Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.

A hazai online áruházakban átlagosan 23 ezer forint volt egy tranzakció értéke, jellemzően a régebb óta működő webáruházakban költenek többet a felhasználók. A résztvevő üzletek adatai szerint száz látogatásonként átlagosan 1,4 vásárlás történt. (A hazai elektronikus értékesítés tekintetében a SzEK.org tízszeres növekedést lát egyetlen év alatt.)

Kép:PP archív

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a barkácsgépek és szerszámok, a kozmetikai termékek, valamint a háztartási eszközök foglalták el a felmérés szerint.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 87 százalékánál van erre lehetőség, de 44 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat csak az internetes áruházak 3 százaléka biztosít.

A jó webshop olyan, mint egy sakkozó
A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszél Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője itt.
A szállítási módok közül változatlanul a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, de az áruházak 72 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 29 százalékánál lehet átvenni a csomagot MPL Posta Ponton, 19 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A két éve megjelent csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház-rendszer biztosítja az alapját, 25 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16 százalékuk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát. Mobilra optimalizált webáruházzal 77 százalék rendelkezik.

A hazai webáruházak 85 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít a felmérés szerint. Pedig a magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo