hirdetés

Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.
hirdetés

A hazai online áruházakban átlagosan 23 ezer forint volt egy tranzakció értéke, jellemzően a régebb óta működő webáruházakban költenek többet a felhasználók. A résztvevő üzletek adatai szerint száz látogatásonként átlagosan 1,4 vásárlás történt. (A hazai elektronikus értékesítés tekintetében a SzEK.org tízszeres növekedést lát egyetlen év alatt.)

Kép:PP archív

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a barkácsgépek és szerszámok, a kozmetikai termékek, valamint a háztartási eszközök foglalták el a felmérés szerint.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 87 százalékánál van erre lehetőség, de 44 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat csak az internetes áruházak 3 százaléka biztosít.

A jó webshop olyan, mint egy sakkozó
A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszél Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője itt.
A szállítási módok közül változatlanul a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, de az áruházak 72 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 29 százalékánál lehet átvenni a csomagot MPL Posta Ponton, 19 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A két éve megjelent csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház-rendszer biztosítja az alapját, 25 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16 százalékuk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát. Mobilra optimalizált webáruházzal 77 százalék rendelkezik.

A hazai webáruházak 85 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít a felmérés szerint. Pedig a magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

hirdetés

Véleményvezér

Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.
A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

Ilyen sem volt még. A magyar állam magas rangú politikusai eddig messze elkerülték Ukrajnát.
Hazaáruló kereső program indult

Hazaáruló kereső program indult

Új magyar nemzeti társasjáték kezdődött. A neve, ki a hazaáruló?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo