Kedvező kamat mellett lízingelhetnek tisztán elektromos autót a magyar cégek

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk - derül ki a K&H összeállításából. 

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Teljesen átalakulhat az uniós autópiac, miután a brüsszeli döntéshozók elfogadták azt a tervezetet, amely szerint 2035-tól csak elektromos autókat lehet értékesíteni az Európai Unió tagországaiban. Egyelőre javaslatról van szó, amely még változhat, de az irány egyértelmű, a lokális kibocsátás nélkül közlekedő villanyautók lesznek a fókuszban.

Egyre több zöld rendszámú autó fut a magyar utakon (Fotó: hegylakok.hu)

A tisztán elektromos autók piaca fokozatosan bővül évről évre Európa-szerte és Magyarországon is. Idén május végén több mint 27 ezer tisztán elektromos autót tartottak nyilván hivatalosan a magyar piacon, ami éves összevetésben 82 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 májusához képest pedig 200 százalékos bővülést takar. Azaz két év leforgása alatt megháromszorozódott a tisztán elektromos autók száma Magyarországon - derül ki a K&H összeállításából.

Lízingkonstrukció alacsony kamattal 

„A növekedés látványos, de hozzá kell tenni, hogy a 27 ezer villanyautó marginális részét képezi a teljes magyar autóparknak. Hiszen a múlt év végén közel 4 millió személyautó volt Magyarországon, tehát kevesebb mint 1 százalékos a részesedésük,” - mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatóságért felelős vezetője.
Hozzátette:
„Fontos látni, ha az uniós javaslatból végleges szabály születik, az még kevés lesz ahhoz, hogy valódi forradalomról beszéljünk. Ugyanis ahhoz, hogy a villanyautók valóban elterjedjenek, megfelelő töltőinfrastruktúrára van szükség. Emellett a villanyautók árának is mérséklődnie kell ahhoz, hogy tényleg népautókká válhassanak.”
Itt kulcsszerepet kap a finanszírozás, amelyben a K&H megtette az első lépést. Idén júniusban bevezette a K&H zöldautó finanszírozást.  Ennek keretében a magyar vállalkozások - köztük akár az egyéni vállalkozók - legfeljebb egy darab használt vagy új, tisztán elektromos autót szerezhetnek be a piacon vállalkozók számára elérhető lízing konstrukciók kamatához képest több százalékponttal alacsonyabb kamatozású, forintalapú lízingkonstrukció segítségével.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo