Szuper hír a vállalkozóknak, állami támogatás teherszállító e-kerékpárokhoz

Várhatóan 800 elektromos rásegítésű teherszállító kerékpár, e-cargo bicikli szerezhető be abból a 400 millió forintos támogatási keretből, amelyre február 7-től pályázhatnak egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Steiner Attila elmondta: a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán a nettó vételár fele, de legfeljebb 500 ezer forint támogatás nyerhető el.

Az e-biciklivel való szállítás igazán környezetbarát megoldás. Fotó: MTI

A Klíma- és természetvédelmi akciótervhez kapcsolódó pályázat vissza nem térítendő támogatása a belvárosi térségekben szállítási tevékenységet, vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző cégeknek és civil szervezeteknek nyújt alternatívát. Az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok a kisteherautóknál jóval olcsóbbak és kedvezőbbek a fenntartási költségeik, kisebb a helyigényük, emellett hozzájárulnak a levegőszennyezettség és a zaj csökkentéséhez - hangsúlyozta az államtitkár.

Pályázni szakaszosan, a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig lehet majd a https://elektromobilitas.humda.hu oldalon.

Steiner Attila emlékeztetett, hogy a közlekedési szektor okozza a hazai károsanyag-kibocsátás 20 százalékát, a 2050-es klímasemlegességi cél eléréséhez ezen a területen is jelentős lépésekre van szükség.

Ezért is támogatta a kormány egyebek mellett az elektromos személygépjárművek vásárlását, csaknem 20 milliárd forintot fordítottak erre az elmúlt négy-öt évben - közölte. Példaként említette, hogy sikeres volt az elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató program is.

A kormány álláspontja szerint a zöld átmenet esetében nem plusz terheket kell az emberekre hárítani, hanem olyan pályázati konstrukciókat kell kialakítani, hogy bevonható legyen a lakosság a programok megvalósításába - hangsúlyozta az államtitkár.

Steiner Attila előremutató kezdeményezésnek nevezte az elektromos rásegítésű teherkerékpárok beszerzésének támogatásáról szóló pályázati konstrukciót.

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: robbanásszerűen fejlődik a hazai kerékpárút-hálózat, csak tavaly több mint 250 kilométernyi kerékpárút épült Magyarországon, 2010 óta pedig háromszor annyi, mint 2002-2010 között.

Az elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásának támogatási programjával a régióban úttörő volt Magyarország, a pályázat mintegy 7000 kerékpár megvásárlását segítette, hozzájárulva ezzel a környezeti terhelés csökkentéséhez - mondta.

A kormánybiztos kiemelte, hogy a régióban másodikként Magyarországon indult el a Google kerékpáros útvonal-tervezője. Felhívta a figyelmet arra is, hogy idén január 1-jétől a cégek ingyenesen biztosíthatnak biciklit és e-bike-ot a dolgozóiknak, aminek a költségeit elszámolhatják.

A HUMDA a Zöld Busz program mellett az elektromos meghajtású közlekedési eszközök támogatási rendszerének kezelését is átvette. Az e-cargo-pályázat lesz az első, amelyet már az ügynökség indít el - mondta Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Hangsúlyozta, hogy komoly szemléletformáló hatást is várnak a pályázattól, mert a sűrűn lakott területeken az e-cargokat naponta több ezer ember láthatja majd, így a program hozzájárul az ilyen eszközök további terjedéséhez.

A HUMDA tájékoztatása szerint a magyarországi egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt e-cargot szerezhetnek be utófinanszírozott támogatással.

A kereskedelmi forgalomban megvásárolható, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, kifejezetten teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye 250 W vagy annál kisebb lehet. Olyan új biciklikre kapható támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha elérné a 25 km/h sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, valamint feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is. Kerékpáronként 1 pót akkumulátor beszerzése is támogatott. A kereskedők január 24-től tudnak regisztrálni a pályázatra. (MTI)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo