Már nem a készpénz a magyarok kedvenc fizetőeszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást megelőz, elsősorban a gyorsasága és kényelmes használata miatt, ráadásul a válaszadók ennél a fizetési eszköznél érzik leginkább biztonságban a pénzüket.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mastercard kutatása arra is rámutatott, hogy 2022-ben a külföldre utazók száma jelentősen megnőtt a COVID-járvány éveihez képest. Azonban a háború, a gazdasági helyzet és a kedvezőtlen forint/euró árfolyam megakadályozta, hogy annyian útra keljenek, mint a korábbi években: még a jómódú és prémium szegmensben is csak a megkérdezettek 50 százaléka utazott külföldre pihenési szándékkal. A külföldi kártyahasználat népszerűsége viszont még tovább nőtt: 92 százalék vitte magával és 74 százalék használta is azt az utazás során. Ez 4 százalékos növekedés egy év alatt, de öt éves viszonylatban már 13 százalékkal nőtt a külföldön kártyával fizetők aránya. A válaszadók 60 százaléka kizárólag fizetésre használja a kártyáját (+9 százalék egy év alatt), 3 százalék kizárólag készpénzfelvételre és 12 százalék mindkét célra. 40 százalékról 19 százalékra csökkent azok aránya, akik csak biztos, ami biztos alapon viszik magukkal a kártyájukat külföldre és 26-ról 39 százalékra emelkedett azoké, akik a külföldi készpénzes vásárlásaik során vegyesen használnak készpénz és bankkártyát egyaránt.

Az adatokból az is jól látszik, hogy a bolti azonnali átutalásokat még mindig kevesen használják és a megkérdezetteknek ritkán jut eszükbe a bolti fizetések kapcsán. Ennél a fizetési módnál a költések utánkövethetősége (31 százalék), a pénz nehezebb elvesztése (29 százalék) és a gazdaságfehérítés (26 százalék) tekintetében volt a legmagasabb az asszociációs arány. A megkérdezettek 14 százaléka fizetett akár többször is így és 9 százalék próbálta ki ezt a fizetési módot legalább egyszer. Hasonló a helyzet a QR kódos fizetések terén is, ahol a megkérdezettek 41 százaléka kizártnak tartja, hogy ezt a megoldás válassza bolti fizetésnél, 27 százalék csak akkor fizetne így, ha a kártyás fizetés nem lenne elérhető, 14 százalék pedig akkor, ha a kereskedőnek ez lenne a kifejezett kérése. A Mastercard szakértői szerint ezek a fizetési megoldások akkor tehetnek szert nagyobb népszerűségre, ha az érintésmentes fizetéshez hasonló gyorsasággal és kényelemmel szolgálják ki a vásárlók fizetési igényeit. A cégnek mindkét fizetési módra van saját technológiai megoldása, amelyek a felhasználók már meglévő ismereteire és preferenciára építenek például az NFC-s fizetések terén.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo