A Mobilitási Csomag előterjesztésében megfogalmazott kiküldetési irányelv alapján ugyanis a közúti fuvarozóknak az Európai Unió területén belüli szállítás esetén az útvonalon érintett országokban megállapított bérek alapján kellene a fizetésüket meghatározni.
A kiküldetési irányelvnek a közúti fuvarozásra való kiterjesztése tehát rendkívüli veszélyt jelent a hazai nemzeti össztermék 6 százalékát megtermelő alágazatra és az alágazatban dolgozó kis- és középvállalkozásoknál foglalkoztatott 110 000 alkalmazottra.
A Mobilitási Csomag posting ,,lex specialis" rendelkezései a magyar mellett a teljes kelet-európai szektort is hátrányosan érinthetik, ezért a Mobilitási Csomag felelőseként kijelölt Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) egy számos kompromisszumot tartalmazó tervezet fogalmazott meg, amely a nemzetközi fuvarozást mentesítette volna a kiküldetési irányelv hatálya alól.
A módosítást azonban az Európai Parlament június 14-én nem fogadta el. Így 2018 nyarán-őszén a parlament egyesével szavaz majd az egyes módosító javaslatokról, ahol a szavazati arányokat figyelembe véve nagy az esély arra, hogy a keleti szektor számára kedvezőtlen döntések születnek.