Az elhúzódó gazdasági válság és a hitelfelvételek csökkenése ellenére kis mértékben, folyamatosan emelkedik a gazdára találó használt autók száma. A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált - hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú - gépkocsik a legkeresettebbek. E szegmensben jelentős az importból származó, vagyis a kevéssé átlátható előéletű autók aránya. A hazai szabályozás 2012. január 1-től előírja, hogy a kilométeróra állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítsék. A külföldről származó autók esetében azonban az első kilométeróra-állás rögzítése a magyarországi forgalomba helyezéskor történik, és ez az adminisztráció nem jelent feltétlen garanciát az adat megbízhatóságára. Megfigyelhető, hogy a hirdetésekben gyakran irreálisak a kilométeradatok, feltűnően sok autót a lélektaninak számító 100 ezer kilométeres futásteljesítmény alatt szerepeltetnek. Ezen autók megvásárlása közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes lehet, hiszen a megadott adatok nem mindig tükrözik a kopó-forgó alkatrészek valódi életkorát és elhasználtságát.
Zsidi András, a LeasePlan Hungária Zrt. használtautó értékesítési vezetője szerint ugyanakkor lassú, de pozitív szemléletváltozás figyelhető meg a használtautók iránt érdeklődők körében. „Az elsődleges választási kritériumnak számító ártényező mellett fontosabbá vált a kiszemelt autó előéletének ellenőrizhetősége is. E téren az említett új adatrögzítési szabályozás és a flottakezelők által nagy számban értékesített megbízható, szakszervizben karbantartott használtautók is szerepet játszanak. Idén már igazán „jó vételnek” számított a vevők körében sok - a korábbi lélektani határ feletti – 120 és 150 ezer kilométerfutással meghirdetett, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező 3-4 éves flottaautó” – mondta el a szakember.
A flottakezelő tapasztalata szerint a megbízható háttér fontossága érhető tetten a drágább használtautók vásárlásakor is, ahol gyakran független szakértővel felvértezve érkezik a vevő, és főleg a motor, a fékek, a váltó és a karosszéria állapotát ellenőrizteti. A sérülésmentesség a legfontosabb választási szempont, és a tapasztalatok szerint az új gépkocsikba szerelt extrák egy-két kivételtől eltekintve nem igazán érvényesíthetőek a használt autók árában. Az olcsóbb árkategóriájú autóknál főként a metálfényezés, a könnyűfém felnik, a légkondicionáló, az ülésfűtés eredményez némi árelőnyt. A beépített navigáció és az egyéb költséges extrák értéke azonban a 4 millió forint alatti használt járműveknél nem emeli értékarányosan a gépkocsi árát.
Az összes magyarországi használtautó értékesítést tekintve a 2010-es 4%-ról már közel háromszorosára emelkedett az országba behozott import autó aránya, amelyeknél két kategória dominál. Az Euro 5-ös motorral rendelkező prémium autók és a pár százezer forintos látszólag jó állapotú járművek. A prémium kategóriáknál lehet alacsonyabb regisztrációs és forgalombehelyezési költségekkel kalkulálni, így versenyképes kínálatot jelentenek a hazai használtautó piacon. Megtévesztheti azonban a vevőt a bizonytalan hitelességű kilométeróra állás és az is, hogy a külföldi papírokkal rendelkező autók hirdetői sokszor nem tüntetik fel hirdetéseikben a fizetendő regisztrációs adó összegét.
A LeasePlan szerint összességében a piac tisztulása, a vásárlói attitűd lassú átalakulása látható. Az erős árverseny közepette is keresettebbekké válnak a 100 ezer kilométernél többet futott, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező, szakszervizben karbantartott gépkocsik, amelyek körében a használt flottaautók igazi favoritok.