Útdíj: ha nem elég a KRESZ-módosítás, kitalálnak mást

Bár az e-útdíj bevezetésével egyidőben a nehéz tehergépkocsik mozgását jelentősen korlátozták a fő forgalmi útvonalakon kívül, egyes fuvarozókat ez nem akadályozott meg abban, hogy a kisebb utakra meneküljenek a magas költségek elől. A fejlesztési minisztérium ezért újabb módokat keres, hogy visszakényszerítse őket az útdíjköteles szakaszokra.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlesztési minisztérium kész megvizsgálni a forgalom gyorsforgalmi és főutakra terelésének további lehetőségeit - írta szerdai számában a Napi Gazdaság. A lap szerint a fuvarozók sok esetben a kisebb utakra "menekülnek" a magas költségek elől, bár ezt a KRESZ - e-útdíj bevezetésével egyidejűleg hatályba lépett - módosítása szigorú keretek közé szorítja.

Július elsejétől fő szabály szerint a nehéz tehergépkocsik lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. Kivételt elsősorban azok az esetek jelentenek, amikor a jármű áruszállítás, az áru fel- vagy lerakásának céljából, üzembentartója telephelyének vagy különleges felépítményű jármű esetén a felépítményével való munkavégzés helyszínének megközelítése érdekében használja a mellékutat.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) tájékoztatása szerint azonban nem tisztázott pontosan, mely utak minősülnek főutaknak. Igencsak nehezíti az eligazítást, hogy nincs országos térkép a főutakról, ráadásul sok helyen főúttá neveztek ki olyan szakaszokat, amelyek korábban nem voltak azok, hogy a díjszedést lehetővé tegyék. Bár a változtatásokkal az volt a cél, hogy a teherforgalom ne terelődhessen át a főútról az alacsonyabb rendű közúthálózatra, a költségminimalizálás jegyében, úgy tűnik, mégis sok esetben ez történik.

A korábban is zajló forgalmi adatgyűjtés és elemzés az e-útdíj bevezetését követően az új rendszer hatásainak vizsgálatára is kiterjed a minisztérium szerint, azokon a területeken pedig, ahol nagyobb arányú átterelődés mutatható ki, az adatok és tendenciák ismeretében célzott ellenőrzésekre lehet számítani. Az egyes szakaszokon jelentkező kedvezőtlen hatások a monitoring­rendszer jelzései alapján akár műszaki eszközökkel is kezelhetők és mérsékelhetők - tette hozzá a minisztérium.

MKFE: tovább kell bontani a szakaszokat
Az MKFE 41 olyan útszakaszt tárt fel, ahol elemi szakaszok további bontására van szükség. A legtöbb 10 km-nél hosszabb szakasz az alföldi települések között található, de ezeken a szakaszokon nagy számban fellelhetők fuvarozó vállalkozások telephelyei, állattartó telepek, gabonaszárító, tároló telepek, így emiatt valamennyinek további szakaszokra bontása indokolt a fuvarozó egyesület szerint. Az e-útdíj bevezetése körüli további anomáliákról itt olvashat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo