A javítási költségekben szereplő áfa felének visszaigényelhetősége, illetve a kötelező biztosítás alapján fizetendő javítási díj számlához kötése, a legális szervizekbe tereli az autósokat, ezért üdvözli a szabályok ilyen változását közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és a szervizeket tömörítő Autós Nagykoalíció - írja a Privátbankár. A változásokat adótörvény-módosítások sorában hétfőn fogadta el az Országgyűlés.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény pedig úgy módosult, hogy a biztosító csak a javító által kiállított számla alapján fizetheti ki a kártalanítási összeget. Ami jó az egyik félnek, az rossz a másiknak: a múlt heti biztosítási konferencián hangzott el az, hogy a törvényhozásban gyakran lobbi-érdekek alapján születnek a szabályok.
A biztosítók egy éve már "visszaverték" ezt a szabályt, mivel az növeli az adminisztrációjukat, és lassítja a kifizetést.
Jelenleg a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolja ki, hogy a korszerűtlen belsőégésű motorral ellátott autók adója alacsonyabb, mint a moderneké. A közlemény méltatja, hogy a jövőben a hibrid személyautók regisztrációs adóját egységesen - a belsőégésű motor teljesítményétől, és korától függetlenül - kell meghatározni. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után pedig nem kell regisztrációs adót fizetni.