Nem érdemes bliccelni az útdíjjal!

Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, céljuk az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása. Az ellenőrzéseket megállítás nélkül végzik, hogy ne zavarják a többi közlekedőt, a bírságot pedig az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójának kézbesítik.

Figyelik a bliccelőket – Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

Az őszi időszakban fokozott ellenőrzések várhatók az útdíjbliccelők kiszűrésére, ugyanis két dolognak van visszatartó ereje: a lebukás valószínűségének, valamint a bírság mértékének – nyilatkozta az utdijhirek.hu-nak az e-útdíj projektszóvivője, Kibédi Varga Lajos. Elmondta, az ellenőrzés megállítás nélkül történik, így nem zavarja a forgalmat.

A szóvivő hozzátette, október végéig 74 fix ellenőrző állomást telepítenek az ország különböző pontjain, ez összesen 101 ellenőrző pontot jelent, mivel az autópályákon mindkét irányt ellenőrzik. Ezek közül 60 ellenőrző pont már teljesen elkészült.

Mintegy 100 mobil egység is ellenőrzi a közlekedőket a nap 24 órájában. A figyelőautók néhány óránként változtatják a helyszíneket. Ebből is látszik, hogy igen nagy a lebukás valószínűsége – húzta alá Kibédi Varga Lajos.

Az ellenőrzés során a kamerák készítenek egy képet a jármű rendszámáról, ugyanebben a pillanatban készül egy áttekintő kép a teherautóról is. A rendszámfelismerő rendszerbe továbbított képek alapján azonnal kiderül, hogy a járműnek adott pillanatban van-e úthasználati jogosultsága. Az objektív felelősség elve alapján az üzembentartó kapja a bírságról szóló értesítést. Hangsúlyozzuk – szögezte le Kibédi-Varga Lajos –, hogy a cél nem a büntetés, hanem a jogkövető magatartás elősegítése, ezért intenzív kommunikációs kampányt is folytatnak majd a fuvarozók tájékoztatására.

Most már Brüsszelnek is gondja van az útdíjjal
Az Európai Bizottság szerint a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal. Erről már tájékoztatták a magyar hatóságokat is – mondta Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője. A brüsszeli kifogásokat részletezve a szóvivő elsőként arra tért ki, hogy a 3,5 tonnánál nehezebb áruszállító járművek által fizetendő díj a jelek szerint nincs összefüggésben az infrastruktúra költségeivel, márpedig az uniós szabályok értelmében a díjaknak csak az infrastruktúra költségeinek fedezésére lenne szabad szolgálniuk. Ezek a díjak a bizottsági megítélés szerint túl magasak, a díjszámítás módszertana pedig nem eléggé átlátható.
 

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo