A beható viták után elfogadott tervezet többek között előírja, hogy 2024-től intelligens rendszereknek önműködően kell rögzíteniük a rakodás helyszínét csakúgy, mint a határ-átlépéseket. A járművezetők rövidebb pihenőiket tölthetik a kocsik kabinjában, de a heti 45 órás, kötelező pihenőidő esetében tilos lesz ott aludniuk.
A vezetők jogot kapnak ahhoz, hogy legkésőbb négy hetes munkát követően hazatérhessenek. A rendelkezés szövegezői szerint ez véget vet majd a sofőrök „nomád életének”, a parkolók túlzsúfoltságának.
A jövőben hét napon belül három alkalomra korlátoznák a szállítást az Unión kívüli országokba. Ez elsősorban a kelet-európai szállítmányozókat érinti, akik olcsó, több hetes körutakat jelentő fuvarokat kínálnak. Az érintettek viszont tiltakoznak az ellen, hogy korlátozzák előlük a nyugat-európai piacokat, mivel a közös piacon minden tagállam vállalkozóinak joga van szolgáltatásokat nyújtani.
(Forrás: DPA)