Ezzel a nagymenővel kiríhatunk a tömegből

A kompakt szabadidő-autók szegmensét megalapító Toyota RAV4 jobb, mint valaha: tágas, csendes, jól felszerelt, és olcsón üzemeltethető. Mindennek azonban megkérik az árát.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Igazi nagymenőt alkottak a mérnökök - kép: PP Archív

A Toyota mérnökei alapjaiban új, robusztus autót alkottak, amely 20 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb és 25 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, megjelenése pedig eléggé formabontó ahhoz, hogy kiríjon a tömegből. A 2012 végén bemutatkozott negyedik generációs RAV4 a kompakt SUV mezőny egyik legjobbja.

Az autó első lökhárítójának trapéz alakú alsó légbeömlője és a fényszórótól fényszóróig húzódó, kisebb felső hűtőrács jellegzetes formai jegyek, a lökhárító alsó részének fekete műanyag borítása pedig szabadidő-autós stílusban az egész jármű alatt körbefut, és körbeveszi a kerékjárati íveket is. Oldalt a karosszéria domború, izgalmas kontrasztot alkot a kerékjárati ívek és a küszöbök homorú formáival. Hátul a kabin összeszűkül, ellentétben a kocsitest széles alsó részével. A vállvonal a nagy hátsó lámpákba fut be, amelyek meglehetősen széles peremet képeznek a hátsó szélvédő és a csomagtér-ajtó között. Az autó fara nem fogja mindenki tetszését elnyerni, de mentségére legyen mondva, formájával hozzájárul a RAV4 igen kedvező légellenállási együtthatójához.

Kategóriájában ez az egyik legnagyobb autó: 4,57 méter hosszú, és az üléspozíció is szokatlanul magas. A hátsó helykínálat még egyes luxus szabadidő-autókét is felülmúlja: igazán nagyvonalú a lábtér, és kellő odafigyeléssel alakították ki a 60:40 arányban osztott üléssort is. Hosszabbak az ülőlapok, és döntöttebbek, egymástól függetlenül állíthatók az üléstámlák, így még a magasabbak is kényelmesen elférnek itt. A raktér befogadó képessége 547 liter, és több mint 1,7 köbméterig bővíthető, ami megegyezik az etalonnak számító Škoda Octavia Combi értékével.

A műszerfal dinamikus formavilágát ívelt, metálfényezésű betét teszi karakteressé, amely elválasztja egymástól a felső és az alsó részt. A

Dinamikus formavilág - Kép: PP Archív

váltóalagúttól induló betét körülöleli az új műszeregységet, a kormánykereket és a lábteret. A műszerfal elrendezése és a kezelőszervek ismerősek más Toyotákból, csakúgy, mint az egyetlen kifogásolható elem, a szerény grafikájú multimédiás egység, amely nagy funkciógombokkal és kisméretű érintőképernyővel operál. Méltatlan ehhez az autóhoz, pedig a tudása nagy.

A vezetőülés kényelmes, és kézre állnak a fontos kezelőszervek. A térdet nem nyomja a középkonzol, és mindkét könyökünket jól el tudjuk helyezni. Mindehhez jön a csendes futás és a kulturált hajtáslánc, amely szintén jó benyomást tesz ránk. A több mint 1,6 tonnás, masszív karosszériát igen meggyőzően mozgatja az új fejlesztésű 2 literes, 124 lóerős turbódízel motor, nincs szükség a 150 lovas 2,2-es egységre. A gázolajost kifinomult, csendes működés, alacsony fordulatszámtól is bőséges nyomaték jellemzi, és alacsony fogyasztásával is kivívja az elismerést. A hat liter körüli átlagfogyasztás igazán remek, és a hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltó is príma szerkezet.

A RAV4-est zömében összkerék-hajtással vásárolják, hisz az iparág egyik legfejlettebb és leggyorsabb reagálású négykerék-hajtását építi bele a gyártó. Az autó normál útviszonyok között elsőkerék-hajtásúként működik, de a kerekek megcsúszásakor, illetve akkor, ha kanyarban alulkormányzottá válik, a rendszer nyomatékot csoportosít át a hátsó kerekeknek, így kiegyensúlyozva azt.

Az alapfelszereltségéhez 90:10 arányú nyomatékelosztást megvalósító Sport üzemmód is tartozik, amely a szervokormány, a gázreakció és a fokozatváltások hangolását is megváltoztatja. De a RAV4-tulajdonosoknak ismerős 4WD Lock funkció is megtalálható az autóban, amellyel 40 kilométer/órás sebességig 50:50 arányban rögzíthető az első/hátsó nyomatékelosztás.

Adatok:
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4570/1845/1660/2660 mm
Teljesítmény: 91 kW/124 LE 3600 ford./percnél
Nyomaték: 310 Nm 1600–2400 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,5 másodperc
Csúcssebesség: 180 km/óra
Fogyasztás (város/országút/átlag): 6,3/4,7/5,3 l/100 km T
esztfogyasztás: 6,1 l/100 km
Csomagtér: 547/1746 liter
Saját tömeg: 1630 kg
Alapár (Toyota RAV4 2.0 D-4D Premium): 10 505 000 forint
Tesztautó ára: 10 850 000 forint

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo