Már nem a készpénz a magyarok kedvenc fizetőeszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást megelőz, elsősorban a gyorsasága és kényelmes használata miatt, ráadásul a válaszadók ennél a fizetési eszköznél érzik leginkább biztonságban a pénzüket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A fizetés- és biztonságtechnológiai cég minden évben átfogó kutatást végez a 18-65 év közötti, bankszámlával rendelkező városi lakosság körében, amelyben a fizetési szokásaikról és a hazai piacon elérhető megoldásokról kérdezik őket. Az eredmények alapján tisztán látszik, hogy a bankkártyás fizetés népszerűsége töretlen, sőt, az elmúlt tíz évben folyamatosan nőtt. A megkérdezettek már 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy napi szinten, de biztos, hogy hetente többször fizet így a boltokban. A kártyát egyáltalán nem használók aránya mindössze 4 százalék. Ez azt is jelenti, hogy a megkérdezettek körében átlagosan havi 11-12 alkalommal kerül sor kártyás bolti fizetésre.

„Folyamatosan nyomon követjük a friss hazai trendeket és nagyon örülünk, hogy a kutatási adatok azt mutatják, a kártyás fizetések népszerűsége megállíthatatlannak tűnik, legyen szó bolti vagy online fizetésről. Ebben egyszerre van kiemelt szerepe a folyamatos innovációnak, amelyben mi is igyekszünk élen járni, a pénzügyi szolgáltatók aktivitásának és persze a szabályozói környezetnek” - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Az aktuális felmérés során a kutatást végző Free Association Research kitért olyan szubjektív kérdésekre is, amelyek a megkérdezettek jóllétét érintik, például, hogy mennyire jönnek ki a bevételeikből és hogyan próbálnak enyhíteni anyagi jellegű nehézségeiken. Előbbi kérdést illetően a megkérdezettek 44 százaléka alapvetően kijön a keresetéből, de a nagyobb kiadásokat meg kell fontolnia. Ez 5 százalékos csökkenés az előző évhez képest, miközben 3 százalékkal nőtt azok aránya (31 százalék), akiknek a jövedelme éppen csak elegendő a mindennapi élet költségeire, míg 4 százalékkal nőtt azoké (11 százalék), akik nem jönnek ki a havi keretükből, küszködnek a pénzügyi helyzetükkel. Arra, hogy miként próbálnak a nehézségeken enyhíteni, a megkérdezettek 88 százaléka válaszolt azzal, hogy csak a legfontosabb kiadásokra költenek, 80 százalék költ kevesebbet szórakozásra, szabadidőre és ugyanilyen arányban mondanak le az utazásról, szállásfoglalásról is.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo