Négymilliárdos többletköltség a rossz tervezés és kivitelezés miatt

Az összesen 3,8 millió négyzetméternyi területre kiterjedő magyarországi ipari- és logisztikai létesítmények közel felénél mára komoly problémát okoz, hogy az elmúlt évtizedben a létesítmények tervezésénél és kivitelezésénél nem fordítottak kellő figyelmet a padozatok megfelelő minőségű elkészítésére – derült ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) friss felméréséből. A Szövetség szerint a megrepedt, széttört padozatok rendbetételével és a megfelelő technológia kiválasztásával ágazati szinten évente három-négymilliárd forintnyi költséget lehetne megtakarítani.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége folyamatosan figyeli és elemzi azokat a hazai és nemzetközi lehetőségeket, amelyek alkalmazásával a logisztikai központokban javítani lehet a hatékonyságot, emelni lehet a szolgáltatási színvonalat, és csökkenteni lehet a költségeket. Az MLSZKSZ legutóbbi felmérése a logisztikai létesítmények nem megfelelően kivitelezett ipari padozatok miatti rejtett költségeit tárta fel.

Kép: SXC

Már a tervezés is rossz

A felmérés szerint a 3,8 millió négyzetméterre kiterjedő hazai logisztikai létesítmények közel felénél komoly problémák vannak az ipari padozatok minőségével: a táblák elhasználódtak, töredeznek, repednek, valamint dilatációs, síkpontossági és antisztatikus problémák állnak fenn velük kapcsolatban – jelentős többletköltséget generálva a létesítmények üzemeltetőinek (Jó példa erre a nemrégiben elkészült ceglédi dzsúdóközpont és 8-10 méteres padlórepedései). A probléma oka, hogy a létesítmények nagy többségénél, a tervezéskor nem foglalkoztak a beépített ipari padlók életciklus költségeivel. Ez a tényező, illetve a kivitelezés gyenge minősége együttesen eredményezték azt, hogy a gyorsan hibásodó padozaton 3-5 éven belül komolyabb összegű javítást (esetleg felújítást) kellene eszközölni – mondta el Fülöp Zsolt. Az MLSZKSZ elnöke szerint normális esetben, ha a beruházási terv készítésekor figyelembe veszik az üzemeltetési szempontokat is – például az amortizációs költséget, vagy az állagromlás ütemét, jobban odafigyelnek a kivitelezés minőségére, akkor egy jó padozatra nagyobb összeget legkorábban 10-15 év múlva kell költeni.

Jó padozattal sokat lehet spórolni

A padozatok minősége nemcsak a targoncák szervizköltségeire van hatással, hanem az üzemelésre is, mert a padozatok javítása miatt sok esetben le kell állítani a napi munkát, meg kell bontani és vissza kell állítani a rögzített termelősorokat/polcokat, ami a megrendeléseket is veszélybe sodorja. Emellett a rossz minőségű padozatok miatt jelentősen megnő az üzemi balesetek veszélye, és a takarításhoz rendszeresen használt vegyszerek miatt a környezeti terhelés is - olvasható az MLSZKSZ közleményében.

Az MLSZKSZ szerint az ipari padozatok rendbetételével a megfelelő technológia megválasztásával ágazati szinten évente három-négymilliárd forinttal lehetne csökkenteni az üzemeltetési költségeket. A piacon ugyanis van olyan betonpadló készítő, javító és felújító technológia (HTC Superfloor eljárás), amely nemcsak az új padozatok kivitelezésénél mutat jó eredményt, hanem a már elrontott, tönkrement padlóknál is használható. Ez az eljárás egyben  biztosítja a padlók ESD védelmét (a padlók antisztatikusságát) is.

Öt módszer a spórolásra, amire senki sem gondolna
Habár a gazdaság jelenleg pörög és a kkv-k is vidámabbak, sosem árt megtakarítani a költségeinken. Ezért mutatunk néhány olyan tippet, amelyek segítségével meglepően sokat takaríthatunk meg a cég napi működésén.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo