Új világ kezdődött a céges autóknál

Az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága a cégautóflotta-piacon is újraírta a szabályokat: bár meglepő módon az üzemanyagárak emelkedése csak kisebb nehézséget jelentett a flottaüzemeltetőknek, az új autók lassú beérkezése és a bérleti díjak növekedése annál nagyobb gondot okozott, mindemellett pedig egyre jelentősebb azon cégek tábora, amelyek fontolgatják az elektromos flottára történő átállást.  Az ALD Automotive | LeasePlan több mint 200 cégvezetőt és flottamenedzsert kérdezett meg éves konferenciáján arról, milyen kihívásokkal szembesültek az elmúlt évben, és hogyan látják a közeljövő trendjeit a céges mobilitás piacán.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Flottapiaci kihívások

A flottakonferencián résztvevő vállalatok többségének (58 százalék) a legnagyobb kihívást az új autók növekvő havi bérleti díja jelentette. A cégek harmada számára a legjelentősebb probléma pedig az új autók lassú beérkezése volt.  Az üzemanyagár-emelkedést viszont meglepő módon mindössze a válaszadók 5 százaléka tartotta a közelmúlt legnagyobb kihívásának a flottakezelés terén.
 
Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók (Fotó: Depositphotos)
Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók (Fotó: Depositphotos)
Érdekesség, hogy néhány cég számára a legnagyobb nehézséget a gépjármű-juttatási megoldások újragondolása jelentette a home office bevezetése miatt – ez kifejezetten a nagyobb, 100-nál több autót kezelő vállalatok esetében okozott fejtörést. Az ALD | LeasePlan nemrégiben kiadott egy összegzést a juttatásként adott cégautók pénzügyi-, és munkaerőmegtartási előnyeiről, amely segítséget nyújthat a megváltozott piaci környezetben HR nehézségekkel küzdő vállalatoknak.

Céges autók vs. klímavédelem

Hazánk legnagyobb cégesautó-szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan immár közel 3000 hazai vállalatnak kínál teljeskörű mobilitási megoldást, jelenleg közel 33 000 járművel az utakon. A gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátása hazánkban is jelentős probléma, amelyre a cég klímavédelmi és biodiverzitás-megőrző programokkal válaszol. A konferencián a partnereit is megkérdezte környezetvédelmi tevékenységükről. A válaszadók többsége (57 százalék) céges szinten is folyamatosan méri a károsanyag-kibocsátást, és kidolgozott cselekvési tervet követ annak mérséklésére. A vállalatok kisebb részénél ugyan, de vannak konkrét kezdeményezések a kibocsátás ellensúlyozására: faültetési program a válaszadók 13 százalékánál, míg kompenzációs projektek pénzügyi támogatása a cégek nagyjából egytizedénél működik. A válaszadó cégek ötöde azonban még egyáltalán nem foglalkozott klímavédelmi kérdésekkel – holott ezek negyede olyan vállalat, amelynek céges flottája több mint száz autóból áll.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo