Online értékesítés cikkek


A magyar kisvállalkozások még mindig nem használják ki az online lehetőségeket

A magyar kisvállalkozások még mindig nem használják ki az online lehetőségeket 

A kis- és középvállalkozások az Európai Unió összes vállalatának 99%-át teszik ki, a munkahelyek 2/3-át biztosítják, ezzel a régió gazdaságának hajtóerejének tekinthetők. Az online tevékenységet is végző cégek hétszer gyorsabban nőnek, mint lemaradó offline vállalkozások, értékestésük 1/3-a az Európai Unión kívüli országokban történik.
Ha a kereskedőket kérdezzük, ez egy szuperjó karácsony volt

Ha a kereskedőket kérdezzük, ez egy szuperjó karácsony volt 

A 2018-as év végi, ünnepi időszak kereskedelmi szempontból sikeresnek bizonyult: csak a Black Friday közel 78 milliárd forintnyi, a teljes karácsonyi vásárlási időszak pedig 323 milliárd forintos forgalmat hozhatott (online és offline együtt) az eNET 2018 decemberében és 2019 januárjában végzett felmérései szerint. Azonban még mindig vannak olyan területek, ahol erősíteni lehet a vásárlói élményt, s vele a szezon sikerét is: a Black Friday esetében az árképzésen érdemes még csiszolni, a karácsonyi online vásárlásoknál pedig továbbra is kihívás az időben történő kiszállítás.
Egy dolog biztos: van jövő az online kereskedelemben

Egy dolog biztos: van jövő az online kereskedelemben 

Globálisan az online kiskereskedelem forgalma négyszer gyorsabban bővül a hagyományos, offline kereskedelemnél, és évente közel egyötödével bővül majd a jövőben Az elkövetkező pár évben az európai piacokon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) e-kereskedelmét a munka–magánélet változó dinamikája, a sűrűbben lakott területek és a praktikum iránti fogyasztói igény hajtja majd, - derül ki a Nielsen piackutató legújabb riportjából.
Social média: ma már kihagyhatatlan

Social média: ma már kihagyhatatlan 

Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.
A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából

A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából 

Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.
Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak

Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak 

Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.
Mindent visz az online?

Mindent visz az online? 

Az online értékesítés volumene dinamikusan nő, a szakértők szerint azonban már látszik a száguldás vége. A jövőben racionális lecsillapodással a „mindent a neten” helyett az online és offline értékesítési csatornák összekapcsolása válik trenddé.
A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz

A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz 

Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor - véli a szakértő.
Az árverseny ellenére is nőtt a profit

Az árverseny ellenére is nőtt a profit 

Tavaly 6,8 százalékkal nőtt a tartós fogyasztási cikkek kereskedelme – áll a piacvezető hitelbiztosító legfrissebb elemzésében, ez a profitban még az árverseny negatív hatását is ellensúlyozta.
A mai fogyasztók nem járnak vásárolni

A mai fogyasztók nem járnak vásárolni 

A mai fogyasztók nem járnak vásárolni. Mindig és mindenhol vásárolnak – ez derül ki a KPMG friss, nemzetközi, online vásárlási szokásokat elemző felméréséből. Meglepő módon nem a fiatalok uralják az online vásárlást.

A GVH is meglátta a lehetőséget az online kereskedelemben 

Várhatóan a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fókuszába kerül az online kereskedelem a következő években - hangzott el a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda és a Vállalati Jogtanácsosok Európai Egyesülete (ACCE) közösen tartott konferenciáján. A polgári bíróságokon indított kártérítési perek növelhetik a versenykorlátozások elleni küzdelem hatékonyságát.

Így vásárol többet egyetlen vevő 

A kosárérték növelésével foglalkozni webkereskedőként vidám dolog, hisz ez azt jelenti, hogy megy a bolt, vannak vevőink, és arra koncentrálhatunk, hogy aki vásárol, vásároljon többet. Lássuk, hogyan!

Leginkább vásárolunk a kibertérben 

Az elmúlt 15 évben töb, mint 760 százalékkal nőtt az internetfelhasználók száma világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több mint hárommilliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.

A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz 

Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.

Megbízható szállítóra vágynak az vásárlók és eladók is 

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor, a gyorsaság mégsem számít annyira – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből, melyben a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez. A csomagfeladások közel felét apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

Olcsóbb és könnyebb lesz a weben eladni 

Több lépcsőben csökkentené az EU a közösségen belüli elektronikus kereskedelemmel, illetve távértékesítéssel foglakozó cégek adminisztrációs terheit és költségeit – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából. A kérdés, hogy engedi-e a magyar jogalkotó.

Márciusban jön a chates vásárlás 

Márciustól az Egyesült Államokban már a Viber csevegéseken belül is lehetőség lesz mobilos vásárlásra. Az instant vásárlást a világ többi részén ezt követően fokozatosan vezeti be idén a Viber. Az Instagram és a Messenger is beszáll az e-kereskedelembe.

A csábító akció a lelke mindennek 

Kellően hangos marketing és valós akciók vezetnek sikerre az online értékesítésben a GKI Digital és az Árukereső.hu friss felmérésének eredményei szerint. Ezt viszont bírni is kell, anyagilag, de technikával és logisztikával is.

Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz 

Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.

A fogyasztóvédelem is az e-kereskedelemre figyel idén 

2017-ben – folytatva a megkezdett irányokat – a szabályozói oldal is kiemelt figyelmet szentel az e-kereskedelmi szektor hatékonyabb szabályozásának, valamint azon belül fogyasztóvédelem kérdéskörének – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.

Száguld az e-kereskedelem, de már látszik a vége 

A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.

Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez 

A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.

Így lehet versenyben maradni az online piacon 

Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!

Online-ra vált az Ikea is 

A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.

Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok 

A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.

A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz 

Már az online kereskedelemben sem jön be minden, sokan már hosszú évek óta csiszolgatják a tökéletes értékesítési technikákat. A nagyokat már nem könnyű utolérni, ha valaki csak most indulna, de tanulni tőlük bőven lehet. A Piac & Profit konferenciáján három hazai e-kereskedelmi nagyágyú osztotta meg tapasztalatait.

A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban 

Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.

A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz 

Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.

Így tervezzünk hatékony landing oldalt 

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!

Így csináljunk olyan oldalt, ahol tényleg lehet értékesíteni 

Amennyiben az értékesítés a fő célunk a weboldallal, az első felvillanó képnek egyértelműen a látogató tudtára kell adnia, hogy jó helyen jár. Ez az oldal róla szól, és nem egy ismeretlen cégről, húzza alá Verdes János honlapszakértő, aki szerint ehhez célszerű a dizájnt az alábbiak szerint kialakítanunk.

Idén is az online a nagy lehetőség a kereskedőknek 

Magyarországon az online költések volumene 10 százalékkal nő 2017-ben, a külföldi webshopokból pedig várhatóan 19 százalékkal emelkedik a rendelések értéke az Ipsos előrejelzése szerint.

Az utalvány a menő, az ajándék a múlté 

Ebben az időszakban felpörög az online értékesítés, a vásárlók csaknem fele elsősorban ajándékutalványt szeretne kapni, másodsorban utazást vagy valamilyen szórakozással kapcsolatos élményt, harmadsorban pedig tárgyi ajándékot.

Last minute tippek a karácsony felpörgetéséhez 

Alig pár nap van karácsonyig, az emberek nagy része turbó üzemmódba kapcsolt az ajándékok beszerzésében. Van néhány tippünk, hogy lehet még sikeresebbé tenni az utolsó napokat kereskedőként!

Milyen személyes adatokat kezelhet a webáruház? 

A webshopok igyekeznek minél több adatot megtudni a vásárlókról - ehhez azonban csak szigorú keretek között van joguk. Mi a személyes adat és miért nem elég, ha a felhasználó hozzájárul az adatkezeléshez? Szakértőnk segít!

Új adószabályokat szabna az online értékesítésre Brüsszel 

Új adószabályozást javasol az unión belüli elektronikus kereskedelem és az online vállalkozások támogatására az Európai Bizottság. Az áfát a célországban kell majd befizetni az online értékesítés után, illetve egyszerűbbé válik az ezzel kapcsolatos ügyintézés is.

Erősen sikerült a szezon rajt 

Idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54%-a készült akciókkal a múlt heti Fekete Péntekre. Az óriási láznak pedig úgy tűnik meg is lesz a hatása: a kereskedők 18%-os bővülést várnak az idei ünnepi szezontól – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

Idén nem megyünk boltba az ajándékokért? 

Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.

8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából 

A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.

Rászáll a webshopokra a kormány 

Megemelné az NGM a szabálytalanságot elkövető internetes áruházakra kiszabható bírságok összegét, mégpedig nem is kicsit. Főleg a kicsiknek lesz ez gond.

Van pofája visszakérdezni a vevőnek?! 

Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „csok-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak, és sokan használják ki, hogy online bizony lehet olcsóbbat találni.

9 remarketing stratégia az online kalandpályára 

Az egyre gyorsabban fejlődő online kereskedelemben mind fontosabbá válik, hogy ne csak várjuk az ügyfeleket, hanem azoknak is nyúljunk utána, akik valamilyen okból visszahőköltek a vásárlástól, különben lemaradunk a versenytársaink mögött – hívták fel a figyelmet a szakemberek a Piac & Profit konferenciáján. Lássuk, hogyan!

Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt 

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.

Minden eladható, csak jó időzítés kell hozzá 

Megfelelő időzítéssel bármi eladható – vallják az igazán gyakorlott aprózók. A többségnek a pénzspórolás és a környezettudatosság a két fő motivációja, melyek új társadalmi réteget vonzottak be a netes adásvételbe, ami mára egyenesen szárnyal.

ÁSZF: jó lesz a konkurenciáé? 

Az online értékesítéssel foglalkozó kkv-k többsége szerencsére azt már tudja, hogy a jogszerű működéshez szükség van az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) megfogalmazására és közzétételére. Azonban sokan nem akarnak ügyvédet megfizetni, hogy egyedi szerződést hozzon létre a cég számára. Használhatjuk másokét? Szakértőnk segít!

Tízszeres növekedés egyetlen év alatt 

2015-ben 300 milliárd forint fölé emelkedhetett a hazai elektronikus kiskereskedelem B2C forgalma a SzEK.org eNET kutatásain alapuló becslése szerint. A magyarországi internetes kereskedelem követi a nemzetközi trendeket, az amerikai és európai piac mellett itthon is folyamatos a növekedés.

Így fogják zabálni a külföldi vevők 

A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Fontos változás a netes kereskedőknek! 

Február 15-től a gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat”– tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.

Ez a csodafegyver céges honlapok harcában 

Az egyre élesebb digitális versenyben minden fegyvert bevetnek a céges honlapok és webshopok a látogatókért és a vásárlókért. Azonban sokan az olyan alapvető fontosságú elemeket hagyják figyelmen kívül, amelyek nélkül hosszú távon esélyük sincs a sikerre, mint a keresősor.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo