Új világ kezdődött a céges autóknál

Az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága a cégautóflotta-piacon is újraírta a szabályokat: bár meglepő módon az üzemanyagárak emelkedése csak kisebb nehézséget jelentett a flottaüzemeltetőknek, az új autók lassú beérkezése és a bérleti díjak növekedése annál nagyobb gondot okozott, mindemellett pedig egyre jelentősebb azon cégek tábora, amelyek fontolgatják az elektromos flottára történő átállást.  Az ALD Automotive | LeasePlan több mint 200 cégvezetőt és flottamenedzsert kérdezett meg éves konferenciáján arról, milyen kihívásokkal szembesültek az elmúlt évben, és hogyan látják a közeljövő trendjeit a céges mobilitás piacán.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Flottapiaci kihívások

A flottakonferencián résztvevő vállalatok többségének (58 százalék) a legnagyobb kihívást az új autók növekvő havi bérleti díja jelentette. A cégek harmada számára a legjelentősebb probléma pedig az új autók lassú beérkezése volt.  Az üzemanyagár-emelkedést viszont meglepő módon mindössze a válaszadók 5 százaléka tartotta a közelmúlt legnagyobb kihívásának a flottakezelés terén.
 
Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók (Fotó: Depositphotos)
Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók (Fotó: Depositphotos)
Érdekesség, hogy néhány cég számára a legnagyobb nehézséget a gépjármű-juttatási megoldások újragondolása jelentette a home office bevezetése miatt – ez kifejezetten a nagyobb, 100-nál több autót kezelő vállalatok esetében okozott fejtörést. Az ALD | LeasePlan nemrégiben kiadott egy összegzést a juttatásként adott cégautók pénzügyi-, és munkaerőmegtartási előnyeiről, amely segítséget nyújthat a megváltozott piaci környezetben HR nehézségekkel küzdő vállalatoknak.

Céges autók vs. klímavédelem

Hazánk legnagyobb cégesautó-szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan immár közel 3000 hazai vállalatnak kínál teljeskörű mobilitási megoldást, jelenleg közel 33 000 járművel az utakon. A gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátása hazánkban is jelentős probléma, amelyre a cég klímavédelmi és biodiverzitás-megőrző programokkal válaszol. A konferencián a partnereit is megkérdezte környezetvédelmi tevékenységükről. A válaszadók többsége (57 százalék) céges szinten is folyamatosan méri a károsanyag-kibocsátást, és kidolgozott cselekvési tervet követ annak mérséklésére. A vállalatok kisebb részénél ugyan, de vannak konkrét kezdeményezések a kibocsátás ellensúlyozására: faültetési program a válaszadók 13 százalékánál, míg kompenzációs projektek pénzügyi támogatása a cégek nagyjából egytizedénél működik. A válaszadó cégek ötöde azonban még egyáltalán nem foglalkozott klímavédelmi kérdésekkel – holott ezek negyede olyan vállalat, amelynek céges flottája több mint száz autóból áll.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo