Égető kérdéssé vált a céges flották üzemanyag felhasználása

A tartósan magas üzemanyagárak, valamint a cégautók esetében a kedvezményes tankolási lehetőség eltörlése komoly kihívás elé állítja a cégeket.

Az üzemanyagok ára soha nem látott magasságokba emelkedett az idén és az előrejelzések szerint a helyzet még jó darabig nem fog változni. A nem hatósági áras gázolaj és a benzin augusztus végén érte el a csúcsot idehaza, előbbi esetében 824 forintot, utóbbi esetében pedig 687 forintot kértek el egy liternyi mennyiségért a kutakon.

Most kell ügyesen racionalizálni a céges flottát (Fotó: Depositphotos)
Most kell ügyesen racionalizálni a céges flottát (Fotó: Depositphotos)

Szeptember elején az üzemanyagok ára ugyan csökkenésnek indult, de szakértők szerint ez csak átmeneti, ugyanis az OPEC tagországok úgy döntöttek, hogy az augusztusi lazítást követően októberben 100 ezer hordóval csökkentik a napi kitermelt olajmennyiséget.

A műszaki állapot alapvető tényező

A megemelkedett üzemanyag és szervizköltségek, valamint az alkatrészellátás akadozása miatt sok üzemeltető kényszerül rá, hogy tovább optimalizálja flottája működését.

„A járművekkel kapcsolatos költségek többtucat tényező együttes monitorozásával, az adatok elemzése és értelmezése segítségével csökkenthetőek igazán hatékonyan” – emelte ki Nagy Zsolt, az Inventure Automotive vezérigazgatója.

Bármilyen típusú járműről is legyen szó, a műszaki állapot egyáltalán nem elhanyagolandó tényező. Ha például szorulnak a fékek, vagy nem megfelelő a futómű beállítása, a szokásosnál nagyobb lehet a fogyasztás. Ugyanezt okozhatja egy eltömődött levegő-, vagy üzemanyagszűrő is. Szintén meghatározó tényező az optimális gumiabroncs nyomás, amelyre a legtöbben csak a szezonális kerékcsere idején fordítanak figyelmet.

Az üzemeltető „mindent láthat”

Rendszeres, napi használat esetén kifizetődő előre gondolkodni. Sokat lehet spórolni időben, illetve az üzemanyag-felhasználás terén is, ha a sofőr előre és tudatosan tervezi meg az útvonalat. Az útvonaltervezésnél elkerülhetővé válik a dugóban történő araszolás, valamint a motor alapjárati működtetése, ami eleve többletüzemanyag-fogyasztással jár. A nyugodt, visszafogott, intenzív gyorsításoktól mentes vezetési stílus takarékos üzemanyag-felhasználást, valamint az szervizköltségek terén is megtakarítást eredményez. „

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo