Stratégiai partnerségi megállapodás a kormányzat és a logisztikai szakma között

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a teljes magyar logisztikai szakmát képviselő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) között 2013. július 11-én létrejött egy stratégiai partnerségről szóló megállapodás. Az együttműködés célja olyan jogszabályi környezet megteremtése, amely hozzájárul az ország és a logisztikai szakma versenyképességéhez. A LEF tagjai a közös munka során részt vesznek a logisztikai szektort érintő jogszabálytervezetek társadalmi egyeztetésében, és szakmai javaslataikkal segítik az NFM munkáját.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A stratégiai partnerségi megállapodást 2013. július 11-én írta alá Dr. Fónagy János az NFM parlamenti államtitkára és Fülöp Zsolt, aki az MLSZKSZ elnöki tisztsége mellett jelenleg a Logisztikai Egyeztető Fórum elnöki posztját is betölti. A logisztikai szakma az együttműködés keretei között részt vesz a közúti, vasúti és vízi közlekedést érintő jogszabálytervezetek véleményezésében és utólagos hatásvizsgálatában, a közlekedési infrastruktúra fejlesztését elősegítő nézetek összegzésében, a közösségi közlekedésre vonatkozó Európai Uniós irányelvek és határozatok nyomon követésében, valamint tudományos kutatások segítségével a jogszabályalkotás elősegítésében is.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége több olyan szakmai javaslatot nyújtott be a kormányzatnak, amelyet a LEF is támogatott, úgymint a hazai logisztikai központok minősítési rendszere, a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű (V0) megvalósíthatósági tanulmánya, Záhony térségének fejlesztése, a közlekedési ágazatok versenyképességének elemzése.

A fuvarozók problémái
A fuvarozói érdekképviseletek ugyanakkor az útdíj ideiglenes felfüggesztését kérik, mivel a rendszer hibái miatt jelentős kár éri véleményük szerint a vállalkozásokat. A kormány nem ért egyet a fuvarozók aggályaival. Itt olvashat erről bővebben.
Mentesülne ami vízen vagy vasúton érkezett

A Szövetség új kezdeményezése is illeszkedik ehhez a folyamathoz, ami szerint az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 km-es körzetében tekintsenek el a központból, vagy a központba fuvarozó nehézgépjárművek útdíjfizetési kötelezettségétől. (Egyelőre a gazdák mentesültek az útdíj fizetés kötelezettsége alól.) A Szövetség 2013. június 20-i publikációja szerint az indítvány élvezi a hazai logisztikai szakma egyöntetű támogatását.

Az MLSZKSZ kezdeményezésére az adott körzeten belül az útdíj-mentesség hatálya alá tartozna minden olyan fuvarfeladat, amely bizonyítani tudja, hogy vasúton vagy vízen érkezett vagy távozik az adott átrakási pontra vagy ponttól. A gyakorlatban a rendszer működését a szakma úgy képzeli el, hogy a fuvarozók minden nehézgépjármű után befizetnék használatarányosan az útdíjat, majd havi rendszerességgel, a kereskedelmi gázolaj jövedékiadó-visszatérítéshez hasonlóan – a megfelelő igazolásokkal bizonyítva – visszaigényelnék azt.

A Szövetség szakmai álláspontja szerint az intézkedéstől növekedne a „zöld fuvarozás”, azaz a vasúti, a kombinált és a belvízi teherszállítás forgalma és ezzel együtt az állami adóbevétel is. A törekvés összhangban van az Európai Unió közlekedéspolitikájával, amely célul tűzte ki, hogy a belvízi forgalom részesedése 2030-ra elérje a 10 százalékot, illetve a 300 kilométer feletti közúti áruszállítások 30 százalékát, 2050-re pedig több mint felét vasúton vagy vízi úton bonyolítsák.Itt olvashat részletesebben a kezdeményezésről.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo