A repülő autó ugyan egy ideig várat még magára, de előfutárai léteznek, és a megalkotásához szükséges technológiában egyre gyorsabban haladunk előre. Évek óta használnak már teherszállító drónokat, és az önjáró autókhoz szükséges akkumulátorok, szoftverek, biztonsági rendszerek alapot adnak az akár önvezérlő, a földön és a levegőben egyaránt mozgó járművekhez.
Legyőzendő gondok még vannak: kevés, akkuk energiájával hajtott drón van még, amely 5 kg-nál nagyobb súlyt tud szállítani. Le kell szorítani a gyártási költségeket, a járművek zaját, és lehetővé kell tenni a függőleges felszállást, hogy ne legyen szükség kifutópályára. Van már nagy repülőgépgyár, amely bejelentette, hogy fejleszt „repülő taxikat”, egy másik vállalat helikoptermegoldással próbálkozik. Pályázatot írt kik az amerikai Űrhajózási Hivatal, a NASA „a városok légi mobilitásának” fejlesztésére, valamint arra, hogy meggyőzzék a közvéleményt az ilyen, részben önjáró járművek biztonságáról.
Várhatóan az áruszállításban fogják először alkalmazni ezeket az új járműveket, mivel azoknak
A „repülő autók” elterjedésével azok árukat, menetidejüket tekintve rövid- és közepes távon versenyezni tudnak majd az autókölcsönzőkkel és a légitársaságokkal. Mivel ilyen jármű négyszer annyi távolságot tud megtenni egy nap alatt, mint az autó, azok forradalmasíthatják a kocsimegosztó rendszereket is.
Elemzők szerint 2040-re elterjednek az önvezérlő „repülő autók.” A terület beruházók számára igen vonzó: a piacot 2040-ig 1,5 és 2,9 billió dollár közöttire becsülik. (Forrás: Morgan-Stanley)