Mennyire éri meg most egy céges autó?

A vállalatok és a munkavállalók körében továbbra is népszerű cafeteria elem a cégautó, amelyet a legtöbb esetben a dolgozók magáncélra is használhatnak. Mivel gyártói oldalról a pandémia okozta alkatrészhiány miatt továbbra is áremelkedés várható az autópiacon, a vállalati autó mint munkáltatói juttatás még inkább felértékelődik a dolgozók körében. Ráadásul a munkaadói járulékokkal összevetve a cégautót terhelő adók és költségek is kedvezőbbek lehetnek, így vállalati oldalról is jobban megérheti autóval „kiváltani” a fizetésemelést. A cégautó nyújtotta legfontosabb előnyöket a Mercarius Flottakezelő szakértői gyűjtötték össze.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Covid-járvány nyomán az autóiparban jelentős alkatrészhiány alakult ki, ami az elmúlt években akár 10-15 százalékos áremelkedést is eredményezett a járműpiacon. Egy középkategóriás autó beszerzése jelenleg még használtan is több millió forint, az ehhez kapcsolódó havi fenntartási költségek – finanszírozási díj, szerviz, gumiabroncs, biztosítások, útdíjak, üzemanyag – pedig havi szinten akár a 100 ezer forintot is meghaladhatják.

A magáncélra is használható cégautó, mint béren kívüli juttatás éppen ezért egyre jobban felértékelődik: azon kívül, hogy jelentős jövedelem-kiegészítést jelent, a munkavállalói élmény növelésében is szerepet játszik, így hozzájárulhat a munkaerő megtartásához is.

(Fotó: Pixabay)

Ha munkaadói oldalról vizsgáljuk a kérdést, adózási szempontból is előnyös lehet cégautót adni, hiszen bár a munkaadói járulékok csökkentek az elmúlt években, a cégautót terhelő adók és egyéb költségek még így is lényegesen kedvezőbbek lehetnek. Így a nagy mobilitást igénylő munkaköröknél egyértelműen, de más pozíciókban is jobban megérheti a magasabb fizetés helyett autót adni, amennyiben ezt a dolgozó is igényli.

„A cégek számára a legköltséghatékonyabb megoldás jelenleg a tartós bérlet, vagy más néven operatív lízing. Az autó után fizetett bérleti díjak ebben a konstrukcióban fixek, és minden, a gépjárműhasználattal kapcsolatos költséget tartalmaznak. A flottához kapcsolódó költségek jól tervezhetőek, a flottakezelő pedig rengeteg feladatot levesz a vállalkozásokról, így azok a saját tevekénységükre tudnak fókuszálni” – mondta Szabó Gyula, a Mercarius Flottakezelő kereskedelmi igazgatója.
A szakértő azt is hozzátette, már a flotta összeállításánál és a flottaszabályzat kialakításánál is érdemes szakértő segítségét igénybe venni, aki az autóparkot a vállalat céljainak megfelelően optimalizálni tudja, figyelembe véve a járműhasználat célját, a havi futott kilométerek számát, a cég CO2 kibocsátással kapcsolatos törekvéseit vagy a HR szempontokat.

A Mercarius tapasztalatai szerint egyre több cég választ flottájába elektromos autót. Ezek a járművek az elmúlt években sokat fejlődtek mind hatótávolságuk, mind felszereltségük, funkcionalitásuk szempontjából. Azok a vállalatok, amelyek elsősorban városi használatra bérelnek cégautót – pl. csomagkiszállítók, taxitársaságok – egyre gyakrabban döntenek az e-autók mellett. Az elektromos járművek fenntartása továbbra is kedvező, hiszen a zöldrendszámos járművek után semmilyen adóterhet nem kell fizetni.

A szakértő arra is felhívja a figyelmet, hogy jelenleg – továbbra is a pandémia hatása nyomán – a szállítási határidők akár 6-12 hónappal is hosszabbak lettek, így az előrelátó tervezés szerepe még inkább felértékelődött, amiben a flottakezelők ugyancsak segítséget tudnak nyújtani partnereiknek.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo