Megbízható szállítóra vágynak az vásárlók és eladók is

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor, a gyorsaság mégsem számít annyira – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből, melyben a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez. A csomagfeladások közel felét apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A februárban végzett online kérdőíves felmérésében részt vevő több mint 11 ezer válaszadó számára a megbízhatóság az elsődleges elvárás egy szállító partnerrel szemben, vagyis az ígért szállítási határidő betartása. Ezt szorosan követi az alacsony ár, illetve az országos szintű lefedettség. Meglepő módon a gyorsaság csupán az ötödik fő szempont, ami ellentmond annak a nemzetközi trendnek, miszerint az online vásárlók a lehető legrövidebb, akár egy-két órán belüli szállítási határidőt igénylik, komoly kihívást okozva ezzel tengerentúli piaci szereplőknek. (A magyar piac legnagyobb online kereskedőinek tapasztalatai szerint csak egy fontosabb van a szállítás sebességénél: az ára.)

Kép: Pixabay

A felmérés az eladók és a vásárlók válaszait külön-külön is értékelte. Ez alapján megállapítható, hogy előbbiek számára inkább a logisztikai szolgáltatások alacsony árfekvése a meghatározó, míg utóbbiak valamivel jobban értékelik, ha meghatározhatják, illetve módosíthatják a kiszállítás időpontját, valamint, ha változatos átvételi és fizetési módok közül választhatnak.

Szeretjük, ha a futárszolgálat házhoz jön a csomagért

A válaszadók 49 százaléka szerint a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért. Mintegy 32 százalékuk részesíti előnyben az átvételi ponton történő csomagfeladást, és mára már 19 százalékuk veszi igénybe erre a célra a különböző csomagautomatákat. A statisztikák szerint a felhasználók egyre kevésbé ragaszkodnak a személyes átvételhez: bár a vásárlók közel negyede még mindig ezt a lehetőséget választja, az utóbbi egy évben 15 százalékról 22 százalékra emelkedett az előre utalással szállítási módot választók aránya.

A Vaterafutár használói között a legnépszerűbb átvételi mód egyértelműen a házhoz szállítás, míg második helyen az átvevőpontok állnak. A csomagautomaták aránya a különböző átvételi módokon belül 2014 és 2016 között 1,7 százalékról 13 százalékra emelkedett, mialatt az átvevőpontok aránya 71 százalékról 45 százalékra csökkent.

Olcsóbb és könnyebb lesz a weben eladni
Több lépcsőben csökkentené az EU a közösségen belüli elektronikus kereskedelemmel, illetve távértékesítéssel foglakozó cégek adminisztrációs terheit és költségeit – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo