Nem érdemes bliccelni az útdíjjal!

Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, céljuk az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása. Az ellenőrzéseket megállítás nélkül végzik, hogy ne zavarják a többi közlekedőt, a bírságot pedig az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójának kézbesítik.

Figyelik a bliccelőket – Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

Az őszi időszakban fokozott ellenőrzések várhatók az útdíjbliccelők kiszűrésére, ugyanis két dolognak van visszatartó ereje: a lebukás valószínűségének, valamint a bírság mértékének – nyilatkozta az utdijhirek.hu-nak az e-útdíj projektszóvivője, Kibédi Varga Lajos. Elmondta, az ellenőrzés megállítás nélkül történik, így nem zavarja a forgalmat.

A szóvivő hozzátette, október végéig 74 fix ellenőrző állomást telepítenek az ország különböző pontjain, ez összesen 101 ellenőrző pontot jelent, mivel az autópályákon mindkét irányt ellenőrzik. Ezek közül 60 ellenőrző pont már teljesen elkészült.

Mintegy 100 mobil egység is ellenőrzi a közlekedőket a nap 24 órájában. A figyelőautók néhány óránként változtatják a helyszíneket. Ebből is látszik, hogy igen nagy a lebukás valószínűsége – húzta alá Kibédi Varga Lajos.

Az ellenőrzés során a kamerák készítenek egy képet a jármű rendszámáról, ugyanebben a pillanatban készül egy áttekintő kép a teherautóról is. A rendszámfelismerő rendszerbe továbbított képek alapján azonnal kiderül, hogy a járműnek adott pillanatban van-e úthasználati jogosultsága. Az objektív felelősség elve alapján az üzembentartó kapja a bírságról szóló értesítést. Hangsúlyozzuk – szögezte le Kibédi-Varga Lajos –, hogy a cél nem a büntetés, hanem a jogkövető magatartás elősegítése, ezért intenzív kommunikációs kampányt is folytatnak majd a fuvarozók tájékoztatására.

Most már Brüsszelnek is gondja van az útdíjjal
Az Európai Bizottság szerint a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal. Erről már tájékoztatták a magyar hatóságokat is – mondta Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője. A brüsszeli kifogásokat részletezve a szóvivő elsőként arra tért ki, hogy a 3,5 tonnánál nehezebb áruszállító járművek által fizetendő díj a jelek szerint nincs összefüggésben az infrastruktúra költségeivel, márpedig az uniós szabályok értelmében a díjaknak csak az infrastruktúra költségeinek fedezésére lenne szabad szolgálniuk. Ezek a díjak a bizottsági megítélés szerint túl magasak, a díjszámítás módszertana pedig nem eléggé átlátható.
 

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo