Parkoláskor törik a legtöbb céges kocsi

Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentősek az elsőbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki egy friss kutatásból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Business Lease, és a cég biztosítási brókere, valamint az Union Biztosító által létrehozott több ezer biztosítási eseményt 5 évre visszamenőleg tartalmazó adatbázis alapján vontak le következtetéseket arról, milyen balesetek történnek leggyakrabban a céges kocsikkal. A vizsgálatba nem kerültek be a természet okozta káresemények, autólopás, ablak és szélvédő sérülések, tűzkár, valamint a rongálás, vagyis azon káresemények, melyek nem kifejezetten a sofőr figyelmetlensége miatt következnek be.

A káresemények elemzése lehetőséget teremt arra, hogy a cégek megfelelően felkészítsék a sofőröket a hibák kiküszöbölésére. A balesetek elkerülése jelentős költségmegtakarítást jelent a vállalatoknak. Ezáltal nő a cégek hatékonysága, és közvetett módon még a javítások és az alkatrészgyártás környezetre ártalmas hatásait is elkerülhetjük – mondta Trybek Gábor, a  Business Lease kereskedelmi igazgatója.

Kép: Pixabay

Speciális képzéseken a sofőrök kifejezetten az általuk korábban elkövetett hibák kiküszöböléséhez kaphatnak hasznos elméleti és gyakorlati oktatást, így az adatbázis rendkívüli jelentőséggel bír a balesetek jövőbeni elkerüléséhez. A szakember szerint olyan alapvető technikák elsajátításával kell kezdeni az oktatást, mint a megfelelő üléspozíció beállítása, a helyes kormányfogás, a fékezés vagy a kormányzás csúszós felületen. „Ha az alapok megvannak, következnek a speciális pályaprogramok, amelyek a jellemző káreseteket segítenek megelőzni. Ilyenek például a különböző tolatási, kikerülési, parkolási feladatok, a jávorszarvas teszt vagy a sebesség-fékút gyakorlás” – mondta el Csörgő László a drivingcamp vezető instruktora.

„A kárkezelés optimális módja a hatékony megelőzés” – hangsúlyozta Almássy Gabriella, az Union Biztosító igazgatósági tagja. – „A vezetéstechnikai program már akkor eléri a célját, ha az abban résztvevő cégek munkatársai nagyobb eséllyel térhetnek haza balesetmentesen a munkájukból. Hosszabb távon pedig a flották javuló kárstatisztikái kedvezőbb biztosítási díjakban is megmutatkozhatnak.”

Top 5 leggyakoribb káresemény

Káresemény típusa és gyakorisága

  1. Parkolóban sérülten találta: 35,21%
  2. Figyelmetlen parkolás: 24,14%
  3. Figyelmetlen tolatás: 17,73%
  4. Követési távolság be nem tartása: 9,48%
  5. Vadállat okozta baleset: 7,49%
Top 5 legdrágább káresemény

Káresemény típusa és gyakorisága

  1. Követési távolság be nem tartása: 24,08%
  2. Figyelmetlen parkolás: 18,45%
  3. Figyelmetlen tolatás: 13,93%
  4. Vadállattal való ütközés: 13,73%
  5. Elsőbbség meg nem adásából származó balesetek: 12,17%

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo