Parkoláskor törik a legtöbb céges kocsi

Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentősek az elsőbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki egy friss kutatásból.

A Business Lease, és a cég biztosítási brókere, valamint az Union Biztosító által létrehozott több ezer biztosítási eseményt 5 évre visszamenőleg tartalmazó adatbázis alapján vontak le következtetéseket arról, milyen balesetek történnek leggyakrabban a céges kocsikkal. A vizsgálatba nem kerültek be a természet okozta káresemények, autólopás, ablak és szélvédő sérülések, tűzkár, valamint a rongálás, vagyis azon káresemények, melyek nem kifejezetten a sofőr figyelmetlensége miatt következnek be.

A káresemények elemzése lehetőséget teremt arra, hogy a cégek megfelelően felkészítsék a sofőröket a hibák kiküszöbölésére. A balesetek elkerülése jelentős költségmegtakarítást jelent a vállalatoknak. Ezáltal nő a cégek hatékonysága, és közvetett módon még a javítások és az alkatrészgyártás környezetre ártalmas hatásait is elkerülhetjük – mondta Trybek Gábor, a  Business Lease kereskedelmi igazgatója.

Kép: Pixabay

Speciális képzéseken a sofőrök kifejezetten az általuk korábban elkövetett hibák kiküszöböléséhez kaphatnak hasznos elméleti és gyakorlati oktatást, így az adatbázis rendkívüli jelentőséggel bír a balesetek jövőbeni elkerüléséhez. A szakember szerint olyan alapvető technikák elsajátításával kell kezdeni az oktatást, mint a megfelelő üléspozíció beállítása, a helyes kormányfogás, a fékezés vagy a kormányzás csúszós felületen. „Ha az alapok megvannak, következnek a speciális pályaprogramok, amelyek a jellemző káreseteket segítenek megelőzni. Ilyenek például a különböző tolatási, kikerülési, parkolási feladatok, a jávorszarvas teszt vagy a sebesség-fékút gyakorlás” – mondta el Csörgő László a drivingcamp vezető instruktora.

„A kárkezelés optimális módja a hatékony megelőzés” – hangsúlyozta Almássy Gabriella, az Union Biztosító igazgatósági tagja. – „A vezetéstechnikai program már akkor eléri a célját, ha az abban résztvevő cégek munkatársai nagyobb eséllyel térhetnek haza balesetmentesen a munkájukból. Hosszabb távon pedig a flották javuló kárstatisztikái kedvezőbb biztosítási díjakban is megmutatkozhatnak.”

Top 5 leggyakoribb káresemény

Káresemény típusa és gyakorisága

  1. Parkolóban sérülten találta: 35,21%
  2. Figyelmetlen parkolás: 24,14%
  3. Figyelmetlen tolatás: 17,73%
  4. Követési távolság be nem tartása: 9,48%
  5. Vadállat okozta baleset: 7,49%
Top 5 legdrágább káresemény

Káresemény típusa és gyakorisága

  1. Követési távolság be nem tartása: 24,08%
  2. Figyelmetlen parkolás: 18,45%
  3. Figyelmetlen tolatás: 13,93%
  4. Vadállattal való ütközés: 13,73%
  5. Elsőbbség meg nem adásából származó balesetek: 12,17%

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo