Digitális költségcsökkentés a munkaszervezésben

Egyre nagyobb igény mutatkozik széles körben felhasználható feladatkiosztó rendszerekre, hiszen a hálózatba kapcsolt megoldások képesek minden nagyobb vállalatnál jelentősen lerövidíteni az egyes projektek sikeres végrehajtásának életciklusát.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

Mindez hatványozottan igaz a logisztikával és flottamenedzsmenttel foglalkozó cégekre, ahol a munka kiosztóját és felvevőjét sokszor több ország választja el egymástól. Egy több száz, vagy akár „csupán” néhány tucat járműből álló céges flotta esetében létfontosságú a munkafolyamatok finomhangolása, a feladatok ütemezésének, delegálásának, majd végrehajtásának lépésről lépésre történő, pontos végigkövetése és adminisztrálása. Levenni a megbízás terhét a már eleve leterhelt munkatársakról, és az éppen felszabadult kollégáknak kiosztani azt nemcsak hatékonyabb, de optimalizálja is a cég mindennapi működését – közölte az i-Cell. (Például az üzemanyag-felhasználás és ezzel párhuzamosan a károsanyag kibocsátás is csökkenthető.)

A cég tapasztalatai alapján az effajta feladatkiosztó rendszerek (project management software) legelterjedtebb funkciója az ütemezési funkció, amellyel folyamatosan látható a projektek éppen aktuális állapota, így a lehető legésszerűbben oszthatóak el az emberi és egyéb céges erőforrások. A logisztikai gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a központban ülő diszpécser interfészen követi a vállalat összes járművének mozgását, mindegyiknek személyesen tud üzenetet küldeni a járműben lévő készülékre, címet vagy üzenetet továbbíthat a járművezetőnek, feladatokat oszthat ki, valamint fogadhatja az üzenetére érkezett válaszokat és a vezetők kéréseit. Így egyfajta „virtuális team” alakul ki, ami folyamatos kommunikációt, azonnali elérhetőséget, céges összhangot teremt.

Ily módon munkafázisonként nyomon követhető az országokon átívelő projektek aktuális állása, így a cégvezető, vagy a mindenkori koordinátor a vállalat legapróbb fogaskerekeit is tökéletesre olajozhatja, például az áru felvételi helyéhez mindig a legközelebb tartózkodó szerelvényt tudja delegálni, így kevesebb emberi erőforrás bevonásával, hatékonyabbá válik a napi munka. „A felhasználók igényei szerint egy olyan rendszerre van leginkább szükség, amely integrált – vagyis minél több igényt tud kielégíteni –, és amely a háttérben is állandóan fut” – fűzte hozzá Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

Informatika a fuvarozásban
Az európai fuvarpiac jelentős átalakuláson megy át. A megbízások döntő részét a nagy kapacitással dolgozó és korszerű informatikai rendszereket használó szállítmányozók kapják meg. De mit is jelent 2007 őszén ebben a szakmában a korszerű informatika? Vajon a fuvarszervező szoftvereket? Vagy a GPS beszerelését a kamionokba? A flottakövetés technikai megoldásait? Netán az elektronikus fuvarleveleket? Természetesen mindezeket együtt, és a felsorolás korántsem teljes. Még egyet azonban tegyünk hozzá: a csatlakozást az elektronikus piacterekhez.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo