A Mastercard kutatása arra is rámutatott, hogy 2022-ben a külföldre utazók száma jelentősen megnőtt a COVID-járvány éveihez képest. Azonban a háború, a gazdasági helyzet és a kedvezőtlen forint/euró árfolyam megakadályozta, hogy annyian útra keljenek, mint a korábbi években: még a jómódú és prémium szegmensben is csak a megkérdezettek 50 százaléka utazott külföldre pihenési szándékkal. A külföldi kártyahasználat népszerűsége viszont még tovább nőtt: 92 százalék vitte magával és 74 százalék használta is azt az utazás során. Ez 4 százalékos növekedés egy év alatt, de öt éves viszonylatban már 13 százalékkal nőtt a külföldön kártyával fizetők aránya. A válaszadók 60 százaléka kizárólag fizetésre használja a kártyáját (+9 százalék egy év alatt), 3 százalék kizárólag készpénzfelvételre és 12 százalék mindkét célra. 40 százalékról 19 százalékra csökkent azok aránya, akik csak biztos, ami biztos alapon viszik magukkal a kártyájukat külföldre és 26-ról 39 százalékra emelkedett azoké, akik a külföldi készpénzes vásárlásaik során vegyesen használnak készpénz és bankkártyát egyaránt.
Az adatokból az is jól látszik, hogy a bolti azonnali átutalásokat még mindig kevesen használják és a megkérdezetteknek ritkán jut eszükbe a bolti fizetések kapcsán. Ennél a fizetési módnál a költések utánkövethetősége (31 százalék), a pénz nehezebb elvesztése (29 százalék) és a gazdaságfehérítés (26 százalék) tekintetében volt a legmagasabb az asszociációs arány. A megkérdezettek 14 százaléka fizetett akár többször is így és 9 százalék próbálta ki ezt a fizetési módot legalább egyszer. Hasonló a helyzet a QR kódos fizetések terén is, ahol a megkérdezettek 41 százaléka kizártnak tartja, hogy ezt a megoldás válassza bolti fizetésnél, 27 százalék csak akkor fizetne így, ha a kártyás fizetés nem lenne elérhető, 14 százalék pedig akkor, ha a kereskedőnek ez lenne a kifejezett kérése. A Mastercard szakértői szerint ezek a fizetési megoldások akkor tehetnek szert nagyobb népszerűségre, ha az érintésmentes fizetéshez hasonló gyorsasággal és kényelemmel szolgálják ki a vásárlók fizetési igényeit. A cégnek mindkét fizetési módra van saját technológiai megoldása, amelyek a felhasználók már meglévő ismereteire és preferenciára építenek például az NFC-s fizetések terén.