.

A kilencezer gépjárművet üzemeltető LeasePlan Hungária Zrt. adatai szerint a tavalyi évben átlagosan nettó 137 ezer forintba került havonta egy vállalati gépkocsi tartósbérlete. A több száz autót bérlő nagyvállalatok 122 ezer forintot, a kis- és közepes méretű vállalatok 147 ezer forintot, míg az egy-két autós mikro vállalatok 176 ezer forintot fizettek ki átlagosan havonta egy vállalati gépkocsi nettó havidíjára. A lízingbevevő, aki csak üzleti célokra használja a bérelt gépjárművet, az átlag bérleti díj esetén akár havi 37 ezer forintnyi áfa levonására is jogosult lehet. Ezzel az operatív

Fenntartható a flottája? És tudja miért nem?
A jelenlegi gazdasági környezetben minden fillér számít a cégek számára, mégis a legtöbb vállalat csak a szavak szintjén ügyel arra, hogy céges autóflottáját fenntartható módon kezelje. Pedig az így elérhető megtakarítás akár a teljes üzemanyagköltség tíz százalékát is elérheti.
lízinget választó vállalatok az üzemeltetés során olyan költségek áfáját spórolhatják meg, mint a gépjármű finanszírozás, javítás, karbantartás, téli-nyári gumik, kárrendezés vagy a csereautó. Egy olyan vállalatnál, ahol például 70%-ban használják üzleti célokra a cégautót, szintén jelentős, havi akár 26 ezer forintnyi összeg takarítható meg az áfa visszaigényléssel operatív lízing esetén.

 Pesti Tímea, a LeasePlan kereskedelmi igazgatója az átlagos 137 ezer forintos havi nettó tartósbérleti díjat és 100%-os üzleti használatot alapul véve úgy kalkulál, hogy pénzügyi lízinget választó vállalkozásokhoz képest autónként akár havi 14 ezer forinttal, a flottájukat önállóan kezelő és finanszírozó cégekhez képest pedig akár havi 37 ezer forinttal több maradhat azoknak a kasszájában, akik operatív lízinget választanak. Könnyű kiszámolni, hogy már öt-tíz autó esetén is több millió forint spórolható évente.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo