Mennyit spórolhatnak a cégek az elektromos autón?

A kis- és középvállalkozások céges autóflottáinál megfigyelhető, hogy a járműpark nagy részét nem munkaeszközként használják, hanem béren kívüli juttatásként, kényelmi szolgáltatásként tekintenek a cégautókra. Azok a cégek, ahol él ez a gyakorlat, jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha a flottát elektromos autókból állítják össze. A Mercarius Flottakezelő összegyűjtötte milyen költségvonzata van egy e-autó fenntartásának, és mely területeken tudnak költségeket optimalizálni a fenntarthatóbb közlekedési formát előnyben részesítő vállalkozások.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre gyakoribb a kkv-k körében, hogy munkaeszközök mellett az alkalmazottak munkába járásának megkönnyítésére használják a céges gépjárműflották egy részét. A cégek adózásban és üzemeltetésben is jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha ezeket az autókat tisztán elektromos, plug-in hibrid vagy növelt hatótávú elektromos gépkocsira cserélik. Mennyit takaríthatnak meg a KKV-k az elektromos gépkocsikkal?

Bekerülési költség

A Mercarius Flottakezelő szerint a bekerülési költségek terén magasabb kiadásokkal kell számolni egy elektromos autó beszerzésekor, hiszen még az alacsonyabb kategóriájú e-kocsik árai is felérnek egy közepesen extrázott kompaktéval. Azonban a profi szolgáltatók által üzemeltetett flottáknál nem kell a bekerülési költséggel kalkulálni, hiszen ezt a flottakezelő viseli, a bérleti díj kalkulációjába pedig nemcsak az autók ára, hanem a fenntartás és a szervizeltetés költségei is beletartoznak, amik alacsonyabbak, mint a hagyományos gépjárműveknél.

Karbantartás

Azoknál a cégeknél, ahol a napi ingázást, városi közlekedést kell megoldani, több szempontból is kedvezőbb elektromos autót használni. Míg a belső égésű motorokkal szerelt kocsiknak számos olyan alkatrésze van, amit meghatározott időnként cserélni kell, addig az elektromos változatoknál mindössze két ilyen alkatrész van. A fékek és az akkumulátor-csomag esetében jóval hosszabb élettartamra lehet számítani, mint a hagyományos autóknál. Egy cég esetén az autók telephelyen való töltésének fogyasztása nem, vagy alig kimutatható, ráadásul a céges villanyszámlából a töltések után visszaigényelhető az áfa, így alacsonyabb az üzemanyagköltség, illetve a legtöbb nagyvárosban a parkolásuk is ingyenes.

Adók és biztosítás

Adózás tekintetében is jelentős kedvezményeket élveznek az e-autók, hiszen több tétel alól is mentesülnek a zöld rendszámosok. Többek között vásárláskor nem kell sem vagyonszerzési illetéket, sem pedig regisztrációs adót fizetni, ráadásul a cégautóadót is elengedik az elektromos autók tulajdonosainak.  Mindemellett a kötelező biztosítás is kedvezőbb esetükben, ezen hozzávetőlegesen 15 százalékot takaríthatnak meg, akik ezt a közlekedési formát választják.

Emberi tényező

A használók számára is előnyös az e-autóra váltás. A fiatal munkavállalók körében presztízsértéke van a környezettudatosságnak, így számukra komoly megtartó erő lehet, ha tudják, munkaadójuk odafigyel a környezetkímélő működésre, így a gazdaságos és forgalombarát közlekedésre is. További szempontok lehetnek a zajmentesség és a nagyobb vezetési élmény is.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo