A vezetési stíluson is múlik a károsanyag kibocsátás

Számottevő mértékben csökkenthető a szállítmányozás során a légkörbe kerülő üvegházhatású gázok mennyisége az útvonal alapos megtervezésével, a flottakövető megoldások segítségével, illetve a vezetési stílus megfelelő megválasztásával.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi évtizedek során a fenntartható fejlődésről folytatott diskurzus mentén kialakult egy mára különösen fontossá váló mutató, az ún. ökológiai lábnyom. Az ökológiai lábnyom annak a földterületnek a méretét jelképezi, amely a mindenkori társadalom életvitelének fenntartásához szükséges javakat meg tudja termelni. Egy vállalat lábnyomának kiszámítása során figyelembe kell venni többek között az autóhasználati szokásokat, beleértve a megtett utat és a jármű átlagos fogyasztását. A szállítmányozással foglalkozó vállalkozások számára ezért kiemelten fontossá vált a károsanyag-kibocsátás mértékének visszaszorítása.

Tudatossággal kevesebb a költség és a káros anyag is

Több kibocsátás, több költség

„A károsanyag-kibocsátás mértékét befolyásolják a különböző logisztikai és szervezési kérdések, azonban nagyobb a szerepe azoknak a tényezőknek, amelyek az üzemanyag-fogyasztás növekedéséért is felelnek. Tapasztalataink szerint a szállítmányozás területén az üresen futott kilométerek, valamint az ideálisnál hosszabb útvonal választása fokozza a környezetterhelést, de fontos szerep jut a jármű életkorának, a rendszertelen karbantartásnak és a nem megfelelő vezetési stílusnak is” – hangsúlyozta Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője. (A flottakövetés és az így elérhető benzinmegtakarítás a vállalkozók mellett hosszabb távon a fogyasztóknak is megéri.)

A gyakorlatban a környezet terhelésének csökkentése a jármű állapotának felmérésével kezdődik, hiszen a kamion kora, a futott kilométerek, valamint a megfelelő guminyomás nagyban befolyásolják a fogyasztást. A régebbi járműtípusok használata például akár 25 százalékkal nagyobb környezetterheléssel jár az újabb modellekhez képest. A fuvarfeladatok megszervezése során fontos az útvonalak megfelelő kiválasztása, mivel a feleslegesen vagy üres kamionnal futott kilométerek plusz költséget jelentenek – azonban a rövidebb útvonal nem feltétlenül eredményez alacsonyabb fogyasztást. A nem megfelelő minőségű üzemanyag a levegőbe kerülő káros anyagok mennyiségének növelése mellett hosszabb távon károsíthatja a motort, ezért a tankolás során erre is érdemes ügyelni. Vezetés közben mindössze a felesleges fékezéseket és gyorsításokat javasolt kerülni a széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében, azonban a hosszú évek rutinja mellett kialakult beidegződések korrigálása olykor külön odafigyelést igényelhet a gépjárművezetőtől.

Ezeknek köszönhetően csökkenthető a járművek üzemanyag-fogyasztása, továbbá elkerülhetőek a feleslegesen futott kilométerek, így kevesebb kipufogógáz jut a levegőbe – derül ki a WebEye Magyarország elemzéséből.

Közös célok

Az Európai Unió már hosszú ideje kiemelt jelentőséggel foglalkozik a környezetszennyezés problémájával, így nem csak az újonnan forgalomba állított motorok károsanyag-kibocsátásának mértékét szabályozzák, hanem általános célokat is kitűznek a következő évekre. 2020-ig az unió területén a megújuló energiaforrások használatának például el kell érnie a 20 százalékot, egy 1996-os direktíva pedig 2050-ig 60 százalékkal csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását a haszongépjárművek esetében.

A telematikai megoldások segítségével a fuvarozók nemcsak könnyebben megszervezik a fuvarfeladataikat, hanem optimalizálhatják és ellenőrizhetik a járművek üzemeltetését, karbantartását is. Ennek eredményeként akár 15 százalékkal is csökkenteni tudják a szállítmányozásból fakadó károsanyag-kibocsátást. Az újgenerációs telematikai rendszerek révén nem csak a jármű adatai ellenőrizhetők, hanem a sofőr vezetési stílusával kapcsolatban is fontos információk nyerhetők ki, amelyek elősegítik a hatékony flottamenedzsmentet. A költségek optimalizálása mellett ezek a szolgáltatások segítik a fuvarkapacitás maximalizálását, az általuk szolgáltatott adatoknak köszönhetően pedig a gépjárművek ökológiai lábnyoma is csökkenthető” – mondta el Bagossy Tamás.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo