Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.

A hazai online áruházakban átlagosan 23 ezer forint volt egy tranzakció értéke, jellemzően a régebb óta működő webáruházakban költenek többet a felhasználók. A résztvevő üzletek adatai szerint száz látogatásonként átlagosan 1,4 vásárlás történt. (A hazai elektronikus értékesítés tekintetében a SzEK.org tízszeres növekedést lát egyetlen év alatt.)

Kép:PP archív

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a barkácsgépek és szerszámok, a kozmetikai termékek, valamint a háztartási eszközök foglalták el a felmérés szerint.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 87 százalékánál van erre lehetőség, de 44 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat csak az internetes áruházak 3 százaléka biztosít.

A jó webshop olyan, mint egy sakkozó
A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszél Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője itt.
A szállítási módok közül változatlanul a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, de az áruházak 72 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 29 százalékánál lehet átvenni a csomagot MPL Posta Ponton, 19 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A két éve megjelent csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház-rendszer biztosítja az alapját, 25 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16 százalékuk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát. Mobilra optimalizált webáruházzal 77 százalék rendelkezik.

A hazai webáruházak 85 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít a felmérés szerint. Pedig a magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo