Vérre menő viták várhatók a fuvarozók béréről

Egységes, egyenlő munkáért egyenlő bért előíró rendelkezéseket fogadtak el a távolsági teherautó-vezetők foglalkoztatására az Unió közlekedési miniszterei. A tervezet majd csak az Európai Parlament jóváhagyásával lehet érvényes.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A beható viták után elfogadott tervezet többek között előírja, hogy 2024-től intelligens rendszereknek önműködően kell rögzíteniük a rakodás helyszínét csakúgy, mint a határ-átlépéseket. A járművezetők rövidebb pihenőiket tölthetik a kocsik kabinjában, de a heti 45 órás, kötelező pihenőidő esetében tilos lesz ott aludniuk.

Kép: Pixabay

A vezetők jogot kapnak ahhoz, hogy legkésőbb négy hetes munkát követően hazatérhessenek. A rendelkezés szövegezői szerint ez véget vet majd a sofőrök „nomád életének”, a parkolók túlzsúfoltságának.

A jövőben hét napon belül három alkalomra korlátoznák a szállítást az Unión kívüli országokba. Ez elsősorban a kelet-európai szállítmányozókat érinti, akik olcsó, több hetes körutakat jelentő fuvarokat kínálnak. Az érintettek viszont tiltakoznak az ellen, hogy korlátozzák előlük a nyugat-európai piacokat, mivel a közös piacon minden tagállam vállalkozóinak joga van szolgáltatásokat nyújtani.

Fuvarozók: azonnali díjemelés, a hatások
Azonnali, húsz százalékot is elérő díjemelést szorgalmaznak a fuvarozói érdekképviseletek, az alágazat cégeinek jövedelmezősége ugyanis az elmúlt években annyira lecsökkent, hogy az már az ellátási lánc biztonságát fenyegeti.
Hasonlóan vita van arról, hogyan lehet egyenlő bért biztosítani a sofőröknek. Németországban a bérek a fuvarköltségek harmadát teszik ki, míg keleten szélsőséges példák vannak: amikor egy litván fuvarozó vietnami vezetőket alkalmaz, havi 300 dollárért.

(Forrás: DPA)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo