Fizetési szokások cikkek
Kezdődik a csalók kedvenc időszaka
Magyarországon a csalások 68 százaléka online vásárlással kapcsolatos.
Vasárnaptól mindenki számára fontos változások jönnek a bankolásban
Sokkal biztonságosabbá válik.
Óriási hátrányt jelent egy cégnek, ha csak készpénzzel lehet nála fizetni
A vásárlók 44 százaléka az elektronikus fizetést részesíti előnyben, így azok a cégek, amelyek ezt nem veszik figyelembe, hátrányba kerülhetnek.
Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos vagy okosórás fizetést, mint a hagyományos bankkártyás tranzakciókat.
Érződik, hogy nem lehet hideg élelmiszert venni SZÉP-kártyával
Az élelmiszervásárlás lehetőségének megszűnése azonban érzékelhető a havi költéseknél: az év első négy hónapjában 5 százalékkal csökkent a forgalom.
Két nyomós érvük van a hazai vállalkozásoknak az elektronikus fizetés mellett
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.
Teljesen megváltoztak a magyarok fizetési szokásai
Minden harmadik bankkártyás ügyfél mobillal fizet, a kártyás vásárlások értéke pedig már a duplája a készpénzfelvételekének.
Ráeszméltek a kereskedők, milyen irányba mennek a vásárlók
A recesszió ellenére töretlenül bővül az e-fizetés.
Meglepő, de ragaszkodnak a készpénzhez a fiatalok
Miközben a fiatalok egyre gyakrabban fizetnek elektronikusan nem online vásárlásaik során, a készpénznek is van helye a körükben.
Bankkártya és készpénz: hol, mit szeretnek jobban?
Európában és Magyarországon is egyre népszerűbbek az elektronikus fizetési lehetőségek a vásárlók körében.
Már nem a készpénz a magyarok kedvenc fizetőeszköze
A fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást megelőz.
Újabb erős jel arra, hogy kezdenek leszokni a készpénzről a magyarok
A kártyás vásárlásokban és az azonnali fizetésekben továbbra is kétszámjegyű növekedést mért éves összevetésben idén a harmadik negyedévben az MNB.
Kiderült, mivel szeretnek fizetni a magyarok külföldön
A világjárvány visszaszorulásával a magyarok újra szívesen töltik szabadságukat határainkon kívül, legyen szó akár hosszabb nyaralásról vagy egy hétvégi városlátogató útról. Ezeken az utazásokon pedig készpénz helyett előszeretettel használják bankkártyájukat, okostelefonjukat vagy okosórájukat fizetésre – derül ki a Visa megbízásából nyolc közép- és kelet-európai országban – köztük Magyarországon is – készült tanulmány megállapításaiból.
Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat?
A 25-54 év közötti lakosság közel fele tervez nagyobb összegű vásárlást a következő fél évben és jelentős többségük úgy gondolja, hogy ezeket a kiadásokat nagyon alaposan megfontolja.
Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai
Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.
Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok
Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk. A többség vagy próbálta, de nem járt sikerrel, esetleg nincs rá alkalmas készüléke, azonban szép számmal vannak azok is, akiknek van fizetésre is használható készülékük, mégsem nyitottak a használatára.
Készpénz vagy bankkártya? Meglepetés a fiataloknál
Azonos arányban használják a fiatalok a bankkártyát és a készpénzt vásárlásaik során: a bankkártyás fizetés 51 százalékkal, a készpénzes 49 százalékkal szerepelt a K&H ifjúsági index felmérésében. A fiatalok körében a nők inkább vevők az elektronikus megoldásokra, míg a férfiak többsége a készpénzben bízik. Az alapfokú végzettségűek a készpénzt részesítik előnyben, a diplomások pedig inkább kártyát használnak vásárláskor.
Ahova nem ütött oda a járvány, kiegyensúlyozott volt a növekedés
A válaszadók csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a korlátozások valamilyen szinten befolyásolják majd a vásárlási, illetve a fizetési szokásaikat a jövőben, derült ki egy, az online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatás eredményeiből.
Átírta a magyarok fizetési szokásait a járvány
Csökkent a lakossági készpénzfelvétel a magyarországi pénzintézeteknél a járvány újabb, idei hullámában, sokkal inkább a digitális felületek használata emelkedett, miközben tavaly ilyenkor kiugró volt a készpénzfelvétel.
Képtelen leszokni a készpénzről a magyar? Valami elindult
Tovább nőtt a készpénzállomány, a múlt év végén átlépte 7,33 billió forintot, ami több mint 10 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Az ATM-es készpénzfelvételek összege a múlt év első háromnegyedében 5 százalékkal esett vissza. Közben látványos karriert futottak az ATM-es készpénzbefizetések az elmúlt időszakban.
Lassan szoknak le a készpénzről a magyarok
Továbbra is a készpénz a leginkább használt hazai fizetési eszköz, de a korábbi évekhez képest jelentősen megnőtt a különböző készpénzkímélő fizetési megoldások volumene.
Újabb hungarikum: a készpénzhasználat
Magyarországon még mindig népszerű a készpénzhasználat: nemcsak megtakarításainkat tarjuk szívesen ebben a formában, de továbbra is az egyik leggyakrabban használt fizetőeszköz – derült ki az Intrum legújabb kutatásából.
50 alatt már nem menő a sárga csekk
Az 50 évnél fiatalabbak körében a többség (58 százalék) már nem kizárólag készpénzben fizeti a rezsit – derül ki a Nézőpont Intézet személyes közvélemény-kutatásából.
A fizetési szokásokat nem befolyásolja a GDPR
Kedvezően érinti a vállalatok fizetési szokásait a megfelelő gazdasági környezet, melynek következtében rövidültek a fizetési határidők – derült ki az Intrum 2018 első negyedévében készített kutatásából. Az elmúlt évben a magyar vállalatok életében az egyik legnagyobb kihívást a GDPR hozta, ugyanakkor a megkérdezett magyar cégek nem számítanak arra, hogy a rendelet túlzottan befolyásolná tevékenységüket.
Az egyetemisták között már terjed a mobiltárca
Négy diákból egy biztosan használna mobiltárcát, egyötödüknek pedig már van is ebben tapasztalata – derült ki a Mastercard legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint az egyetemisták 29%-a vásárol rendszeresen online, míg mobilon keresztül ez az arány 20%.
Mi történik valójában bankkártyás fizetéskor?
Kártya átad, PIN-kód beüt, a fizetés megtörtént. Kártya érint, a fizetés megtörtént. Kártyaszám bepötyög, azonosító kód megad, a fizetés megtörtént. De mi zajlik a háttérben? A Sberbank szakértői most bemutatják a bankkártyás fizetés technikai folyamatát, egyúttal néhány közkeletű tévedést is eloszlatnak.
Így hódíthat meg egy helyi kisvállalkozás nemzetközi piacokat
Az üzleti siker felé vezető úton az egyik legfontosabb feladat a vevőkör folytonos bővítése. Ezen a területen óriási lehetőségeket rejt az online értékesítés, mivel a virtuális térben potenciális ügyfelek millióit érhetjük el termékeinkkel a világ szinte bármely pontján. A PayPal tanácsai segítenek nemzetközi szintre emelni vállalkozását az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kihasználásával.
Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta!
A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.
Az árverseny ellenére is nőtt a profit
Tavaly 6,8 százalékkal nőtt a tartós fogyasztási cikkek kereskedelme – áll a piacvezető hitelbiztosító legfrissebb elemzésében, ez a profitban még az árverseny negatív hatását is ellensúlyozta.
Kihaló faj: a sárga csekk
A banki átutalások lassan átveszik az első helyet a postai csekkektől, és a leggyakrabban használt törlesztési móddá válnak a kintlévőségek kezelésében – derült ki az EOS Csoport kutatásából.
Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt
A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.
Ideje felébredni: mára pénztárca lett a mobilból
Az okostelefonjaink már rég túlléptek telefon funkciójukon. Ez nem kérdés, ez tény. Eleinte fokozatosan lettek szórakoztatási eszközök, gondoljunk csak az oly népszerű játékokra, majd szinte észrevétlenül váltak egyfajta mobil-pénztárcává – és ezt a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.
Időben megjön a pénz, de nem árt figyelni
2015-ben a cégek számláik átlagosan 70 százalékát fizették ki időben, míg egy évvel korábban csupán 66 százalékát, derül ki a Bisnode nemzetközi cégminősítő Fizetési Tapasztalat programjából. Általánosságban elmondható, hogy javul a magyar vállalkozások fizetési fegyelme, de még így is óvatosságra intenek a szakértők.
Hamarabb jutnak pénzükhöz a kkv-k
Hamarabb kapják meg pénzüket vevőiktől a kkv-k, így a beszállítóikat is hamarabb ki tudják fizetni. Ezzel a két teljesítés közti finanszírozási időtáv is lecsökkent, ami kedvezően hat a vállalkozások pénzügyeire – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.
Mivel fizet a magyar?
A nyári utazások megtervezésénél érdemes végiggondolni azt is – akár belföldön, akár külföldön töltjük szabadságunkat –, hogy készpénzt vagy bankkártyát viszünk-e inkább magunkkal a pihenésre. A CIB Bank szakértői összegyűjtötték a készpénz és a kártyahasználat legfőbb előnyeit és hátrányait.
Lendületben az online fizetés
Az internetet 2014-ben vásárlás céljából is használó magyar lakosság közel 85 százaléka használja bankkártyát hagyományos bolti vásárlásai során, 48% pedig már a világhálón is fizet kártyával.
Ne legyünk túl optimisták, ez még nem aranykor
A GKI elemzése szerint a magyar ingatlanpiacon a „hat szűk esztendő” után 2014-ben komoly derűlátás bontakozott ki. Ez még sajnos nem jelenti azt, hogy a piaci szereplők egy újabb „aranykor” bekövetkezését várnák, az előrejelzések szerint az élénkülés csak a hazai ingatlanpiacnak a jelenlegi állapotához képest lesz érzékelhető.
Egyre fegyelmezettebben fizetnek a cégek
Javul a magyar vállalkozások fizetési fegyelme, de még így is óvatosságra int a Bisnode, mivel késés esetén átlagosan 45 napot kell várnia egy számlakibocsátónak mire a pénzéhez jut.
Itthon kártyával, külföldön készpénzzel fizetünk
Külföldi nyaraláskor a magyarok inkább készpénzzel fizetnek, míg belföldi utazáskor népszerűbb a bankkártyás fizetés honfitársaink körében. Egy friss felmérés szerint a legtöbb itthon nyaraló a Balatonra készül, míg a leggyakoribb külföldi célpont Horvátország.
Rosszabbul élünk, mint két éve
Európa-szerte több európai háztartás rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint két vagy három éve – és ötévnyi recessziót, megszorítást és növekvő munkanélküliséget követően nem képesek időben kifizetni a számláikat. Számos európai országban a gazdaság fellendülése mellett a növekvő munkanélküliséggel párhuzamosan az általános fogyasztói bizalom csökken, a vásárlóerő gyengül, a kifizetések pedig akadoznak- derült ki az Intrum Justita Fogyasztói Fizetési Jelentéséből, mely 21 országban több mint 10 000 fő részvételével vizsgálta a fogyasztói fizetések alakulását.
Csak elvben rövidülnek a fizetési határidők?
2013. július 1-től jelentős változások léptek életbe a pénzfizetésre vonatkozó szabályok területén. Megváltoztak a fizetési határidőkre vonatkozó szabályok is, melyek több vállalkozás napi működését is befolyásolhatják. Szakértőnk szerint lehet, hogy sajnos csak elviekben. Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban.
Kell a bankkártya a fiataloknak, de ingyen
A fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben.