Ez hozhat áttörést az áruszállításban

Henry Ford 1940-ben kijelentette: figyeljenek, jön a repülőgép és az autó kombinációja! Az autógyárost sokat ugratták könnyelmű ígérete miatt, de száz évvel később jóslata be fog teljesedni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A repülő autó ugyan egy ideig várat még magára, de előfutárai léteznek, és a megalkotásához szükséges technológiában egyre gyorsabban haladunk előre. Évek óta használnak már teherszállító drónokat, és az önjáró autókhoz szükséges akkumulátorok, szoftverek, biztonsági rendszerek alapot adnak az akár önvezérlő, a földön és a levegőben egyaránt mozgó járművekhez.

Kép: Wired

Legyőzendő gondok még vannak: kevés, akkuk energiájával hajtott drón van még, amely 5 kg-nál nagyobb súlyt tud szállítani. Le kell szorítani a gyártási költségeket, a járművek zaját, és lehetővé kell tenni a függőleges felszállást, hogy ne legyen szükség kifutópályára. Van már nagy repülőgépgyár, amely bejelentette, hogy fejleszt „repülő taxikat”, egy másik vállalat helikoptermegoldással próbálkozik. Pályázatot írt kik az amerikai Űrhajózási Hivatal, a NASA „a városok légi mobilitásának” fejlesztésére, valamint arra, hogy meggyőzzék a közvéleményt az ilyen, részben önjáró járművek biztonságáról.

Várhatóan az áruszállításban fogják először alkalmazni ezeket az új járműveket, mivel azoknak

Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá
Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikoptergyártóval fejleszt.
kevesebb feltételnek kell megfelelniük a repülési engedélyhez. Ez nagy segítség lesz a szállítmányozóknak, akiknek legnagyobb (és legköltségesebb) gondja, hogyan kézbesítsék a zsúfolt városi környezetben az árut a címzetthez az utolsó kilométeren.

A „repülő autók” elterjedésével azok árukat, menetidejüket tekintve rövid- és közepes távon versenyezni tudnak majd az autókölcsönzőkkel és a légitársaságokkal. Mivel ilyen jármű négyszer annyi távolságot tud megtenni egy nap alatt, mint az autó, azok forradalmasíthatják a kocsimegosztó rendszereket is.

Elemzők szerint 2040-re elterjednek az önvezérlő „repülő autók.” A terület beruházók számára igen vonzó: a piacot 2040-ig 1,5 és 2,9 billió dollár közöttire becsülik. (Forrás: Morgan-Stanley)

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo