Nem érdemes bliccelni az útdíjjal!

Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, céljuk az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása. Az ellenőrzéseket megállítás nélkül végzik, hogy ne zavarják a többi közlekedőt, a bírságot pedig az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójának kézbesítik.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Figyelik a bliccelőket – Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

Az őszi időszakban fokozott ellenőrzések várhatók az útdíjbliccelők kiszűrésére, ugyanis két dolognak van visszatartó ereje: a lebukás valószínűségének, valamint a bírság mértékének – nyilatkozta az utdijhirek.hu-nak az e-útdíj projektszóvivője, Kibédi Varga Lajos. Elmondta, az ellenőrzés megállítás nélkül történik, így nem zavarja a forgalmat.

A szóvivő hozzátette, október végéig 74 fix ellenőrző állomást telepítenek az ország különböző pontjain, ez összesen 101 ellenőrző pontot jelent, mivel az autópályákon mindkét irányt ellenőrzik. Ezek közül 60 ellenőrző pont már teljesen elkészült.

Mintegy 100 mobil egység is ellenőrzi a közlekedőket a nap 24 órájában. A figyelőautók néhány óránként változtatják a helyszíneket. Ebből is látszik, hogy igen nagy a lebukás valószínűsége – húzta alá Kibédi Varga Lajos.

Az ellenőrzés során a kamerák készítenek egy képet a jármű rendszámáról, ugyanebben a pillanatban készül egy áttekintő kép a teherautóról is. A rendszámfelismerő rendszerbe továbbított képek alapján azonnal kiderül, hogy a járműnek adott pillanatban van-e úthasználati jogosultsága. Az objektív felelősség elve alapján az üzembentartó kapja a bírságról szóló értesítést. Hangsúlyozzuk – szögezte le Kibédi-Varga Lajos –, hogy a cél nem a büntetés, hanem a jogkövető magatartás elősegítése, ezért intenzív kommunikációs kampányt is folytatnak majd a fuvarozók tájékoztatására.

Most már Brüsszelnek is gondja van az útdíjjal
Az Európai Bizottság szerint a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal. Erről már tájékoztatták a magyar hatóságokat is – mondta Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője. A brüsszeli kifogásokat részletezve a szóvivő elsőként arra tért ki, hogy a 3,5 tonnánál nehezebb áruszállító járművek által fizetendő díj a jelek szerint nincs összefüggésben az infrastruktúra költségeivel, márpedig az uniós szabályok értelmében a díjaknak csak az infrastruktúra költségeinek fedezésére lenne szabad szolgálniuk. Ezek a díjak a bizottsági megítélés szerint túl magasak, a díjszámítás módszertana pedig nem eléggé átlátható.
 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo