Digitális költségcsökkentés a munkaszervezésben

Egyre nagyobb igény mutatkozik széles körben felhasználható feladatkiosztó rendszerekre, hiszen a hálózatba kapcsolt megoldások képesek minden nagyobb vállalatnál jelentősen lerövidíteni az egyes projektek sikeres végrehajtásának életciklusát.

Kép: PP

Mindez hatványozottan igaz a logisztikával és flottamenedzsmenttel foglalkozó cégekre, ahol a munka kiosztóját és felvevőjét sokszor több ország választja el egymástól. Egy több száz, vagy akár „csupán” néhány tucat járműből álló céges flotta esetében létfontosságú a munkafolyamatok finomhangolása, a feladatok ütemezésének, delegálásának, majd végrehajtásának lépésről lépésre történő, pontos végigkövetése és adminisztrálása. Levenni a megbízás terhét a már eleve leterhelt munkatársakról, és az éppen felszabadult kollégáknak kiosztani azt nemcsak hatékonyabb, de optimalizálja is a cég mindennapi működését – közölte az i-Cell. (Például az üzemanyag-felhasználás és ezzel párhuzamosan a károsanyag kibocsátás is csökkenthető.)

A cég tapasztalatai alapján az effajta feladatkiosztó rendszerek (project management software) legelterjedtebb funkciója az ütemezési funkció, amellyel folyamatosan látható a projektek éppen aktuális állapota, így a lehető legésszerűbben oszthatóak el az emberi és egyéb céges erőforrások. A logisztikai gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a központban ülő diszpécser interfészen követi a vállalat összes járművének mozgását, mindegyiknek személyesen tud üzenetet küldeni a járműben lévő készülékre, címet vagy üzenetet továbbíthat a járművezetőnek, feladatokat oszthat ki, valamint fogadhatja az üzenetére érkezett válaszokat és a vezetők kéréseit. Így egyfajta „virtuális team” alakul ki, ami folyamatos kommunikációt, azonnali elérhetőséget, céges összhangot teremt.

Ily módon munkafázisonként nyomon követhető az országokon átívelő projektek aktuális állása, így a cégvezető, vagy a mindenkori koordinátor a vállalat legapróbb fogaskerekeit is tökéletesre olajozhatja, például az áru felvételi helyéhez mindig a legközelebb tartózkodó szerelvényt tudja delegálni, így kevesebb emberi erőforrás bevonásával, hatékonyabbá válik a napi munka. „A felhasználók igényei szerint egy olyan rendszerre van leginkább szükség, amely integrált – vagyis minél több igényt tud kielégíteni –, és amely a háttérben is állandóan fut” – fűzte hozzá Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

Informatika a fuvarozásban
Az európai fuvarpiac jelentős átalakuláson megy át. A megbízások döntő részét a nagy kapacitással dolgozó és korszerű informatikai rendszereket használó szállítmányozók kapják meg. De mit is jelent 2007 őszén ebben a szakmában a korszerű informatika? Vajon a fuvarszervező szoftvereket? Vagy a GPS beszerelését a kamionokba? A flottakövetés technikai megoldásait? Netán az elektronikus fuvarleveleket? Természetesen mindezeket együtt, és a felsorolás korántsem teljes. Még egyet azonban tegyünk hozzá: a csatlakozást az elektronikus piacterekhez.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo