A modern járműinformatikai megoldásokkal az üzemeltetők olyan tényezőkről is pontos képet kaphatnak, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Folyamatosan látható és elemezhető a flotta aktuális üzemanyag-fogyasztása, a gépjárművek alapjáraton töltött ideje, a hirtelen gyorsítások, vagy fékezések, az ABS használat, vagy a kiugró, átlagon felüli fordulatszámok. Egyszóval szinte mindenről, ami negatívan befolyásolhatja a járművek üzemanyag-fogyasztását” – fűzte hozzá Nagy Zsolt.
Gyorsan megtérülő fejlesztés
Céges flottáknál a járműinformatika már néhány autó esetében is megtérülő beruházás lehet. Korábban személyautóknál 10 darabtól, haszonjárműveknél pedig már 5 darabos flottáktól javasolták a használatát. A mai üzemanyagárak, szervízdíjak és napidíjak mellett már kisebb, 2-5 járműből álló flottáknál fél éven belül megtérülhet. Nagyobb, 15-20 darabos flották esetén pedig akár 10-40 százalékot lehet spórolni a járművekkel kapcsolatos költségekkel. Egy telematikai rendszer a jellemzően havidíjas modellben kínált szolgáltatás miatt minimális indulóköltségekkel vagy akár indulóköltségek nélkül is bevezethető, ami az aktuális üzemanyagárak, szerviz és alkatrész-költségek mellett akár már 2-3 hónap után megtérülhet.
Manapság a legnépszerűbb telematikai megoldások közé tartozik az útvonalelemzés, a kötelező szervizek, vagy lejáró okmányok miatti riasztások. Népszerű szolgáltatásnak tekinthető még az üzemanyag szint mérése, valamint a jármű fogyasztásának követése. Ugyancsak fontos szemponttá vált az autóhasználathoz köthető riportok elkészítése, amelyekből azonnal a dolgozók milyen költséget generálnak a cégnek a jármű magáncélú használatával.