Már nem a készpénz a magyarok kedvenc fizetőeszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást megelőz, elsősorban a gyorsasága és kényelmes használata miatt, ráadásul a válaszadók ennél a fizetési eszköznél érzik leginkább biztonságban a pénzüket.

A fizetés- és biztonságtechnológiai cég minden évben átfogó kutatást végez a 18-65 év közötti, bankszámlával rendelkező városi lakosság körében, amelyben a fizetési szokásaikról és a hazai piacon elérhető megoldásokról kérdezik őket. Az eredmények alapján tisztán látszik, hogy a bankkártyás fizetés népszerűsége töretlen, sőt, az elmúlt tíz évben folyamatosan nőtt. A megkérdezettek már 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy napi szinten, de biztos, hogy hetente többször fizet így a boltokban. A kártyát egyáltalán nem használók aránya mindössze 4 százalék. Ez azt is jelenti, hogy a megkérdezettek körében átlagosan havi 11-12 alkalommal kerül sor kártyás bolti fizetésre.

„Folyamatosan nyomon követjük a friss hazai trendeket és nagyon örülünk, hogy a kutatási adatok azt mutatják, a kártyás fizetések népszerűsége megállíthatatlannak tűnik, legyen szó bolti vagy online fizetésről. Ebben egyszerre van kiemelt szerepe a folyamatos innovációnak, amelyben mi is igyekszünk élen járni, a pénzügyi szolgáltatók aktivitásának és persze a szabályozói környezetnek” - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Az aktuális felmérés során a kutatást végző Free Association Research kitért olyan szubjektív kérdésekre is, amelyek a megkérdezettek jóllétét érintik, például, hogy mennyire jönnek ki a bevételeikből és hogyan próbálnak enyhíteni anyagi jellegű nehézségeiken. Előbbi kérdést illetően a megkérdezettek 44 százaléka alapvetően kijön a keresetéből, de a nagyobb kiadásokat meg kell fontolnia. Ez 5 százalékos csökkenés az előző évhez képest, miközben 3 százalékkal nőtt azok aránya (31 százalék), akiknek a jövedelme éppen csak elegendő a mindennapi élet költségeire, míg 4 százalékkal nőtt azoké (11 százalék), akik nem jönnek ki a havi keretükből, küszködnek a pénzügyi helyzetükkel. Arra, hogy miként próbálnak a nehézségeken enyhíteni, a megkérdezettek 88 százaléka válaszolt azzal, hogy csak a legfontosabb kiadásokra költenek, 80 százalék költ kevesebbet szórakozásra, szabadidőre és ugyanilyen arányban mondanak le az utazásról, szállásfoglalásról is.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo